Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-11 22:13
Hi,
ik ben opzoek naar vervangers voor mijn bijna gare CX300 Sennheiser in-ear doppen, maar welke..
Nu ben ik opzoek naar doppen met een goede bass erin. Die zaten in de CX300 ook wel, maar volgens mij kan 't nog vele malen beter. Ik zoek doppen in de prijsklasse < €80,-.
Ik kwam de volgende tegen, maar weet niet hoe goed ze in vergelijking met de CX300 zijn en of er wel een dikke bass in zit.
- Ultimate Ears fi 3
- AKG K 370
- Sennheiser CX500
- JBL Reference 220
Andere suggesties zijn altijd welkom. Maar dan het liefst heb ik niet al te lompe doppen in de oren, en je moet geen last krijgen na een tijdje dragen, en liever geen Shures.
Zijn (een paar van) bovenstaande doppen eventueel uit te testen in winkels (like Mediamarkt) in de buurt van Zwolle?

[ Voor 8% gewijzigd door repsaj op 14-09-2009 00:44 ]

x

• repsaj
Oja, en niet van die doppen die je achter je oor langs moet doen met 't draad. Daar heb ik of de oren niet voor geloof ik, want ik vind het voor geen meter zitten.

x

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Ik heb pas de Sony MDREX75 gekocht die me, na de CX 400, best bevallen.

• repsaj
Mag schreef op maandag 14 september 2009 @ 00:02:
Ik heb pas de Sony MDREX75 gekocht die me, na de CX 400, best bevallen.
Ze mogen best een prijsklasse hoger ( < €80,-), want voor die 30 euro wat die Sony's kosten heb ik niet wat ik zoek denk ik.

[ Voor 27% gewijzigd door repsaj op 14-09-2009 00:27 ]

x

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:31
de CX500 zijn bij computerland te krijgen voor ik meen 40 euro..

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Jaspur schreef op maandag 14 september 2009 @ 00:25:
[...]
Ze mogen best een prijsklasse hoger ( < €80,-), want voor die 30 euro wat die Sony's kosten heb ik niet wat ik zoek denk ik.
Excuses, ik had ze laatst bij ibood gekocht voor 20 of 25 ofzo, ging er dus vanuit dat de normale prijs wel rond de 60-80 lag.

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:39
Ultimate ears Super.Fi 5 EB? (extended bass) weet niet precies hoe duur ze zijn maar geïmporteerd valt t nog wel mee.

Ik zou geen Super.Fi 3 nemen daar zit erg weinig bas in.

• theRedDevilNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-10-2024
What about Skull Candy?
Zelf ben ik van plan de Smokin buds te kopen, ook nadat mijn CX300 kapot zijn gegaan.

Ik ben niet lui. Ik bespaar energie

• repsaj
cpt.skydiver schreef op maandag 14 september 2009 @ 14:00:
Ultimate ears Super.Fi 5 EB? (extended bass) weet niet precies hoe duur ze zijn maar geïmporteerd valt t nog wel mee.
Die kan ik alleen maar vinden voor de prijs van minimaal 150 pleuries..
theRedDevilNL schreef op maandag 14 september 2009 @ 15:40:
What about Skull Candy?
Zelf ben ik van plan de Smokin buds te kopen, ook nadat mijn CX300 kapot zijn gegaan.
Die lijken mij niet super.. :p
Mag best een prijsklasse hoger dan de CX300..

[ Voor 29% gewijzigd door repsaj op 14-09-2009 20:24 ]

x

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Je weet dat er niet een lineair verband is tussen prijs en kwaliteit bij oordoppen (en geluidsapparatuur in het algemeen)?

Probeer eens AKG's. Bij de mediamarkt heb je er een lading en ik heb er een setje van (+/- 50 euro, als je het wil weten) en ze zijn geweldig.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• repsaj
armageddon_2k1 schreef op maandag 14 september 2009 @ 20:31:

Probeer eens AKG's. Bij de mediamarkt heb je er een lading en ik heb er een setje van (+/- 50 euro, als je het wil weten) en ze zijn geweldig.
Zijn ze daar te testen? En vergelijkbaar met CX300, of heb je die nooit gehad?

x

• repsaj
Jaspur schreef op maandag 14 september 2009 @ 20:39:
[...]

Zijn ze daar te testen? En vergelijkbaar met CX300, of heb je die nooit gehad?
Ze zijn bij de Mediamarkt niet te testen kwam ik net achter na een ommelandse reis.
Ik vind het toch echt wel wat geld om zomaar uit te geven zonder te testen en het tegen kan vallen. Weet iemand waar ' t wel kan?

x

• darkpluisje
Jaspur schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 16:23:
[...]

Ze zijn bij de Mediamarkt niet te testen kwam ik net achter na een ommelandse reis.
Ik vind het toch echt wel wat geld om zomaar uit te geven zonder te testen en het tegen kan vallen. Weet iemand waar ' t wel kan?
nop, maar weet wel dat AKG een heel goed merk is op audio/koptelefoon gebied.. net als sennheiser gaat het niet zo snel mis..

en zou sowieso geen winkel weten waar ze je in-ears laten testen.. zeker niet gezien hygiene enzo..

• repsaj
darkpluisje schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 18:18:
[...]

nop, maar weet wel dat AKG een heel goed merk is op audio/koptelefoon gebied.. net als sennheiser gaat het niet zo snel mis..

en zou sowieso geen winkel weten waar ze je in-ears laten testen.. zeker niet gezien hygiene enzo..
Ze moeten wel lekke zitten natuurlijk.. En dat weet ik zo snel niet bij die AKG dingen.. :p

x

• darkpluisje
Jaspur schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 18:26:
[...]

Ze moeten wel lekke zitten natuurlijk.. En dat weet ik zo snel niet bij die AKG dingen.. :p
kan uberhuabt geen winkel bedenken waarbij ik ze zou mogen testen :P

• repsaj
de dr dre monster beats in ear lijken me wel wat. maar zijn ze wat? ze lijken me iig heel raar in de oren zitten ;p

hmm, nu kom ik ook de Atomic Floyd HiDef Drum Headset tegen bij apple store..

[ Voor 57% gewijzigd door repsaj op 16-09-2009 22:12 ]

x

• darkpluisje
Jaspur schreef op woensdag 16 september 2009 @ 21:51:
de dr dre monster beats in ear lijken me wel wat. maar zijn ze wat? ze lijken me iig heel raar in de oren zitten ;p

hmm, nu kom ik ook de Atomic Floyd HiDef Drum Headset tegen bij apple store..
dingen met zo'n naam, daar kan je vanop aan dat je meer voor de naam betaald als voor kwaliteit, net als skullcandy maar dan iets duurder en exclusiever.. maar nog niet veel kwaliteit..

heb vandaag zelf de cx500 gehaald en ben nu al dik tevreden, en je krijgt er heel veel grotes en soorten doppen bij dus het lijkt me sterk dat ze niet fijn zitten..

• repsaj
darkpluisje schreef op woensdag 16 september 2009 @ 22:46:
[...]

dingen met zo'n naam, daar kan je vanop aan dat je meer voor de naam betaald als voor kwaliteit, net als skullcandy maar dan iets duurder en exclusiever.. maar nog niet veel kwaliteit..

heb vandaag zelf de cx500 gehaald en ben nu al dik tevreden, en je krijgt er heel veel grotes en soorten doppen bij dus het lijkt me sterk dat ze niet fijn zitten..
van de sennheisers weet ik hoe ze zitten, die zijn allemaal 't zelfde, maar de wat grotere/aparte vormen.. :p
heb je heel toevallig ook ooit de cx300 gehad en kun je 't verschil met de cx500 vertellen? :P

x

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik heb nu een setje E3c's van Shure. Deze zitten prima en het geluid is erg goed. Hiervoor had ik de CX300's. In vergelijking daarmee is het een grote stap vooruit.
Maar hou er wel rekening mee dat de bass bij de CX300 niet normaal is. Ik heb die Sennheisers nu als reserve dopjes maar ik vind ik het erg onprettig om naar te luisteren nu ik die Shure's gewend ben.

edit:
Kijk anders ook eens naar de V-Moda Vibe. Schijnen erg goed te zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door fsfikke op 17-09-2009 00:21 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• darkpluisje
Jaspur schreef op woensdag 16 september 2009 @ 23:59:
[...]

van de sennheisers weet ik hoe ze zitten, die zijn allemaal 't zelfde, maar de wat grotere/aparte vormen.. :p
heb je heel toevallig ook ooit de cx300 gehad en kun je 't verschil met de cx500 vertellen? :P
nee, hbe wel de (s50 volgens mij) gehad, en voel ondanks het verschil in grootte niet echt een enorm verschil. Bij de 500 zitten alleen ook van die ''dubbeledopjes'' die ik niet zo fijn vind, maar met de normale dopjes voelen ze net als mijn oude, ondanks dat de 500 een stuk kleiner zijn... Je hoeft dus niet bang te zijn dat ze te groot zijn, of dat ze te licht zijn omdat ze klein zijn ofzo..

• dragunova
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-08-2023

dragunova

Samozaridnyia Vintovka D.

Is al een aantal malen geroepen; AKG is goed spul.
Heb bij mediamarkt een setje K340 gehaald voor rond de 4 tientjes.
Voornamelijk de bassen vielen me op, voor mij waren die zelfsch bijna wat te veel.

does the pope shit in the woods? is a bear catholic?

• pimmedoris
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-08 16:04
Ik heb een aantal jaar met de AKG K324P rondgelopen. Qua buitenkant waren dat exact dezelfde als de CX300. Ik heb het geluid nooit vergeleken met de CX300, maar ik was er wel tevreden over. Inderdaad wel veel bas. Ik neem aan dat de 340 en de wat duurdere 370 ook gewoon goed zullen zitten en goed zullen klinken.

De enige in-ears die je voor zover ik weet kunt testen (bij de Media markt) zijn Shures, maar die lopen allemaal achter je oor langs. Bovendien staat shure niet bekend om de enorme hoeveelheid bas. Ik heb nu de SCL2 en ben zeer tevreden over het geluid, ook over de basweergave...

Kon je de CX500 niet pas geleden bij één of andere computerzaak voor 25 euro krijgen? Dat lijkt me de gok wel waard...

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-11 21:54

DjVe

Hatsaflats!

er zit een groot verschil tussen de 300 en 500. Mijn vriendin heeft de 300 en ik heb al twee setjes 500's gehad en ik ben er uitermate tevreden over (tjek ook de review: http://tweakers.net/produ...nheiser-cx-500-titan.html)

de 500 is veel beter aanwezig in het midden en stukken rustiger in het hoog. Verder zijn de lage tonen vrijwel hetzelfde als de 300, maar ze gaan wel iets dieper. Ik heb ze pas geleden voor 25 euro gekocht...wat een topprijs is (eerste setje heb ik 150 dollar voor betaald)

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 19:02
Jaspur schreef op zondag 13 september 2009 @ 18:49:
Hi,
ik ben opzoek naar vervangers voor mijn bijna gare CX300 Sennheiser in-ear doppen, maar welke..
Nu ben ik opzoek naar doppen met een goede bass erin. Die zaten in de CX300 ook wel, maar volgens mij kan 't nog vele malen beter.
Kan je misschien beschrijven wat voor jou 'goede bass' betekend. Bij mij betekend dat een strakke, gedetaileerde, diepe punch, zonder het middengebied te overschaduwen.
Om die reden zou ik de CX300's dan ook niet bepaald beschrijven als"goede bass".

Pentaxiaan

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-11 14:55
Ik ben ook een bassfreak en heb ook de CX300's en ben er erg tevreden over maar ik wil de CX300-II's proberen want die schijnen nog beter te zijn.
Pagina: 1