onverwacht dure Acrylaat plaat

Pagina: 1
Acties:

• -GSF-JohnDoe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-11-2025

-GSF-JohnDoe

[insert tile here]

Topicstarter
Ik ben van plan een FTIR multi touch scherm te maken. De how-to's die ik hierover gelezen heb gebruiken allemaal een acrylaat plaat. Echter, de plaat van de afmetingen die ik wil gebruiken (rond de 1m2 oppervlakte en 10-15mm dik) lijkt na rondkijken op verschillende plastics websites nogal duur te zijn voor een hobby project (150-200euro). Zeker afgaande op commentaar en informatie van de how-to guides had ik de indruk gekregen dat dit toch wel goedkoper zou zijn.

Is acrylaat gewoon duur, of kijk ik op de verkeerde plekken?

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11-2025
Met het persé acrylaat zijn? Je kan ook transparant (neem aan dat het dat moet zijn) PETG nemen.
Een m^2 PETG transparant van 6mm kost bij 'ons' zo'n 50 euro, dunner is uiteraard goedkoper.

Nu ik je post nog een keer lees heb je het trouwens over >10mm. Waarom in godsnaam zo dik? Dan is het nogal logisch dat het duur uitvalt ;) Ik zou zeggen; neem een mooi frame voor de stijfheid en doe de plaat zo dun mogelijk.

• -GSF-JohnDoe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-11-2025

-GSF-JohnDoe

[insert tile here]

Topicstarter
het moet dik zijn omdat een FTIR tafel gebruik maakt van licht reflectie binnen de plaat ( http://tinker.it/now/wp-c...2007/02/ftirschematic.gif ). 8mm is daarbij wel het absolute minimum, maar een 8mm plaat van de afmeting die ik nodig heb zal hoogst waarschijnlijk een beetje vervormen - wat niet gewenst is.

Ik ben op dit moment aan het onderzoeken of helder polycarbonaat (lijkt een stuk goedkoper) ook bruikbaar is ipv acrylaat. Is polycarbonaat hetzelfde als PETG (ben niet zo thuis in de wereld van kunststof).

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:00

ThunderNet

Flits!

Hangt helemaal van de kwaliteit af :) Als je beetje bedrijven afbelt zou je misschien een afgekeurde plaat kunnen kopen voor minder (luchtbubbeltjes in de plaat bijvoorbeeld). Dat is alleen minder voor je nauwkeurigheid.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:51

Tomatoman

Fulltime prutser

Polymethylmethacrylaat is gewoon duur materiaal :/. Wat een normale prijs is voor het stuk dat jij wenst weet ik niet. Misschien kun je bij een glashandel een prijs opvragen voor de gewenste maat. Dan laat je meteen het zaagrisico bij hen.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05-2025
Ik heb hier een site gevonden met wat prijzen. Echter tot 8mm.
Als het goed is, is dat het goede materiaal toch?

In de onderste tabel staat tot 20mm dikte, prijs op aanvraag.

Cool ding wat je gaat maken trouwens, ben me er sinds net ook in aan het verdiepen. Lijkt me leuk om te maken!

[ Voor 20% gewijzigd door Extera op 14-09-2009 16:31 ]

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-01 18:26

ReseTTim

Chocolate addicted

check elmaplast.nl, goedkoop :P :)
let op wel web 0.9 :X :P

[ Voor 27% gewijzigd door ReseTTim op 16-09-2009 01:01 ]

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Perspex = plexiglas = acrylaat is gewoon duur, in die dikte. Maar met Google en de twee steekwoorden die ik het eerst noem moet je een heel eind komen.

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05-2025
Hier is het ook niet zo heel duur...

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Pagina: 1