Wachten aanschaf nieuwe grafische kaart?

Pagina: 1
Acties:

• Martijn-HK
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-05 09:42
Mijn zusje wil van haar laptop af en mijn computer overnemen, zodat ze ook meteen een snelle computer heeft voor een paar jaar. Nu wil ik dus zelf weer iets gaan bouwen, het wordt waarschijnlijk deze configuratie:

Intel Core i7 860
Gigabyte GA-P55-UD3
Team Elite 4GB DDR3-1333 kit
Western Digital Caviar Blue 640GB
Cooler Master CM690
OCZ ModXStream Pro 600 watt

Echter heb ik 1 vraag over de grafische kaart, waarbij ik graag jullie advies wil, wat kan ik het beste doen:
1. Nu 1 Ati HD4890 kopen à 155 euro
2. Nu mijn zeer oude grafische kaart gebruiken (Nvidia 7300LE), en een half jaar wachten na de introductie van de HD5850, zodat hij wat in prijs is gezakt.
3. Nu 1 Ati HD3450 kopen à 25 euro, en een half jaar wachten na de introductie van de HD5850, zodat hij wat in prijs is gezakt.

Ik heb wel intresse in de 2 of 3 optie, echter kun je dan wel blijven wachten... Wat vinden jullie? Loop ik erg achter de feiten aan met 4890?

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-04 06:12
Wacht gewoon op de 5870. Deze komt eind september al uit. De 5850 waarschijnlijk een maandje later.

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:38

Roytoch

Nietes

Ja, maar tegen een introductieprijs van 300 dollar / 280 euro (?) kan je je afvragen of een 4890 op dit moment een slechte deal is... gezien deze voor 180 wel in je bezit is.

Edit: 155 dus. In dat licht bezien zou je een 4890 kunnen kopen voor 155, deze over een half jaar voor 90 euro verkopen, dan een 5870 a 210 euro kopen. Je bespaart je dan 70 euro op de 5870, welke je verliest op de 4890. Je kan dan kostenneutraal upgraden straks, terwijl je een half jaar lang hebt genoten van je 4890.

En ja, de prijzen zijn gebaseerd op inschattingen en flarden nieuwsberichten, dus misschien niet allemaal even betrouwbaar, maar het geeft wel een mogelijke weg die je zou kunnen kiezen.

[ Voor 59% gewijzigd door Roytoch op 13-09-2009 21:45 ]

Welles

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
De introductieprijs van een 4850 was dermate laag dat je bij de launch geen fout kon begaan qua prijs. Ati gaat deze koers doorzetten als het goed is, ik zou wachten en het een na beste model kopen (die paar mhz kan je meestal zelf zonder moeite er bij klokken, eigenlijk altijd wel).
Slimste zet imo. De topmodellen zijn qua prijs/prestatie vaak niet in evenwicht.

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05 12:10

Audione0

Strijdt der titanen

Hoi,

Vind je DX11 erg belangrijk?
Een 4890 is een mooi kaartje hoor. Maar als je iemand bent die erg met de tijd mee gaat, en volop gebruik wil gaan maken van DX11 onder windows 7, zou ik voor de 5850/5870 gaan. Anders heb je echt wel een mooie deal met je HD4890 die volgens de berichten best leuk overweg kan met DX11 spellen, onder DX10.1.

Groet

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• Martijn-HK
Ja, het gaat echt om de prijs, de beste deal die ik nu kon vinden met deze configuratie (inclusief 4890) was ongeveer €800 (met extra's), dat vind ik wel genoeg, en als die HD5850 rond de 250 euro komt te zitten bij introductie, past dat niet in mijn budget. Hoelang zal het duren voordat de prijzen zijn gedaald tot ong. 160-170 euro? Het zal wel sterk samenhangen met de introductie van de Nvidia 300 series, weet iemand wanneer deze komen (hoop snel)

Verwijderd

Sigma2k8 schreef op zondag 13 september 2009 @ 21:37:
Wacht gewoon op de 5870. Deze komt eind september al uit. De 5850 waarschijnlijk een maandje later.
Ze komen tegelijk. ;)
Martijn-HK schreef op zondag 13 september 2009 @ 22:35:
weet iemand wanneer deze komen (hoop snel)
Zal wel na januari worden voordat die goed verkrijgbaar zal zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2009 22:38 ]

• Martijn-HK
Audione0 schreef op zondag 13 september 2009 @ 22:32:
Hoi,

Vind je DX11 erg belangrijk?
Een 4890 is een mooi kaartje hoor. Maar als je iemand bent die erg met de tijd mee gaat, en volop gebruik wil gaan maken van DX11 onder windows 7, zou ik voor de 5850/5870 gaan. Anders heb je echt wel een mooie deal met je HD4890 die volgens de berichten best leuk overweg kan met DX11 spellen, onder DX10.1.

Groet
Ligt eraan wat de echte voordelen zijn, en of windows 7 veel beter presteerd met een DX11 kaart, maar de meeste games gebruiken nu nog DX9 of 10.1? Trouwens games die ontworpen zijn voor DX11 kunnen toch ook werken met DX10.1?

Verwijderd

Martijn-HK schreef op zondag 13 september 2009 @ 22:38:
[...]

Ligt eraan wat de echte voordelen zijn, en of windows 7 veel beter presteerd met een DX11 kaart
Windows 7 zelf niet. ;)
maar de meeste games gebruiken nu nog DX9 of 10.1?
Vooral DX9 en 10 en een enkeling DX10.1
Trouwens games die ontworpen zijn voor DX11 kunnen toch ook werken met DX10.1?
Tuurlijk. :)

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-05 08:20
Ik zou sowieso wachten totdat de nieuwe kaarten uit zijn. Dan kun je zien wat ze kosten en hoe ze presteren. Met een beetje geluk dumpen er een hoop mensen hun HD 4890 die je dan cheap kan kopen? Of de HD 5850 past toch in je budget, wie weet. Maar die korte tijd zou ik nog wel even willen wachten.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ach, je kan altijd wel wachten imho... Er komt steeds wat nieuws uit om op te wachten, dus ik zeg gewoon nu eentje halen.
Je hebt het blijkbaar nu nodig voor de games, en wat de nieuwe kaarten gaan doen kan je sowieso vantevoren niet zeggen. Prijs en prestaties zijn geen pijl op te trekken zonder benches en persberichten.

Een nieuwe kaart zal sowieso nog wel weer even mee gaan, zeker tot het einde van de komende generatie kaarten.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
Welke games ga je spelen op je computer? Dit is een belangrijkte vraag.

Als je niet verder gaat dan CS ofzo dan maakt het niet echt uit of je een hd4890 hebt.Als je voor de huidige dx10 generatie spellen wilt gaan dan krijg je waarschijnlijk wel een boost als je een dx11 kaart gaat halen als ik het goed begrepen heb.

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-05 08:20
McKaamos schreef op zondag 13 september 2009 @ 22:47:
Ach, je kan altijd wel wachten imho... Er komt steeds wat nieuws uit om op te wachten, dus ik zeg gewoon nu eentje halen.
Je hebt het blijkbaar nu nodig voor de games, en wat de nieuwe kaarten gaan doen kan je sowieso vantevoren niet zeggen. Prijs en prestaties zijn geen pijl op te trekken zonder benches en persberichten.

Een nieuwe kaart zal sowieso nog wel weer even mee gaan, zeker tot het einde van de komende generatie kaarten.
Wat is dat nou voor een belachelijke opmerking. Er komt niet steeds wat nieuws uit. De laatste keer dat er iets nieuws uitkwam was ongeveer anderhalf jaar geleden, AMD's 4000-serie. Nu komt de 5000-serie over enkele weken uit, en jij zegt gewoon nu iets kopen? En wie weet wat voor een effect de introductie heeft op andere prijzen? Ik denk namelijk dat Nvidia wel in prijs moet gaan zakken en dus krijg je als koper steeds meer keuze.

Verwijderd

Idd en er zijn al 4 dx11 games in aantocht
Aliens vs. Predator (February 2010)
BattleForge (DX11 patch expected in October)
DiRT 2 (December 2009-
S.T.A.L.K.E.R: Call of Pripyat (October 2009)

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-05 19:37
ja ik wacht ook op de nieuwe generatie van ati , ik denk dat ik zelf voor de 5870 ga .
ik had ook erg getwijfeld als ik de 4890 ging halen ( heb nu ati 4850 )
maar het is toch beter ff te wachten op de nieuwe kaarten met direcx 11 .
want speel altijd de nieuwste games , en dirt 2 staat ook op me lijstje .

nu nog ff sparen 8)

Verwijderd

Mmmm zelf speel ik geen race games maar AVP ga ik zeker weten aanschaffen,
Ik weet verder niet zeker waneer ik een keuze ga maken welke kaart ik ga kopen de gtx380 of
hd5870. Ik wacht iig met de aankoop want koop pas een dx11 kaart rond de tijd dat AVP ook uit komt
in 2010

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 10:21:
Mmmm zelf speel ik geen race games maar AVP ga ik zeker weten aanschaffen,
Ik weet verder niet zeker waneer ik een keuze ga maken welke kaart ik ga kopen de gtx380 of
hd5870. Ik wacht iig met de aankoop want koop pas een dx11 kaart rond de tijd dat AVP ook uit komt
in 2010
GTX380 is geen DX11 kaart :D

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Verwijderd

Dus nvidia gaat niet over op dx11 met de nieuwe generatie kaarten?
Hebben ze dat uitgelegd aan de pers ofzo ? Ik heb er zelf namelijk niet veel van mee gekregen

Eingelijk ben ik ook dom om gelijk over te stappen want er is geen game die ik niet voluit kan spelen
en tegelijk ook speelbaar is

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2009 10:27 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 10:25:
Dus nvidia gaat niet over op dx11 met de nieuwe generatie kaarten?
Tuurlijk wel. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2009 10:32 ]

Verwijderd

Wat is het dan want de gtx380 word de volgende generatie dx10.1 ofzo of dx11.1 ?

• Xenomorphh
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 10:27:
[...]

Tuurlijk wel, de GTX380 is alleen geen DX11 kaart. ;)
is die dan gebaseerd op GT212 dan?

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Verwijderd

Nee, en is wel gewoon dx11 teminste wel van wat ik er over lees

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:55
@ TS
Kijk nu ff in V&A. 2x 4890 aangeboden voor 130 per stuk. Mooie kaarten voor weinig geld.

Addicted to silent computing

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

Inderdaad.

Net zoals de rest van de GeForce 300 serie gebaseerd is op G9x en GT21x

[ Voor 3% gewijzigd door neliz op 14-09-2009 14:44 ]

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-05 00:39
Marc Rademaker schreef op maandag 14 september 2009 @ 08:54:
[...]

Wat is dat nou voor een belachelijke opmerking. Er komt niet steeds wat nieuws uit. De laatste keer dat er iets nieuws uitkwam was ongeveer anderhalf jaar geleden, AMD's 4000-serie. Nu komt de 5000-serie over enkele weken uit, en jij zegt gewoon nu iets kopen? En wie weet wat voor een effect de introductie heeft op andere prijzen? Ik denk namelijk dat Nvidia wel in prijs moet gaan zakken en dus krijg je als koper steeds meer keuze.
Zo belachelijk vindt ik die opmerking niet. Er komt wel degelijk steeds wat nieuws uit. Ok, tussen de nieuwe serie's van ATI/Nvidia zit weliswaar 1 1/2 jaar tijd maar in elke serie brengen ze wel gespreid meerdere versie's uit.
Wikipedia: Radeon R700 (check de release date's)

Je kan dus wel wachten op wat beters, maar elke 3 maanden is er wel iets in het vooruitzicht wat nog beter/sneller is dan je huidige aankoop. En zo kan je dus wel blijven wachten.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Verwijderd

En toch ben je een stuk beter af als je op dit moment ff 3 maand wacht, anders kun je dan gelijk weer over stappen,

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2009 15:21 ]

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-04 01:30
Als je optie 2 en 3 overweegt kun je net zo goed helemaal wachten met het kopen van die nieuwe pc en nog even door gaan met je oude pc. Wie weet dalen de prijzen van de onderdelen die je hebt geselecteerd nog wat in die weken.

Verwijderd

Idd gewoon eerst 3000 euro bij elkaar sparen, daar kun je nu wel een redelijke pc voor
zamen stellen

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-05 17:26
ChojinZ schreef op maandag 14 september 2009 @ 15:03:
[...]

Zo belachelijk vindt ik die opmerking niet. Er komt wel degelijk steeds wat nieuws uit. Ok, tussen de nieuwe serie's van ATI/Nvidia zit weliswaar 1 1/2 jaar tijd maar in elke serie brengen ze wel gespreid meerdere versie's uit.
Wikipedia: Radeon R700 (check de release date's)

Je kan dus wel wachten op wat beters, maar elke 3 maanden is er wel iets in het vooruitzicht wat nog beter/sneller is dan je huidige aankoop. En zo kan je dus wel blijven wachten.
Met jou eens. Er komt ALTIJD wat nieuws uit, dus kun je in theorie altijd wachten todat het volgende nieuwe uitkomt en daarmee in theorie tot St. Juttemis wachten met de aanschaf van nieuwe hardware.

Mijn tip: bepaal een budget & bepaal eisen voor je nieuwe pc. Kun je een nieuwe pc die voldoet aan je eisen nu kopen binnen je budget? Dan nu kopen, anders wachten totdat de prijzen dalen. Maar niet stiekem je eisen verruimen, want dan kun je dus blijven wachten.

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-05 19:37
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 15:29:
Idd gewoon eerst 3000 euro bij elkaar sparen, daar kun je nu wel een redelijke pc voor
zamen stellen
3000 euro een redelijke pc?

man voor 3000 euro heb je een high end turbo pc met alles erop en eraan .

ik heb een i7 920, asus deluxe v2 , 6 gig , 2 sd hardeschijven en 2 ati 4850,s
en heel me pc zonder scherm enzo komt op rond de 1400 euro.

met scherm 24 inch en toetsenbord g15 en muis en boxen= 2000 euro.

en dat noem ik toch wel high end .

dus voor 3000 heb je een monster pc >:)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

martijn24 schreef op maandag 14 september 2009 @ 15:54:
[...]

3000 euro een redelijke pc?

man voor 3000 euro heb je een high end turbo pc met alles erop en eraan .

ik heb een i7 920, asus deluxe v2 , 6 gig , 2 sd hardeschijven en 2 ati 4850,s
en heel me pc zonder scherm enzo komt op rond de 1400 euro.

met scherm 24 inch en toetsenbord g15 en muis en boxen= 2000 euro.

en dat noem ik toch wel high end .

dus voor 3000 heb je een monster pc >:)
Grafisch is je systeem niet erg high end hoor.

Ik ben het ook eens met de mensen die het wachten onzinnig vinden. Meteen wordt er gereageerd met: Dan kun je over 3 maanden weer een nieuwe kopen. Waarom dan precies? Alsof games niet gaan werken op een DX 10.1 kaart en alleen maar op DX 11 kaarten. Net alsof alle games uberhaupt DX11 ondersteunen. Een kaart van nu kan prima nog een tijdje mee. Het is financieel sowieso verstandig nooit top notch te kopen, maar net er onder. Beter vaker upgraden dan de snelste kopen. Het is dus helemaal niet onverstandig om een 2e hands 4870 op de kop te tikken en over een jaar, of misschien zelfs minder te kijken naar een andere kaart. De 5870 zal bij de release niet voor weinig worden weggegeven.

Je ziet op GoT vaker discussies langskomen over de DX versie. Maar die is niet zo heel boeiend doorgaans. Een mooi voorbeeld is de snel uitgefaseerde HD2900XT kaart. Vooruitstrevend, een van de eerste DX 10 kaarten. Ik ben zelf eigenaar geweest van die kaart, maar aan de DX10 heb ik vrijwel niets gehad. Windows 7 doet het bij mij ook wel met mijn DX10.1 kaart.

Verwijderd

Ik weet het heb zelf ook een systeem van 2200 euro ofzo op dit moment maar dit is nog niet high end vind ik
high end is meer de exteme processors en 2x gtx 295 (mars)

Edit een systeem is meestal ook maar max 2 maanden high end en erna is er wel weer een onderdeel wat sneller beter is

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2009 16:06 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Marc Rademaker schreef op maandag 14 september 2009 @ 08:54:
[...]

Het is al een paar keer gezegd maar gezien je het aan mij richt zal ik het toch nog eens onderstrepen.
Elke paar maanden is er wel wat nieuws. Goed, geen heel nieuw core ontwerp, maar wel b.v. dat nu de Radeon HD5800 uit komt. Twee maand later is de HD5850 er ook, en daar na de HD5900, en tussentijds komen kaart fabrikanten met multicore versies, ultra-super-duper-overclock edities, extra-RAM versies en meer van dat soort dingen.

Er komt dus echt wel steeds wat nieuws waar je op kan gaan zitten wachten. Zodra product X er is, komt er binnen no-time een product X versie2,3,4,5,6 en meer.

Verder kan je met een kaart van dit moment ook nog wel een tijdje verder. Het is echt niet zo dat als je kaart over 3 maand voorbij gestreefd wordt, je oppeens niet meer kan gamen.

[ Voor 7% gewijzigd door McKaamos op 14-09-2009 16:20 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

bas r schreef op maandag 14 september 2009 @ 15:54:
[...]

Met jou eens. Er komt ALTIJD wat nieuws uit, dus kun je in theorie altijd wachten todat het volgende nieuwe uitkomt en daarmee in theorie tot St. Juttemis wachten met de aanschaf van nieuwe hardware.
Ja, maar er komt niet altijd over één week een serie met support voor nieuwe DX11 uit (gebeurt om de paar jaar ofzo?). Maar met nieuwe producten komen ook hoge prijzen, het gunstigste moment om een HD4xxx te kopen is ook weer nu (ruim 100 euro voor een HD4870!). Maar als je toch honderden euro's aan graka's uit wilt geven en het beste van het beste wilt, doe dat dan niet aan 2xHD4890 of GTX295 ofzo want die worden over een week gewoon ingepakt.

Als je koop geen haast heeft zou ik sowieso nog een weekje wachten. Gewoon kijken hoe snel ze nou echt zijn en wat de prijzen definitief zijn. (Een HD3450 kopen zou ik sowieso niet doen aangezien daar gewoon niet mee te gamen valt.)

en de HD5850 komt gewoon tegelijk met de HD5870 toch? :X

[ Voor 3% gewijzigd door bwerg op 14-09-2009 16:28 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Martijn-HK
Oké, dan kan ik het beste nog even wachten, ik denk dat het toch nog wel 2 maanden duurt, voordat ik hem ga bestellen (zal waarschijnlijk wel herfstvakantie zijn, dus dat is nog ongeveer 2.5 maanden, en dan zijn de prijzen waarschijnlijk al weer gezakt, zowel van de Intel Core i7 860, als moederborden (er komen nog veel meer moederborden met P55 dus meer concurentie), DDR3 prijzen zullen wel dalen, en die van videokaarten ook, dus totaal plaatje is beter. Dus als ik jullie goed berijp: wacht nog even en koop dan een ATI 5850?

• Martijn-HK
bwerg schreef op maandag 14 september 2009 @ 16:27:
[...]

Ja, maar er komt niet altijd over één week een serie met support voor nieuwe DX11 uit (gebeurt om de paar jaar ofzo?). Maar met nieuwe producten komen ook hoge prijzen, het gunstigste moment om een HD4xxx te kopen is ook weer nu (ruim 100 euro voor een HD4870!). Maar als je toch honderden euro's aan graka's uit wilt geven en het beste van het beste wilt, doe dat dan niet aan 2xHD4890 of GTX295 ofzo want die worden over een week gewoon ingepakt.

Als je koop geen haast heeft zou ik sowieso nog een weekje wachten. Gewoon kijken hoe snel ze nou echt zijn en wat de prijzen definitief zijn. (Een HD3450 kopen zou ik sowieso niet doen aangezien daar gewoon niet mee te gamen valt.)

Dat is ook waar, de 4800 serie is nu erg goedkoop en zal wel goedkoper worden nadat de 5800 serie is geïntroduceerd. 130 euro voor een 1gb versie van de 4870 en +-100 voor 1gb versie van de 4850 (bezit ik nu, kan nog gewoon goed mee voorruit). Moeilijke keus.

Verwijderd

bwerg schreef op maandag 14 september 2009 @ 16:27:
Ja

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Martijn-HK schreef op maandag 14 september 2009 @ 16:28:
Dus als ik jullie goed berijp: wacht nog even en koop dan een ATI 5850?
Ik weet nog niet wat de prijzen dan zijn, en ik heb ook nog geen (betrouwbare) benchmark gezien, dus ik weet het nog niet. Alleen de mensjes van AMD/ATi waarschijnlijk... :)

mijn advies: Als je kan wachten, wacht even tot de nieuwe serie uit is en kijk dan (met duidelijke benchmarks en prijzen) wat de beste koop is. Als je in het 200+ euro budget iets zoekt is het in ieder geval een interessante serie, dus even kijken wat er allemaal langskomt kan sowieso geen kwaad. (maar als je op je budget wilt letten is een HD4xxx juist heel leuk natuulijk, die staan nu wel erg scherp geprijsd)

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-05 00:39
Martijn-HK schreef op maandag 14 september 2009 @ 16:28:
Dus als ik jullie goed berijp: wacht nog even en koop dan een ATI 5850?
Nee, dan begrijp je ons niet goed. Er zijn in dit topic toch een aantal mensen (inclusief ik zelf) die vinden dat je beter nu de kaart kan kopen.

Tuurlijk wordt je hardware goedkoper als je wacht. Maar in de tussentijd worden de spellen ook veeleisender.
Of je nu of over 2 jaar een kaart van +250 euro koopt, het zal altijd lekker spelen.
En of je nu of over 2 jaar een kaart koopt van 50 euro. Tis altijd ruk... ;)

[ Voor 6% gewijzigd door ChojinZ op 14-09-2009 16:40 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Verwijderd

bwerg schreef op maandag 14 september 2009 @ 16:37:
[...]

Ik weet nog niet wat de prijzen dan zijn,
$299 HD5850, dus zo'n 250 euro, prestaties zijn duidelijk sneller dan een GTX285 die zo'n 300 euro kost. :)

Verwijderd

En sneller dan de hd4870x2 die zo'n 400 euro kost

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 17:04:
En sneller dan de hd4870x2 die zo'n 400 euro kost
Dat heb ik anders nog nergens gezien. :?

Verwijderd

Je kunt er wel van uit gaan als de hd5870 al 160% sneller is dan de 4870

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 17:08:
Je kunt er wel van uit gaan als de hd5870 al 160% sneller is dan de 4870
Je moet je elk gerucht voor 100% waar nemen daarnaast is het erg game afhankelijk. ;)

• Audione0
  • Laatst online: 10-05 12:10

Audione0

Strijdt der titanen

En??? Ben je er al uit?? 8)7

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ben toch erg benieuwd waar mensen die prestatie getallen vandaan halen? Wel 160% sneller.. Zijn die AMD/ATI Labs dan zo slecht beveiligd tegenwoordig of worden die getalletjes uit de boxershort gegrepen? Ik vermoed toch sterk dat laatste.

Ja, die HD5xxx serie staat voor de deur en er is zeker wat voor te zeggen om even de kat uit de boom te kijken. Maar zodra die kaarten op de markt komen zal de HD4890 echt niet eens 20% langzamer gaan lopen ofo. En of DX11 zoveel gaat uitmaken, dat moeten we ook nog maar gaan zien .. voordat DX11 mainstream wordt gaat er zeker ook wat tijd overheen. Kijk maar eens hoeveel kaarten, of hoe weinig (?), uberhaupt DX 10.1 ondersteunen. Voordat we zover zijn dat DX11 ingeburgerd is, dan zijn de nieuwe HD5xxx kaarten ook al weer verouderd en opgevolgd door snellere varianten.

Kan je wachten? Dan zou ik even wachten, kijken wat de eerste reviews en benchmarks gaan zeggen en vooral kijken wat de prijzen gaan doen. Dan kan je altijd nog beslissen of je een HD5xxx haalt of een gebruikte 4890 op de kop tikt,

Kan je niet wachten .. dan is 130 euro voor een gebruikte 4890 geen slechte investering. Ook al komt de 5-serie op de markt, de 4890 is en blijft een hele goede kaart voor de huidige generatie games. Als je dan ook een moederbord neemt welke Crossfire ondersteunt, dan kan je altijd nog een 4890 ernaast prikken .. die dan alleen maar goedkoper gaan worden.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

tazzman schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 06:37:
Ben toch erg benieuwd waar mensen die prestatie getallen vandaan halen? Wel 160% sneller.. Zijn die AMD/ATI Labs dan zo slecht beveiligd tegenwoordig of worden die getalletjes uit de boxershort gegrepen? Ik vermoed toch sterk dat laatste.
Er is een persevenement geweest op 10 september. ;)

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

tazzman schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 06:37:
Kijk maar eens hoeveel kaarten, of hoe weinig (?), uberhaupt DX 10.1 ondersteunen. Voordat we zover zijn dat DX11 ingeburgerd is, dan zijn de nieuwe HD5xxx kaarten ook al weer verouderd en opgevolgd door snellere varianten.
Eehm, nee, er staan al een aantal spellen op het DX11-lijstje die dit jaar nog uit moeten komen. DX10 kwam alleen met vista, en dat werd een flop en dus werd DX10 een flop. DX10.1 weigerde NVidia om aan mee te doen, en zo werden ook game-ontwikkelaars ontmoedigd om mee te doen. DX11 is toch echt een verplicht nummer, ook voor NVidia, dus kunnen game-ontwikkelaars dat met gemak gebruiken. Ook omdat het niet alleen op w7 kan maar ook op vista.

• cPT.cAPSLOCK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-04 15:23
Mij lijkt net die paar weekjes wachten op de 5000 series veel verstandiger.

Het klopt dat er constant weer nieuwe versies uitkomen, maar dit is een geheel nieuwe serie.
Het komt er dus eigenlijk op neer dat je na de release OF hetzelfde systeem (met bv 4000 kaart) hebt voor minder geld, of een beter systeem voor een vergelijkbaar of net iets hoger prijskaartje (met als extra winst een significate hoeveelheid performance drbij.)
Pagina: 1