TB 1100 Welke cooler?

Pagina: 1
Acties:

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 10:49
Als ik binnenkort een TB 1100 heb, welke cooelr moet ik dan nemen.
Hij komt op een Asus A7v in een Antec case met 4 Sunon 80mm's.

Die Globalwin en Alpha coolers maken wel veel herrie, maar die 4 fans die er dan al inzitten zullen ook wel wat lawaai maken.

Wat moet ik doen? Gewoon Die GlobalWin FOP38 Kopen
of een Chrome orb of Superorb (<= issie goed trouwens?) nemen??

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:46
Ik heb hier een TB 1200@1400 bij 44C met een Fop32-1

:P

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
SuperOrb koelt goed (Duron 700@933@41 graden stressed) maar is echt een grafding om erop te zetten en er af te halen.

Bij mij heeft ie het zelfs voor elkaar gekregen om een stukje van de socket zelf af te breken :( :(

Verwijderd

Fop 38 zou ik niet doen, die maken echt een teringherrie. Fop 32 is nog wel leuk denk ik, ik heb zelf een Fop 32 met een iets beter fan erop. Ik zou geen orb nemen, ik had even een spire orb op mijn t-bird, maar dat koelt echt voor geen kont, de warmtecapaciteit van orbs is veel te klein.
Een orb is leuk als je een stil systeem wilt. Maar omdat je toch extra casefans erin hebt zou ik een fop 32 nemen, kan je veel verder overklokken, op mijn t-bird 850 scheelde het 80 mhz.

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Super Orb voor een stil systeem....
Nou volgens mij niet hoor!

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:46
Orb's slopen je socket

Verwijderd

Hmm, ik dacht dat orbs stiller waren. Ze maken dus herrie en koelen voor geen meter. Vroeger vond ik orbs kewl, ik begin er nu een grote hekel aan te krijgen. Ik ga maar GlobalWin Fan (geen draaiende fan :)) worden. Alpha's vind ik af en toe een beetje vaage hs's maken.

Verwijderd

Ik zou voor de Alpha PAL6035 gaan, lawaai valt mij erg mee. Ik heb zelf ook een Antec SX830 EC met 4x Antec 80x80mm (damn wat ben ik blij met die kast!) waarvan ik er nu nog maar twee heb draaien (1x voor en 1x achter.) Idle maakt het bij mij niet uit of ik 2 of 4 heb draaien. Stressed zit ik ongeveer op 2 graden verschil. Ik heb wel 2 graden over voor 30% minder lawaai :) Mijn proc is 27C idle en 43C stressed bij een casetemp van 22C (MBM 5.05)

Een aantal benchmarks staan hier

[Edit link]

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 10:49
hmmm nou weet ik et dus nog niet...
maar iig niet meer zo'n orb, want die slopen je Procje.......

(als je et verkeerd doet)

Enne als je artic silver ertussen doet koelt et ook weer beter toch?

maare een Articooler lijkt mij ook wel wat, maar die kan je niet in NL kopen toch?

Verwijderd

Ik zou voor een Spire MA324-15 gaan,heb zelf ook een Antec SX830 kast met twee intake fans aan de achterkant en mijn Thunderbird 900@1066 wordt stressed +/- 48 graden.

Inderdaad Orb's van Thermalfake slopen je socket,je krijgt hem er moeilijk op maar eraf
is nog erger(Asus A7V naar de klote :'( ),ik vind de Orb van Spire gewoon beter,goedkoper en makkelijker te monteren en ook nog stiller.
Pagina: 1