DLNA : dvd streamen

Pagina: 1
Acties:

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:47
Hallo,

Is het al iemand gelukt om een DVD te streamen via DLNA?

De mediapayer van windows 7 is leuk, alleen vind ik nergens de optie om mijn dvd schijfje te sharen.
Bestaat er geen software applicatie die dit kan?

Bedankt

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04:42

SkyStreaker

Move on up!

http://www.orb.com/

Beetje googlen.

In een notendop: download orb van www.orb.com - registreer jezelf via de installatie. Gooi poort 554 (of 544) open en presto eigenlijk. De rest wijst zichzelf. Optimale prestatie is om de stream op FLASH in te stellen.

Verder moet je er een beetje zelf maar uitkomen.

[ Voor 89% gewijzigd door SkyStreaker op 13-09-2009 19:50 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• NoFate
Orb ziet er inderdaad goed uit, maar ik zie nergens een mogelijkheid om mijn dvd drive te sharen in orb zodat ik deze later via mijn DLNA samsung tv kan streamen...

Hoe doe je dit dan? Ik kan alleen maar folders sharen denk ik

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

TVersity, PS3 Media Server of Twonky. Eerst werkt erg goed en is gratis, tweede is aan te raden met PS3 en derde is goed maar moet voor betaald worden. Je kunt met een Samsung DLNA TV (net als mijn Le40A756) ook de Samsung DLNA software gebruiken, maar persoonlijk stream ik liever via de HTPC, PS3 of 360.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Ik ken niet alle programma's die je noemt, maar: stream je met Twonky niet simpelweg de VOB-bestanden? Je krijgt dan niet echt de film als DVD voorgeschoteld, maar losse MPEG bestanden. Je moet dus zelf nog de eerste VOB uitzoeken (niet altijd even duidelijk), tussentijds de volgende VOB uitkiezen en je mist de ondertitels/audio selectie mogelijkheid, lijkt mij.

Mijn tip: kijk eens naar zo'n mediaplayer (WDTV, popcornhour, Conceptronic CFULLHDMA...), die laten een DVD zien zoals je 'm als DVD hoort te zien, inclusief menustructuur en zo.

• NoFate
klopt , ik denk ook niet dat een dergelijk programma bestaat om dvds te kunnen spelen.
Vob files apart selecteren is ook niet echt mooi, ik denk dat ik ga wachten op de nieuwe popcorn hour die normaal gezien 1 van deze dagen gaat uitkomen

bedankt voor de replys!

Verwijderd

Heb zelf een lacie lacinema om mijn dvd's te bekijken, het vorodeel is dat ik niets meer hoef te branden en ook dvd9 is geen probleem.

Nu heb ik een sony bravia kdl-37v5500 aangeschaft en hier zit dus ook dat dlna op... wat kan ik hier nu allemaal mee?
foto's kijken en video's oke... maar wat nog meer?
kan ik ook zo het internet op met mijn tv ???

(ps Popcorn C200 da's pas mooi spul)
Pagina: 1