Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus P6T WS Pro die niet mee RMA of geruild kan worden volgens Alternate omdat mijn serial sticker er af is :(.

Maar meschien zijn er andere manieren om het bord toch nog werkend tekrijgen.

Het probleem is dat hij gewoon simpel gezecht NIET aan gaat, Ik doe alles er in en aansluiten alles ziet er nog perfect uit geen kapotte pins etc.

Maar als ik dan mijn voeding aanzet gaan wel alle lampjes branden maar als ik hem aandruk gebeurt er gewoon niks.

Dus heeft iemand een idee of is er een mogelijkheid om hem toch tekunnen omruilen of telaten repareren zonder de serial sticker op het bord? (Hoor dingen over ovens en vriezers :?)

(Ik heb het met verschillende voedingen, CPU`s en geheugen getest maar niks werkt ook al werkt het wel op andere borden)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je nu eens de PSon kortsluit, dat kun je in principe op 2 manieren doen. De eerste is door een paperclip bovenin de ATXconnector van de voeding te duwen tussen de groene en een zwarte pin. Een andere mogelijkheid (die ik zelf vaak gebruik) is een platte schroevendraaier pakken en de 2 pinnen achterop het mobo kortsluiten van de ATXconnector. Als ik me niet vergis heeft de P6T WS er een debuggerled opzitten, die zou moeten verspringen, doet hij dat niet is je bord dood (of je cpu, maar als je die al vervangen had dan kun je die dus uitsluiten). Mocht het ding het dan wel doen dan is de PSon trigger op je mobo stuk. Die zou je permanent kunnen kortsluiten en dan je systeem op de voeding aan/uit zetten. Niet ideaal, maar het werkt wel (het zou niet de eerste keer zijn dat ik op die manier een bordje weer werkend gekregen heb :D)

Verwijderd

Kan je niet wat doen met die diagnostic card? Die heb ik er namelijk ook bij gekregen. "G.P. Diagnosis Card Bundled", maar deze krijg je alleen via reatil of dergelijke.

Kan je ook zeggen wat er precies niet aan gaat, brandt het groene lampje wel ('alle lampjes'?)?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Die diagcard doet alleen wat als het systeem daadwerkelijk aangaat, anders blijft zo'n ding angstvallig stil.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Diagnostic Card maar die doet dus helemaal niks omdat ik hem niet aan kan doen.

Met lampjes bedoel ik dat groene lampje en die brand gewoon.

Ik heb zon ding (http://www.highflow.nl/to...bridging-tool-24-pin.html) maar als ik dan mijn voeding aan druk gaat alleen de fan aan van de voeding en verder niks.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Die verbinding moet je ook maken met de stekker in je moederbord, anders gaat het niet werken. Het makkelijkste is dus een paperclip er vanaf bovenin in te drukken, bij de meeste connectoren is dat wel mogelijk zonder het al teveel te slopen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb je meschien een foto want hoe ik het nu begrijp komt het op hetzelfde neer als met dat ding wat ik al heb :? .

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Het idee is hetzelfde (de pinnen korstluiten), alleen met jouw connector kun je de voeding dus niet aansluiten op je mobo.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/w3SWEjDkQvfjZUVR5V7zuL0Q/full.jpg
Ik heb het hier met een stuk draad gedaan, maar het idee is hetzelfde. Op deze manier kun je dus om de PSon van je moederbord heen om te zien of het daar fout gaat of niet.
Pagina: 1