Printer aan een thuisnetwerk toevoegen

Pagina: 1
Acties:

• ToySoldier1992
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-08-2019
Hallo,

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/nnr7fc.jpg

Dit is de huidige situatie hier thuis (gekopieerd van Vista).
"PC_van_Gebruike" is mijn PC die boven staan en draadloos verbinding maakt, "PC_van_Ouders" is de PC van mijn ouders die onder staat en met een kabel verbinding maakt.

Ik heb op mijn PC een printer aangesloten en ik ben aan het proberen ervoor te zorgen dat mijn ouders met hun PC mijn printer kunnen gebruiken. Echter, als ik via hun PC "Netwerk -> PC_van_Gebruike" selecteer, dan krijg ik de melding dat het netwerk pad niet gevonden kan worden. Een paar sites waar ik een antwoord gezocht heb gaven aan dat je de printer via Configuratiescherm -> Printers moet toevoegen, maar daar krijg ik het zelfde probleem (netwerk-pad niet gevonden).

Ik heb een vermoeden dat dit komt omdat mijn computer draadloos verbinding maakt, maar ik weet hier nog vrij weinig vanaf.

• -Vasa-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-03 15:49
Staat je printer gedeeld op je eigen pc? Wat zijn de andere instellingen? Is het nodig dat je ouders een geldige account op je pc hebben alvorens ze resources daarvan kunnne gebruiken?

Is er geen mogelijkheid om de printer rechstreeks op het netwerk te plaatsen? Want nu gaat jouw pc zowiezo moeten aanstaan als je ouders willen printen.

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-03 11:44
Staat bestand en printer deling aan in het netwerkcentrum van Vista op beide PC's?
Netwerkpad niet gevonden kan ook komen door een te strenge firewall.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Heb je het delen van printers wel aanstaan en heb je het delen van je printer goed ingesteld staan? Anders misschien even tijdelijk de firewall op je eigen pc uitzetten om te kijken of daar het probleem ligt. Als dat het geval is kun je daar vast wel een uitzondering toevoegen voor bestands en printerdeling, want je firewall moet je uiteraard wel weer aanzetten. Dat tijdelijk uitzetten is enkel voor te testen.

Dat het aan het draadloze netwerk ligt lijkt mij onwaarschijnlijk, er zijn welliswaar accespoints die " accespoint isolation" ondersteunen (wat zoveel betekent dat clients via dat accespoint enkel op internet kunnen en niet op het lokale netwerk). Maar meestal staat dat standaard niet aan en veel consumenten routers/accespoints hebben die optie niet eens met standaard firmware.

• ToySoldier1992
@ Allen
Alle instellingen staan op 'Ingeschakeld'. Computer onder staat uit, dus ik ga morgen in ieder geval even zonder firewall proberen.

@ -Vasa-
Ik heb geen enkel idee hoe ik mijn printer rechtstreeks op het netwerk aansluit, dat zou wel een betere oplossing zijn (Word weer een avondje Google'n dan).

• ik222
  • Niet online
Die printer rechstreeks op het netwerk kan alleen als je printer over een netwerkpoort beschikt of als je een router met ingebouwde printerserver hebt...

Verwijderd

Of als je een kleine print servertje gebruikt. Is een klein kast, waaruit een parallelle of USB poort uit komt, en een UTP poort erin gaat.

• ToySoldier1992
Ik heb de Brother DCP-145C, wat ik zo kan zien heeft die geen netwerkpoort...

Ik heb het net geprobeerd met de firewall uit, maar daar kreeg ik dezelfde fout.

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:26
Heeft waarschijnlijk inderdaad geen netwerkpoort, dan zou je zoiets moeten kopen:
http://www.alternate.nl/h...1=Netwerk&l2=Printservers

Toch moet het gewoon werken op de manier zoals je voorstelde.
Welke besturingssystemen gebruiken jou pc en de pc van je ouders?

edit: Ik denk dat ik al weet waar je probleem zit:
@ Allen
Alle instellingen staan op 'Ingeschakeld'.
Hierbij vermopedelijk dus ook het vinkje? "bestanden en printers met wachtwoord delen" of iets dergelijks?

deze even uitzetten en dan moet het werken. Als dit niet het geval is,zou je dan even een printscreentje van het gedeelte met de vinkjes kunnen maken?

Mvg. Redmer

[ Voor 36% gewijzigd door Schumaster op 14-09-2009 12:14 ]

• ToySoldier1992
http://i31.tinypic.com/szu7lt.jpg

Je bedoelt 'Met wachtwoord beveiligd delen'?
Wanneer ik onder die melding krijg dat je moet inloggen probeer ik het de hele tijd met mijn account, dus daar kan op zich het probleem ook niet zitten? :s

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:26
Die optie bedoelde ik inderdaad. Toch zou ik maar eens proberen deze uit te zetten, heb ik ook vaak problemen mee gehad.

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:00

arie_papa

Running on Ubuntu

Hoe probeer je de printer te benaderen? Zie windows default, of een netwerk printer toevoegen?
Staan beide pc's in dezelfde werkgroep? Kan ook wel eens van invloed zijn.
Normaal moet dit zonder problemen werken.
Hoe benader je de printer? Via ip of via computernaam?

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

• ToySoldier1992
@ Schumaster
Heeft helaas niet geholpen...
skinlee78 schreef op maandag 14 september 2009 @ 13:16:
Hoe probeer je de printer te benaderen? Zie windows default, of een netwerk printer toevoegen?
Staan beide pc's in dezelfde werkgroep? Kan ook wel eens van invloed zijn.
Normaal moet dit zonder problemen werken.
Hoe benader je de printer? Via ip of via computernaam?
Printer toevoegen via netwerk.
Zelfde werkgroep - Geen idee, hoe controleer ik dit?
Via computernaam.

Ik heb hem nu wel zover dat hij de printer gevonden heeft (ik heb het eens via IP geprobeerd), hij vroeg daarna om de stuurprogramma's, en daarna zei hij dat de printer is toegevoegd, maar er gebeurd niks als ik een printopdracht verstuur (zowel bij de testpagina als een bestand uit Word).

• ToySoldier1992
Bump is een uurtje te vroeg, maar aangezien wij dit probleem hier thuis zo snel mogelijk opgelost willen hebben en tot morgen wachten dan eigenlijk geen optie is... *bump*

Iemand die weet wat nu nog de fout is?

• ik222
  • Niet online
ToySoldier1992 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 20:45:
Zelfde werkgroep - Geen idee, hoe controleer ik dit?
Hoe je dat kan zien had je binnen twee seconden kunnen vinden met google: http://www.google.nl/sear...meta=&aq=2&oq=change+work

Het 4e resultaat is bijvoorbeeld al een erg duidelijke uitleg: http://www.home-network-help.com/setting-computer-name.html

Probeer ze even in dezelfde werkgroep te zetten en probeer daana nog een keer je printer toe te voegen.

[ Voor 29% gewijzigd door ik222 op 16-09-2009 20:38 ]

• ToySoldier1992
ik222 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 20:36:
[...]

Hoe je dat kan zien had je binnen twee seconden kunnen vinden met google: http://www.google.nl/sear...meta=&aq=2&oq=change+work

Het 4e resultaat is bijvoorbeeld al een erg duidelijke uitleg: http://www.home-network-help.com/setting-computer-name.html

Probeer ze even in dezelfde werkgroep te zetten en probeer daana nog een keer je printer toe te voegen.
Ze stonden allebei al op dezelfde werkgroup (de standaard werkgroep, 'WORKGROUP'). Ik heb het even aangepast naar een eigen naam (NETWERK-THUIS). Moet morgen echter vroeg op en kan pas morgenavond weer controleren of het werkt. Ik denk echter dat het dan geen verschil uitmaakt (aangezien de werkgroep al klopte).

Maar zoals ik een paar posts eerder al aangaf, hij vind de printer, ik kan hem installeren en hij staat in de lijst (als default printer). Ik kan opdrachten versturen, maar die komen niet aan bij mijn PC. Ik vermoed dat het gewoon niet gaat omdat mijn computer via een USB-stick van SiteCom draadloos verbinding maakt (wat overigens lekker snel is *kuch* niet dus *kuch*).

• ik222
  • Niet online
Het lijkt mij sterk dat je draadloze netwerk het probleem is. Ik zou het eerder zoeken in de beveiligingsoftware op je pc's.
Pagina: 1