Toon posts:

Externe DVD-brander wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in januari 2008 een externe dvd-brander, een Philips SPD3500CC, gekocht.

Op dit moment wil ik hem gebruiken op een Vista pc, maar zodra ik hem erin plug krijg ik de volgende melding: "Het USB-apparaat wordt niet herkend"
Er wordt aangegeven dat ik hem opnieuw moet aansluiten in de hoop dat hij dan wel herkend wordt, maar dat gebeurt dus niet.
Hij komt ook niet in Windows Verkenner naar voren.

Ik heb al geprobeerd de drivers te zoeken/updaten, maar voor externe DVD-branders zijn geen drivers.
Vista (en XP) ondersteund deze uit zichzelf zonder drivers.
Net nadat ik hem gekocht heb werkte hij inderdaad wel zonder problemen op een Windows XP pc, maar momenteel werkt hij niet op een laptop met XP.

Tevens heb ik geprobeerd om de Lower- en Upperfilter uit het register te halen zoals hier beschreven staat. Ook dit had helaas geen enkel effect.

Weet iemand wat dit kan zijn en hoe ik het kan oplossen zodat ik mijn vakantiefoto's op DVD kan branden met een mooie LightScribe afbeelding erop?

Alvast bedankt!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Probeer eens op meerdere pc's. Ook voorkant en/of achterkant aansluiten. Met en zonder usb hub.

[ Voor 13% gewijzigd door jan99999 op 13-09-2009 17:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem inderdaad op een Windows XP laptop aangesloten, daarop doet hij het niet.
Ik heb hem ook op een gewone XP pc aangesloten, daar doet hij het wel op. Hang ik hem dan om naar de laptop of de Vista pc doet hij het weer niet...

Welke usb-poort ik neem maakt niets uit, dezelfde melding wordt altijd getoond.

Voor mijn gevoel is het een driver-probleem, maar dat zou niet kunnen omdat er geen drivers voor zijn in XP of Vista.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Installeer vista eens opnieuw, zodat er niks geinstalleerd is. Kijk of hij dan wel werkt. Misschien dat er andere software iets blokkeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niet het vermoeden dat het opnieuw installeren van Vista iets gaat uitmaken, aangezien er sinds de installatie eigenlijk niets met randapparatuur gedaan is.

Daarnaast werken foto camera's e.d. wel zoals gewenst.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het kan ook zo zijn dat het ding gewoonweg niet genoeg prik krijgt uit de USBpoort. Zit er een losse voeding bij?
Lang niet altijd kan een USB poort de maximale 500mA leveren, als de speler dat wel vereist dan gaat hij dus niet werken.

Verwijderd

Topicstarter
Dat was ik inderdaad vergeten te melden, maar ik gebruik de standaard adapter zodra ik hem inplug.
Daar zonder doet hij volgens mij zelfs helemaal niets, wordt hij niet herkend door de pc.

Nu ook niet, maar krijg ik in ieder geval dat er een apparaat is aangesloten dat niet herkend wordt.
Pagina: 1