Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eschwin1234
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
Misschien een vreemde vraag.

Maar, ik heb een toshiba laptop en wanneer ik op de accu draai kan ik wanneer de laptop aangeeft dat er nog 3% over is nog in iig een uur er op werken. Weet iemand een oplossing voor dat de accu duur correct word weer gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-05 21:42
Je geeft wat weining informatie? Wel besturings systeem gebruikt je? Gebruik je een tool van toshiba?

Ik weet dat mijn dell hier problemen mee heeft gehad onder XP sp2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Dit is het geheugen effect.
Je batterij berekend hoe lang het duurt voor de batterij "echt" leeg is vanaf hij vol is. En daarmee kan hij berekenen hoeveel % hij nog heeft.

Dat is de reden dat je normaal 1 keer om de maand je batterij van 100% volledig moet laten leeg lopen.
Daarmee bedoel ik niet het in stand by laten gaan bij 3 % maar echt "poef" laten uitvallen.

Dus waarschijnlijk heb je deze handeling nooit gedaan en denk je "batterijchip" nu dat hij al ver leeg is op 3 % terwijl er nog energie genoeg is.

Dus wat je kan doen :
batterij vol laden --> opstarten in veilige modus --> pries uit trekken --> laten leeglopen tot hij uitvalt.
Het kan zijn dat je dit een paar keer moet herhalen dat je batterij terug juist kan rekenen.
Juist rekenen wil zeggen dat hij als hij 0% aangeeft, hij dan ook werkelijk uitvalt en dus geen uur meer voort werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eschwin1234
Cleyman schreef op maandag 14 september 2009 @ 00:12:
Dit is het geheugen effect.
Je batterij berekend hoe lang het duurt voor de batterij "echt" leeg is vanaf hij vol is. En daarmee kan hij berekenen hoeveel % hij nog heeft.

Dat is de reden dat je normaal 1 keer om de maand je batterij van 100% volledig moet laten leeg lopen.
Daarmee bedoel ik niet het in stand by laten gaan bij 3 % maar echt "poef" laten uitvallen.

Dus waarschijnlijk heb je deze handeling nooit gedaan en denk je "batterijchip" nu dat hij al ver leeg is op 3 % terwijl er nog energie genoeg is.

Dus wat je kan doen :
batterij vol laden --> opstarten in veilige modus --> pries uit trekken --> laten leeglopen tot hij uitvalt.
Het kan zijn dat je dit een paar keer moet herhalen dat je batterij terug juist kan rekenen.
Juist rekenen wil zeggen dat hij als hij 0% aangeeft, hij dan ook werkelijk uitvalt en dus geen uur meer voort werkt.
Ik zal dat eens proberen, normaalgesproken laad ik de laptop pas op als hij aangeeft dat het nodig is. meestal bij 5% ofzo.

Ik laat het wel ff weten als het heeft geholpen.
In iedergeval bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Meeste laptops hebben in de BIOS ook wel een calibratie tool als de hierboven beschreven oplossing niet werkt.

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eschwin1234
ipazza schreef op maandag 14 september 2009 @ 16:00:
Meeste laptops hebben in de BIOS ook wel een calibratie tool als de hierboven beschreven oplossing niet werkt.
Klopt, mijn vorige laptop had het inderdaad. Deze helaas niet, had het wel eigenlijk verwacht van mijn type laptop.
Pagina: 1