Ik hou van goeie en originele gamedesigns, en over de jaren heb ik vaker gehoord dat Goldeneye op de Nintendo 64 een geweldig spel was. Ik heb het spel zelf nooit gespeeld, omdat ik eigenlijk destijds zoiets had van "oh ... great... nog een FPS, en nog wel op een console ook". Maar na tien jaar (?) hoor ik de naam nog steeds vaak vallen. Nou begint bij mij de vraag te dagen, wat maakte Goldeneye zo veel anders als de vele FPS'ers die gereleased zijn?
Dacht je dat serieus?"oh ... great... nog een FPS, en nog wel op een console ook".
GoldenEye was een van de eerste FPS op een console.. en sowieso de eerste die fatsoenlijk bestuurbaar en speelbaar was op een console. Dat had ik toen nog nooit meegemaakt, de gameplay was onovertroffen. Tel dat op bij (voor die tijd) prachtig map-design, super spannende missies (ook een van de eerste spellen waarin 'stealth-gameplay' echt een optie was in plaats van maar dom rennen en om je heen knallen!) en de algemene stoerheid van Bond en je hebt een game die inderdaad terecht nog steeds herinnerd wordt.
[ Voor 12% gewijzigd door HyperioN op 13-09-2009 16:59 ]
Wat de TS bedoelt is dat er veel FPS uitkwamen en dat het redelijk hetzelfde werd. Nu kan ik me zijn gedachte destijds ook voorstellen: "nog op een console ook" Het is nog steeds zo dat shooters lekkerder spelen op een pc (mijn mening.) Ik denk dat je de zin van de TS dus verkeerd gelezen hebt. Er staat dus niet: "de zoveelste FPS voor een console"HyperioN schreef op zondag 13 september 2009 @ 16:57:
[...]
Dacht je dat serieus?
GoldenEye was een van de eerste FPS op een console.. en sowieso de eerste die fatsoenlijk bestuurbaar en speelbaar was op een console. Dat had ik toen nog nooit meegemaakt, de gameplay was onovertroffen. Tel dat op bij (voor die tijd) prachtig map-design, spannende missies en de algemene stoerheid van Bond en je hebt een game die inderdaad terecht nog steeds herinnerd wordt.
Je beschrijving van de game klopt verder wel natuurlijk.
Ja precies, ik kan me nog wel Wolfenstein en Doom op de SNES herinneren, en dat vond ik knap waardeloos. En rond die tijd regende het FPS games, dus Goldeneye trok nou niet in het bijzonder mijn aandacht. Maar zoveel jaar later vraag ik me dus af wat het dus WEL zo bijzonder maakte, want in essentie moet er een verschil zijn geweest met de andere games. Er moet iets zijn geweest wat de gameplay ZO uniek maakte dat het een van die games is geweest die bij veel gamers is blijven hangen.
Maar als je HyperioN mag geloven is het niet echt erg tijdloos, maar een 'voor die tijd'-game
Maar als je HyperioN mag geloven is het niet echt erg tijdloos, maar een 'voor die tijd'-game
Stealth-achtige, maps, bruikbaarheid van een controller in een FPS, verhaal vanuit de film. Voor die tijd mooie graphics.
Zoiets?
Zoiets?
En de multiplayer was super vet met zijn 4'en 
Ontiegelijk veel wapens, verschillende wapensets waar je uit kon kiezen, uitstekend map design. Heel erg leuk. Er is ook een remake geweest op de Halflife engine, was best te pruimen volgens mij.
Ook leuk op de N64 was Perfect Dark, ook veel wapens en variatie, + profielen met statistieken en awards. Ik had altijd 'Most Frantic' omdat ik constant rond keek
Ontiegelijk veel wapens, verschillende wapensets waar je uit kon kiezen, uitstekend map design. Heel erg leuk. Er is ook een remake geweest op de Halflife engine, was best te pruimen volgens mij.
Ook leuk op de N64 was Perfect Dark, ook veel wapens en variatie, + profielen met statistieken en awards. Ik had altijd 'Most Frantic' omdat ik constant rond keek
Perfect Dark was inderdaad ook super, daar ging mijn zuur verdiende geld toen heen als jong jochie en moeders naar de Intertoys om hem te halen (was nog lang niet 18) en bam daar ging 180 Gulden over de toonbank.
Maar wat een game was dat, Multiplayer met bots waarin je met Goldeneye het met vrienden moest doen (ook geen probleem). En zo zaten er ook nog wat oude Goldeneye maps in Perfect Dark, o.a. het level met het toilet (eerste scene uit de film volgens mij bij de dam).
Wat een uren heb ik me met die games vermaakt, echt top.
Maar wat een game was dat, Multiplayer met bots waarin je met Goldeneye het met vrienden moest doen (ook geen probleem). En zo zaten er ook nog wat oude Goldeneye maps in Perfect Dark, o.a. het level met het toilet (eerste scene uit de film volgens mij bij de dam).
Wat een uren heb ik me met die games vermaakt, echt top.
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
wat er super was aan goldeneye? wat niet!
voor wie al deze actie weer wil beleven in een mod voor half life die de multiplayer van GE online gooit
http://www.goldeneyesource.net/
voor wie al deze actie weer wil beleven in een mod voor half life die de multiplayer van GE online gooit
http://www.goldeneyesource.net/
GoldenEye multiplayer met vrienden op de bank was echt masterlijk.
De enigste FPS shooter die me ma zelfs leuk vond om te spelen, zegt genoeg denk ik
Blaat...
Hahahahahahaha OK ik hoor dus voornamelijk dat het een geweldig spel was. Maar voornamelijk zoals ik zei een voor-die-tijd gevoel toch? Net als dat Quake voor zijn tijd schokkend mooie graphics had, maar niet iets unieks in het gamemodel wat zo apart was dat het een trend heeft gezet?
Bottomline voor mij van dit topic is namelijk dat ik graag leer van de fouten/successen van de industrie
Bottomline voor mij van dit topic is namelijk dat ik graag leer van de fouten/successen van de industrie
Fenomenaal spel. Heb hem hier nog liggen.
Hier heb ik samen met 1080 Snowboarding, Wave Race 64, Mario Kart 64 de meeste uren inzitten op de Nintendo 64.
Mooie momenten als ik de screenshots van het project hierboven weer bekijk, als zijn die waarschijnlijk wel wat opgepoetst.
Mooie momenten als ik de screenshots van het project hierboven weer bekijk, als zijn die waarschijnlijk wel wat opgepoetst.
[ Voor 29% gewijzigd door Jumpman op 14-09-2009 20:24 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
In mijn vriendengroep was het voornamelijk PS1 tegen N64, dus dat leverde aardige discussies op. Hoewel ik bij het 'Playstationkamp' hoorde, kon ik de N64 ook wel waarderen. Waarbij Mariokart en GoldenEye mijn favorieten zijn, dit zijn echt toppers. Zeker met z´n vieren op de bank, daar kon de PS niet tegen op.
Of ie nu nog een beetje speelbaar is weet ik niet, gezien het grafische geweld van tegenwoordig.
Of ie nu nog een beetje speelbaar is weet ik niet, gezien het grafische geweld van tegenwoordig.
Hmmm wie kent het volgende scenario:
Map: Complex
Spelers: 4
Wapens: Proximity Mines
Je loopt voorzichtig rond, naar andermans beeldscherm kijkend. Ziet dat er een niet op let, rent op em af en BAM, om het hoekje een mine geplaatst!
En altijd degene uitschelden die die kleine chinees was (omdat je daar snel overheen schiet)
Je loopt voorzichtig rond, naar andermans beeldscherm kijkend. Ziet dat er een niet op let, rent op em af en BAM, om het hoekje een mine geplaatst!
En altijd degene uitschelden die die kleine chinees was (omdat je daar snel overheen schiet)
Ik heb het zelf net gespeeld, maar volgens mij heeft het ook gewoon veel met nostalgie te maken.
Jup. en ik durf te zweren dat als je het nu gaat spelen het een stuk minder leuk is
Ik heb Goldeneye op de N64 ook helemaal stuk gespeeld. Ik denk dat het voornamelijk toen een high end game was en de speelbaarheid en moeilijkheidsgraad waren precies goed waardoor ik erg veel moeite had om de game neer te leggen. Je moest blijven spelen. Zelfde had ik onlangs met Uncharted op de PS3 overigens..
Naast dat Quake's graphics top en uniek waren toen het uit kwam, de hele sfeer was ook super. Daarnaast waren er weer allerlei nieuwe mogelijkheden die goed uitgewerkt waren en die de trend zette voor verdere ontwikkeling van het genre.apNia schreef op maandag 14 september 2009 @ 20:16:
Hahahahahahaha OK ik hoor dus voornamelijk dat het een geweldig spel was. Maar voornamelijk zoals ik zei een voor-die-tijd gevoel toch? Net als dat Quake voor zijn tijd schokkend mooie graphics had, maar niet iets unieks in het gamemodel wat zo apart was dat het een trend heeft gezet?
Tegenwoordig is zo'n grote stap moeilijk te maken, of ze moeten weer iets heel nieuws verzinnen.
Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.
Nee dan snap ik 'm, Goldeneye, bijzonder spel voor die tijd. Maar niet omdat het zo origineel was, voornamelijk doordat goed was nagedacht over reeds bestaande elementen zoals het leveldesign. Dan kan ik er niet meer van maken dan dat 't voor iedereen nostalgie is, maar niet tijdloos is (zoals Tetris)
[ Voor 6% gewijzigd door apNia op 17-09-2009 16:10 ]
De sfeer in GE was gewoon "spot on". Imo vrijwel dezelfde als in de film en dat is iets wat eigenlijk zeer zelden ziet. Dat een game en het spel ervan "even goed" zijn.
En zoals de rest roept: leveldesign, graphics en controls waren ook prima voor die tijd.
En zoals de rest roept: leveldesign, graphics en controls waren ook prima voor die tijd.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Vetste game op de N64 wat mij betreft. (Naast Bomberman en Mario uiteraard)
Altijd lachen met zn 4en op 1 tv
.
Altijd lachen met zn 4en op 1 tv
:D
Verwijderd
Er is niet echt een ding dat het "ZO uniek" maakte, het was gewoon een game die werkte.apNia schreef op zondag 13 september 2009 @ 17:11:
Er moet iets zijn geweest wat de gameplay ZO uniek maakte dat het een van die games is geweest die bij veel gamers is blijven hangen.
Ik kan het me vooral herinneren als een hele goede splitscreen shooter, en dat was ook zeker niet vaak eerder gezien.
Imo is dit naast Perfect dark 1 van de beste shooters op de N64 en zeker van dat tijdperk..
De Multiplayer van dit spel was echt geweldig en ik heb hier echt VEEEEL uur plezier aan gehad.
De Multiplayer van dit spel was echt geweldig en ik heb hier echt VEEEEL uur plezier aan gehad.
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
Verwijderd
Erg leuk spel, maar Perfect Dark vind ik toch nog een stuk beter. Die heb ik laatst nog een keertje overnieuw uitgespeeld.
*Surineeslander hoort die intro tune weer* 
Golden Eye ook echt enorm vaak gespeeld. Het was voor mij trouwens de eerste FPS die ik op een console speelde. Gewoonweg subliem om met 4 man te kunnen multiplayeren. Veel wapens, coole levels en.. Oddjob
Golden Eye ook echt enorm vaak gespeeld. Het was voor mij trouwens de eerste FPS die ik op een console speelde. Gewoonweg subliem om met 4 man te kunnen multiplayeren. Veel wapens, coole levels en.. Oddjob
Voor die tijd was het wel origineel, was volgens mij geen andere FPS op de console.apNia schreef op donderdag 17 september 2009 @ 16:09:
Nee dan snap ik 'm, Goldeneye, bijzonder spel voor die tijd. Maar niet omdat het zo origineel was, voornamelijk doordat goed was nagedacht over reeds bestaande elementen zoals het leveldesign. Dan kan ik er niet meer van maken dan dat 't voor iedereen nostalgie is, maar niet tijdloos is (zoals Tetris)
Ik heb trouwens de game eerder gespeeld dan dat ik de film heb gekeken
Dus ik herkende alles in de film uit het spel, niet andersom.
Vroeger ook altijd veel plezier gehad met die game. Mijn broer had toen een kartonnen afscheiding gefabriceerd zodat we niet op elkaars scherm konden kijken. Jah, dat was wel lachen!
Met zijn vieren met grenadelaunchers of proxy mines op Temple, grote ruimtes, spammen die dingen en vergeten waar je iets heb neergelegd. Of Bunker! Of Golden Gun mode op Archieves... *droomt weg* Was Goldeneye ook niet de eerste FPS met een zoom op een wapen, of was dat toch Unreal? Goldeneye is voor mij net zo tijdloos als Mario Bros, wordt er niet echt warm van als ik het nu speel, maar denk er nog altijd met bijzondere gevoelens aan. Net als Booth kwam het spel bij mij voor de film. Uiteindelijk nog best een aardige film die ze van de game hebben kunnen maken 
Vind wel dat Goldeneye de tijd beter doorstaat dan veel van zijn peers uit die tijd, vind ik ook een kenmerk van een klassieker.
Of de eerste keer dat ik bij iemand speelde die net een rumble pack had aangeschaft en de "double RC-P90" cheat had vrijgespeeld. En in je eentje maar continue hopen dat je iemand stil of gewoon op tijd kon neerleggen, zodat het alarm niet afging. En Onatop die op je af kwam met grenades in de jungle. Gaat even een blik open zeg!
Vind wel dat Goldeneye de tijd beter doorstaat dan veel van zijn peers uit die tijd, vind ik ook een kenmerk van een klassieker.
Of de eerste keer dat ik bij iemand speelde die net een rumble pack had aangeschaft en de "double RC-P90" cheat had vrijgespeeld. En in je eentje maar continue hopen dat je iemand stil of gewoon op tijd kon neerleggen, zodat het alarm niet afging. En Onatop die op je af kwam met grenades in de jungle. Gaat even een blik open zeg!
You look like I need a drink.
Goldeneye op de N64 was destijds super en volgens mij het beste N64 spel.
De reden waarom dit spel voor mij toen zo uniek was:
- de sfeer. De koude, kille sfeer, de muziek en de shit die uitbrak als het alarm afging / ze je gezien hadden.
- de voor mij eerste goed bestuurbare en mooi uitgewerkte 3d wereld/shooter.
- de multiplayer was master. Lekker elkaar afmaken met grenadelaunchers enzo, het was destijds erg goed uitgewerkt.
Goldeneye heb ik twee jaar geleden nog eens gespeeld, en dan zie je dat inmiddels door de tand des tijds het inmiddels een achterhaalde shooter is. Maar het was destijds master en heeft zeker bijgedragen aan de vorming van het genre.
Ik ben trouwens ook van mening dat Perfect Dark Zero (dat ik nog altijd zie als een afgeleide van Goldeneye) voor de xbox 360 ook een goed spel was, met super multiplayer, zowel online als offline. Ik heb dit werkelijk vele, vele maanden online gespeeld.
Weet je, eens in de zoveel tijd wordt je pas ECHT geraakt door een spel. Goldeneye was één van die spellen voor mij. In mijn gamersleven zal ik gedurende de laatste 20-25 jaar hooguit 10-15 spellen hebben meegemaakt welke echt impact maken. Dit hoeven niet altijd de normale toptitels te zijn. Een aantal daarvan:
Gran Turismo 1 - PS1 (japanse versie, een half jaar voor de release in europa)
Goldeneye - N64
Perfect Dark Zero - xbox 360
Mashed - xbox 1
midnight club 3 - xbox 1
GTA3 - pc
Wii Sports Golf - wii
Virtua Tennis - dreamcast
Sega tetris - dreamcast
De reden waarom dit spel voor mij toen zo uniek was:
- de sfeer. De koude, kille sfeer, de muziek en de shit die uitbrak als het alarm afging / ze je gezien hadden.
- de voor mij eerste goed bestuurbare en mooi uitgewerkte 3d wereld/shooter.
- de multiplayer was master. Lekker elkaar afmaken met grenadelaunchers enzo, het was destijds erg goed uitgewerkt.
Goldeneye heb ik twee jaar geleden nog eens gespeeld, en dan zie je dat inmiddels door de tand des tijds het inmiddels een achterhaalde shooter is. Maar het was destijds master en heeft zeker bijgedragen aan de vorming van het genre.
Ik ben trouwens ook van mening dat Perfect Dark Zero (dat ik nog altijd zie als een afgeleide van Goldeneye) voor de xbox 360 ook een goed spel was, met super multiplayer, zowel online als offline. Ik heb dit werkelijk vele, vele maanden online gespeeld.
Weet je, eens in de zoveel tijd wordt je pas ECHT geraakt door een spel. Goldeneye was één van die spellen voor mij. In mijn gamersleven zal ik gedurende de laatste 20-25 jaar hooguit 10-15 spellen hebben meegemaakt welke echt impact maken. Dit hoeven niet altijd de normale toptitels te zijn. Een aantal daarvan:
Gran Turismo 1 - PS1 (japanse versie, een half jaar voor de release in europa)
Goldeneye - N64
Perfect Dark Zero - xbox 360
Mashed - xbox 1
midnight club 3 - xbox 1
GTA3 - pc
Wii Sports Golf - wii
Virtua Tennis - dreamcast
Sega tetris - dreamcast
Heb speciaal voor deze game weer n n64 gekocht ( ook voor zelda en mariokart/party.)
heb hem nu weer helemaal uitgespeeld en vind hem nog steeds tof ondanks dat we nu meer gewend zijn.
toen ik hem met de release gekocht heb zo`n 12 jaar terug heb ik hem echt helemaal scheel gespeeld..
Ook de multiplayer is echt vet..die map in de sneeuw is echt meesterlijk met een sniper... surface 1 dacht ik
beetje veel ammo regelen het alarm af laten gaan en dan sniperen voor je leven
.
Als je 30 eur hebt kun jebij de een gameshop wel een n64 + controller en het spel kopen
geen geld voor wat je er voor terug krijgt.(neem dan ook zeker zelda en mariokart mee
)
heb hem nu weer helemaal uitgespeeld en vind hem nog steeds tof ondanks dat we nu meer gewend zijn.
toen ik hem met de release gekocht heb zo`n 12 jaar terug heb ik hem echt helemaal scheel gespeeld..
Ook de multiplayer is echt vet..die map in de sneeuw is echt meesterlijk met een sniper... surface 1 dacht ik
beetje veel ammo regelen het alarm af laten gaan en dan sniperen voor je leven
Als je 30 eur hebt kun jebij de een gameshop wel een n64 + controller en het spel kopen
hehe gek onnie
Verwijderd
Nog steeds vind ik Mario Party en Mario Kart geweldig op de Nintendo 64. Pas keek ik eens naar Golden Eye 64 en heb het 30 minuten gespeeld, maar vond het erg weinig aan. Het was enorm eenvoudig.
Maar dat zal er waarschijnlijk mee te maken hebben dat het vroeger de beste shooter beschikbaar was. Ik vind de gameplay zelf namelijk niet erg sterk.
Capitalism, Europa Universalis heb ik bijvoorbeeld wel pas jaren na release voor het eerst geïnstalleerd en leren waarderen, vanwege de uitstekende gameplay.
Maar dat zal er waarschijnlijk mee te maken hebben dat het vroeger de beste shooter beschikbaar was. Ik vind de gameplay zelf namelijk niet erg sterk.
Capitalism, Europa Universalis heb ik bijvoorbeeld wel pas jaren na release voor het eerst geïnstalleerd en leren waarderen, vanwege de uitstekende gameplay.
Goldeneye op de N64.....
Tot dit spel had ik slechts een controller, binnen de week waren het er 3 en nam een vriendje er eentje mee zodat we met zijn vieren konden spelen.
Wat maakte dit spel zo geweldig?
- Singleplayer verhaal volgde redelijk nauwkeurig de film en voegde enkele verrassende eigen ideeen toe
- Leveldesign was erg goed uitgewerkt en de omgeving was opvallend dynamisch voor zijn tijd. Een hoop objecten konden kapot en dat had vaak invloed op de gameplay. Camera's moest je met een silencer uitschakelen, en hoe leuk was het om in de eerste level met een sniperrifle een tegenstander net te missen, hem te zien rennen naar een alarmknop en op het laatste moment die knop vlak voor zijn hand kapot te schieten.... XD
- Uitdagende gameplay, de levels uitspelen op alle nivo's was al lastig maar alle cheats vrijspelen was bijna onmogelijk. Voornamelijk Facility binnen een paar minuten was bijna onmogelijk en je moest geluk hebben dat de NPC spawnt op de meest voordelige rendez-vous punt. Anders kon je weer opnieuw beginnen...
Ik voelde me wel het mannetje toen alle cheats binnen waren
- Schitterende bonuslevels, als beloning voor het behalen van bepaalde levels kon je 2 bonusmissies verdienen losjes gebaseerd op oude Bond films:
*Aztec: Een oude aztec tempel, twee vuurgevechten met Jaws en het voorkomen van een shuttle lancering, vette shit
* Temple, Leuke level, duelletjes met mr. Samedi en die kl*te "puzzelkamer" waar je een bepaald patroon op de grond moest lopen want anders gingen de machine guns aan. Als beloning kreeg je wel de Golden Gun
- Ziekelijke multiplayer mode, Met de juiste cheats erbij werd dit nog leuker. Onze favorieten waren radar uit en paintball mode. We speelden meestal wel random maps omdat bijna alle maps hele goede multiplayer maps waren. Mijn persoonlijke favoriet was wel complex en helemaal met prox mines, dan altijd snel naar die "basis" in het midden waarbij je bijna alle hoeken van de level kon overzien. Als toetje kreeg je na ieder potje titels toegewezen. Als camper kreeg ik vrij regelmatig "where's the ammo?" te zien =P
Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar volgens mij zijn de meeste al halverwege afgehaakt XD
Tot dit spel had ik slechts een controller, binnen de week waren het er 3 en nam een vriendje er eentje mee zodat we met zijn vieren konden spelen.
Wat maakte dit spel zo geweldig?
- Singleplayer verhaal volgde redelijk nauwkeurig de film en voegde enkele verrassende eigen ideeen toe
- Leveldesign was erg goed uitgewerkt en de omgeving was opvallend dynamisch voor zijn tijd. Een hoop objecten konden kapot en dat had vaak invloed op de gameplay. Camera's moest je met een silencer uitschakelen, en hoe leuk was het om in de eerste level met een sniperrifle een tegenstander net te missen, hem te zien rennen naar een alarmknop en op het laatste moment die knop vlak voor zijn hand kapot te schieten.... XD
- Uitdagende gameplay, de levels uitspelen op alle nivo's was al lastig maar alle cheats vrijspelen was bijna onmogelijk. Voornamelijk Facility binnen een paar minuten was bijna onmogelijk en je moest geluk hebben dat de NPC spawnt op de meest voordelige rendez-vous punt. Anders kon je weer opnieuw beginnen...
Ik voelde me wel het mannetje toen alle cheats binnen waren
- Schitterende bonuslevels, als beloning voor het behalen van bepaalde levels kon je 2 bonusmissies verdienen losjes gebaseerd op oude Bond films:
*Aztec: Een oude aztec tempel, twee vuurgevechten met Jaws en het voorkomen van een shuttle lancering, vette shit
* Temple, Leuke level, duelletjes met mr. Samedi en die kl*te "puzzelkamer" waar je een bepaald patroon op de grond moest lopen want anders gingen de machine guns aan. Als beloning kreeg je wel de Golden Gun
- Ziekelijke multiplayer mode, Met de juiste cheats erbij werd dit nog leuker. Onze favorieten waren radar uit en paintball mode. We speelden meestal wel random maps omdat bijna alle maps hele goede multiplayer maps waren. Mijn persoonlijke favoriet was wel complex en helemaal met prox mines, dan altijd snel naar die "basis" in het midden waarbij je bijna alle hoeken van de level kon overzien. Als toetje kreeg je na ieder potje titels toegewezen. Als camper kreeg ik vrij regelmatig "where's the ammo?" te zien =P
Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar volgens mij zijn de meeste al halverwege afgehaakt XD
OMGBooth schreef op woensdag 16 september 2009 @ 17:33:
Herken mezelf hier helemaal in XD Overal, maar dan ook overal mijnen gooien dat je zelfs, zelf niet meer wist waar ze waren
Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve
4 player multiplay met grenade launchers in de temple. Iedereen kende het level uit het hoofd en je kon natuurlijk met elkaar mee kijken en toch (of misschien daardoor) was het geniaal.
Verwijderd
GoldenEye, that brings back memories. Die game was echt geweldig. Ik denk wat hem voornamelijk goed maakte was het realisme. Waar andere shooters (Unreal, Doom, Quake etc) onrealistisch waren qua setting, levels, wapens en tegenstanders was dit bij GoldenEye niet zo. Persoonlijk heb ik nooit wat gehad met het schieten op monsters in een surrealistische wereld. GoldenEye was echt perfect.
GoldenEye heb ik vroeger eigenlijk niet veel gespeeld...
Perfect Dark daarentegen!
Een vriend van me had een N64 en een aantal games, waar onder Perfect Dark. Zowat ELKE dag gingen we naar hem toe, en Perfect Dark spelen, wat een fantastische multiplayer heeft dat spel. Heel erg veel wapens, en de maps zijn meesterlijk ontworpen.
Ook die awards (Oid, weet niet meer precies hoe ze heten) waren zeer leuk. Hadden we weer een potje gedaan: "Haha, jij hebt Most Frantic!!". Niet dat we precies wisten wat het inhield, maar toch gaf het iets leuks aan de multiplayer.
We spelen het spel nu zelfs nog wel eens, als ik daar kom
Perfect Dark daarentegen!
Een vriend van me had een N64 en een aantal games, waar onder Perfect Dark. Zowat ELKE dag gingen we naar hem toe, en Perfect Dark spelen, wat een fantastische multiplayer heeft dat spel. Heel erg veel wapens, en de maps zijn meesterlijk ontworpen.
Ook die awards (Oid, weet niet meer precies hoe ze heten) waren zeer leuk. Hadden we weer een potje gedaan: "Haha, jij hebt Most Frantic!!". Niet dat we precies wisten wat het inhield, maar toch gaf het iets leuks aan de multiplayer.
We spelen het spel nu zelfs nog wel eens, als ik daar kom
Verwijderd
Meesterlijke game, die zijn tijd erg ver vooruit was!
Rond die tijd waren het vooral monster shooters die op markt kwamen (zowel op de PC als de consoles), Rareware doorbrak deze trend met deze meesterlijke game. Deze game heeft bijna alle FPS daarna beinvloed. Features die we nu voor lief zaten zijn op één of andere manier alle gepionierd in deze game: van het leanen, het handmatig moeten richten, de missie structuur, headshots, sniperrifle, Dual Wielding, One-one kill...het zat allemaal in deze game.
Heeft iemand trouwens weleens een guard horen niesen? Meesterlijk!!!
Rond die tijd waren het vooral monster shooters die op markt kwamen (zowel op de PC als de consoles), Rareware doorbrak deze trend met deze meesterlijke game. Deze game heeft bijna alle FPS daarna beinvloed. Features die we nu voor lief zaten zijn op één of andere manier alle gepionierd in deze game: van het leanen, het handmatig moeten richten, de missie structuur, headshots, sniperrifle, Dual Wielding, One-one kill...het zat allemaal in deze game.
Heeft iemand trouwens weleens een guard horen niesen? Meesterlijk!!!
Is deze game al te koop op de Wii als VC-game? 
Wat hierboven veel gezegd wordt is dat het een van de weinige "real-life'' , geen monsters maar personen.. Dat vond ik het juist spannender maken op een of andere manier.
Ik heb die Goldeneye Mod van HL2 ff geprobeerd, wel leuk..
Wat hierboven veel gezegd wordt is dat het een van de weinige "real-life'' , geen monsters maar personen.. Dat vond ik het juist spannender maken op een of andere manier.
Ik heb die Goldeneye Mod van HL2 ff geprobeerd, wel leuk..
Omdat Rare nu onderdeel van Microsoft is gaat dit wat lastiger worden...
Van wikipedia:
Ports
The President of Nintendo of America, Reggie Fils-Aime, announced that Nintendo is exploring the possibility of adding GoldenEye 007 to the Virtual Console, despite a complicated situation in which the game's developer Rare is owned by Microsoft (producers of the rival Xbox 360 console) and the video game rights to the James Bond franchise are held by Activision. He stated, "We would love to see it [on the Virtual Console], so we're exploring all the rights issues."[46]
On January 7, 2008, Xbox Evolved confirmed the existence of GoldenEye 007 on Xbox Live Arcade.[47] On January 11, 2008, 1UP.com reported that a GoldenEye port (as opposed to a remake) had been in development at Rare for several months, but stated that the title would not be released on the Xbox Live Arcade since "Microsoft and Nintendo couldn't agree on the financial side of things."[48]
Verwijderd
Super vet spel, maar dan had je hem wel TOEN al moeten spelen.
Geweldig dat toen ik laatst de film zag, ik alles herkende van het spel.
Ik had dus geen playstation, maar een nintendo 64.
De spellen Mario 64, Mario Kart, Zelda: OOT, Super Smash Bros en dus Goldeneye brengen mij GEWELDIGE herinneringen!!!
Mario Kart en Super Smash bros omdat het heerlijke multiplayers waren en de rest waren singleplayer toppers imo!
Geweldig dat toen ik laatst de film zag, ik alles herkende van het spel.
Ik had dus geen playstation, maar een nintendo 64.
De spellen Mario 64, Mario Kart, Zelda: OOT, Super Smash Bros en dus Goldeneye brengen mij GEWELDIGE herinneringen!!!
Mario Kart en Super Smash bros omdat het heerlijke multiplayers waren en de rest waren singleplayer toppers imo!
Goh wat jammer zeg.. Stel je eens voor; GE007 op de Wii, multiplayerd3lph schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 18:23:
[...]
Omdat Rare nu onderdeel van Microsoft is gaat dit wat lastiger worden...
Van wikipedia:
Ports
The President of Nintendo of America, Reggie Fils-Aime, announced that Nintendo is exploring the possibility of adding GoldenEye 007 to the Virtual Console, despite a complicated situation in which the game's developer Rare is owned by Microsoft (producers of the rival Xbox 360 console) and the video game rights to the James Bond franchise are held by Activision. He stated, "We would love to see it [on the Virtual Console], so we're exploring all the rights issues."\[46]
On January 7, 2008, Xbox Evolved confirmed the existence of GoldenEye 007 on Xbox Live Arcade.\[47] On January 11, 2008, 1UP.com reported that a GoldenEye port (as opposed to a remake) had been in development at Rare for several months, but stated that the title would not be released on the Xbox Live Arcade since "Microsoft and Nintendo couldn't agree on the financial side of things."\[48]
http://www.youtube.com/watch?v=wfbq7O0vg7k dit filmpje legt uit waarom golden eye toen der tijd zo geweldig was.
Die had ik juist gekeken voor ik het topic aanmaakte, maar het werd me er niet duidelijker op. Vooral dat het voor die tijd heel advanced was, dat is eigenlijk mijn slotconclusie ook van dit topicPacinoAllstars schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 11:26:
http://www.youtube.com/watch?v=wfbq7O0vg7k dit filmpje legt uit waarom golden eye toen der tijd zo geweldig was.
Denk dat Perfect Dark en Golden Eye toch de beste FPS op de console is geweest OOIT.
En dan bedoel ik de multiplayer. Wat was dat geweldig.
Ik zou weer de N64 willen kopen voor deze 2 games.
En dan bedoel ik de multiplayer. Wat was dat geweldig.
Ik zou weer de N64 willen kopen voor deze 2 games.
Huub Huub Barbatruc!
Golden Eye en Perfect Dark zijn wat mij betreft beide games die ze onder de sticker New Play Control mogen uitbrengen, op de Wii, en bij voorkeur ook nog eens met online play. Hoewel couch multiplayer werkt, ben ik helaas ook een jaartje ouder geworden, en de vrienden van toen zitten nu helemaal over het land heen verspreid, sommigen al met koters en alles wat er bij hoort...
De enigste reden waarom ik mijn N64 kocht was voor Goldeneye
!
Proximity Mines onder van die automatische deuren was proooo
Proximity Mines onder van die automatische deuren was proooo
Je kon knokken tegen Sean Bean. Hoeveel meer redenen wil je hebben? Die trein missie is nog steeds gaaf!
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Voor mij was het de multiplayer. Iedereen met de Golden Gun enzo! En altijd oddjob willen zijn
Verwijderd
Het "knieschaatsen" natuurlijk haha!
(als je bukte en ging lopen leek het net alsof je poppetje op zijn knien schaatste xD)
aaah de nostalgie...
(als je bukte en ging lopen leek het net alsof je poppetje op zijn knien schaatste xD)
aaah de nostalgie...
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2009 13:35 ]
Ik heb Golden Eye ook grijs gespeeld op de N64. Nooit meer zo'n goeie shooter op een console tegengekomen na die tijd. Totdat BLACK uit kwam op de PS2. Helaas heb ik hem alleen maar singelplayer kunnen spelen, geen idee of er uberhaupt een MP bij zat. Maar ook dit spel was prima te besturen, had mooie graphics en alles kon kapot, heerlijk! Laatst Medal of Honor op de Wii gespeeld.... wow als je het over bagger hebt kun je met de besturing van dat spel de internationale baggermeter eiken.
Black:
Black:

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.
Goldeneye is nostalgie pur sang.
Toen ik kleiner was en de N64 had, kwam opeens goldeneye. Die heb ik echt helemaal doodgespeeld, samen met vrienden multiplayen was echt geweldig. Een van de weinige spellen die mij genoeg kon boeien om helemaal uit te spelen en daarna gewoon voor de leuk nog een keer. En die goldengun... pfff die was ook echt sexy. Het was gewoon een fps die ik nog niet op die manier kende, toen had je nog niet die wapenkeuzen en die echte bondsfeer met veel opdrachten maar ook gewoon lekker knallen. heerlijk spel...
Toen ik kleiner was en de N64 had, kwam opeens goldeneye. Die heb ik echt helemaal doodgespeeld, samen met vrienden multiplayen was echt geweldig. Een van de weinige spellen die mij genoeg kon boeien om helemaal uit te spelen en daarna gewoon voor de leuk nog een keer. En die goldengun... pfff die was ook echt sexy. Het was gewoon een fps die ik nog niet op die manier kende, toen had je nog niet die wapenkeuzen en die echte bondsfeer met veel opdrachten maar ook gewoon lekker knallen. heerlijk spel...
Verwijderd
Gisternacht de hele nacht GoldenEye multiplayer gespeeld met een huisgenoot
. Pure nostalgie.
Haha, deze vraag heb ik me ook wel eens afgevraagd. Maar zoals de mensen voor mij al aangaven, de sfeer was erg goed, veel variatie in missies (verdedigen, op tijd, submissies, tank
, stealth, etc.). De film was ook echt goed weergegeven in het spel. Daarnaast zat er ook een mooie opbouw in de missies en levels. De laatste levels waren ook echt veel spannender dan de eerste, hoe verder je kwam, hoe verder in het complot/verhaal, je werd goed meegesleept. Wie herinnert zich Jungle nog? Een buitenmap met zoveel detail (voor die tijd) en dan Famke Janssen tegenkomen met een grenade launcher en een super machinegeweer! Daarna de map Control die echt gigantisch moeilijk was op hogere moeilijkheidsgraden, damn wat heb ik die vaak overnieuw gedaan! En dan die sneeuwmissies, waarbij je, als het alarm was afgegaan eigenlijk al ten dode was opgeschreven!
De multiplayer was puur fun, niet te moeilijk, gewoon lekker achter elkaar aan rennen met fantastische wapens. De proximity mines waren inderdaad geweldig! Man man, wat heb ik daar mee gelachen, zeker omdat de explosies ook door de muur konden
. Deze game hebben we zoveel gespeeld met z'n 4'n dat het na een tijdje gewoon moest afkoelen :D!
Was Goldeneye ook niet 1 van de eerste spellen waarbij de tegenstanders verschillende zones hadden waardoor een schot in de voet minder pijnlijk was als 1 in het hoofd?
De multiplayer was puur fun, niet te moeilijk, gewoon lekker achter elkaar aan rennen met fantastische wapens. De proximity mines waren inderdaad geweldig! Man man, wat heb ik daar mee gelachen, zeker omdat de explosies ook door de muur konden
Was Goldeneye ook niet 1 van de eerste spellen waarbij de tegenstanders verschillende zones hadden waardoor een schot in de voet minder pijnlijk was als 1 in het hoofd?
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Goldeneye is koning. Toen ik een jaar of 13 was kwam die uit en zeker 2 jaar lang elke week met vrienden in het weekend zitten spelen. Multiplayer is geniaal. Erg veel opties mogelijk, genoeg goede levels en die awards waren ook super. Als ik nu terugkijk is het wel jammer dat er geen stats werden bijgehouden zoals in PD.
Wie herinnert zich niet dokter Doak in Facility? Of die rare gezichten van de vijanden, waarvan er maar een stuk of 10 waren die je elke keer tegenkwam? En die vette rooie bloedvlekken die ook op iemands hoofd konden zitten
!
Wij speelden zelf veel Stack (dat is library zonder de basement als ik het nog goed kan herinneren) en dan met automatics of proximity mines. Vaak one hit kills aan (had de naam van een bond film, weet niet meer welke) en radar uit. Licht uit, chips en cola erbij en knallen.
Dat waren nog eens tijden. Singleplayer was trouwens ook erg goed. Gevarieerde levels en voor mij de eerste shooter met echte "missies". Sommige daarvan moest je volbrengen terwijl anderen je een cheat opleverden ofzoiets. Kan me vooral dat train level herinneren waarbij je op het laatst dat luik met je horloge moest doorbranden terwijl de klok aftikte. Hoevaak ik dat nèt niet heb gehaald....pfff!
Wie herinnert zich niet dokter Doak in Facility? Of die rare gezichten van de vijanden, waarvan er maar een stuk of 10 waren die je elke keer tegenkwam? En die vette rooie bloedvlekken die ook op iemands hoofd konden zitten
Wij speelden zelf veel Stack (dat is library zonder de basement als ik het nog goed kan herinneren) en dan met automatics of proximity mines. Vaak one hit kills aan (had de naam van een bond film, weet niet meer welke) en radar uit. Licht uit, chips en cola erbij en knallen.
Dat waren nog eens tijden. Singleplayer was trouwens ook erg goed. Gevarieerde levels en voor mij de eerste shooter met echte "missies". Sommige daarvan moest je volbrengen terwijl anderen je een cheat opleverden ofzoiets. Kan me vooral dat train level herinneren waarbij je op het laatst dat luik met je horloge moest doorbranden terwijl de klok aftikte. Hoevaak ik dat nèt niet heb gehaald....pfff!
PSN: Sluuz
Er was gewoonweg niets beters toen der tijd. Veel plezier mee gehad zeg
"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."
volgens mij speelde ook mee dat je echt het gevoel had dat je James Bond speelde. Het verhaal was goed, de sniper gun vond ik geweldig. Het speelde lekker. En zoals Exphy ook al zei "er was niks beters". Volgens mij was er geen soortgelijk spel dat ook die kwaliteit bood. (er waren toen toch ook veel minder 3d shooters?)
de game heeft mij echt nooit getrokken, speelde in die tijd veel liever Duke 3d, Quake, Shadow warrior etc. Vond goldeneye enorm sluggish in die tijd.
Verwijderd
Mwah ik vond golden eye tegen over quake enzo toch wel een heel vermakelijk multiplayer hebben alleen op een andere manier
Verwijderd
super spel, weet iemand of er tegewoordig nog een vergelijkbaar spel is op de ps3, wat de multiplayer betreft, want volgens mij is alles tegenwoordig single player!
Hier nog een screenshot van de eerste map in ontwikkelingsfase. Volgens Microsoft is sinds herfst 2008 GE voor XB360 niet meer in ontwikkeling. De één zegt dat je zo'n klassieker niet moet willen oppoetsen, zelf zou ik graag een potje op Xbox Live willen spelen...

Toch eeuwig zonde dat dit niet op Xbox Live Arcade verschijnt.. Dit is echt mijn favoriete spel aller tijden (naast sommige AvP games)
Maar gelukkig komt Perfect Dark op Xbox Live Arcade
Maar gelukkig komt Perfect Dark op Xbox Live Arcade
1 pookje voor richten en lopen misschien? Ik vond het gebrekkig, maar was wel grappig.
Maar ik denk eerder dat het nostalgie is, je denkt er mooier aan terug dan dat het eigenlijk is/was en als je het weer zou spelen dan valt het toch tegen. Dat heb ik met HalfLife1 en Diablo 2 etc.
Maar ik denk eerder dat het nostalgie is, je denkt er mooier aan terug dan dat het eigenlijk is/was en als je het weer zou spelen dan valt het toch tegen. Dat heb ik met HalfLife1 en Diablo 2 etc.
[ Voor 53% gewijzigd door Bulls op 23-01-2010 00:33 ]
Verwijderd
Golden Eye was de perfectie mix van alle aspecten van een goede FPS. Er waren brute wapens, super level designs, goede multi player, goede graphics, goede AI, alles hing perfect samen!
Ik heb inderdaad goede tijden gehad met deze game. Het mooie vond ik altijd om van achter een enemy te besluipen en dan eerst zijn helm van zijn hoofd af te schieten
En met zijn vieren tegelijk gamen om 1 scherm, heerlijk!
Ik heb inderdaad goede tijden gehad met deze game. Het mooie vond ik altijd om van achter een enemy te besluipen en dan eerst zijn helm van zijn hoofd af te schieten
En met zijn vieren tegelijk gamen om 1 scherm, heerlijk!
Heb die game zo gruwelijk veel gespeelt tegen de vrienden van m'n broer.
Ik was nog "klein" en verkoos het "potlood" tot de beste wapen.
Dit wapen leek in mijn wapen meer op een potlood dan een gevechtsattribuut.
Iemand enig idee welk wapen het was? Ik heb de game niet meer dus kan het niet meer opzoeken.
Ik was nog "klein" en verkoos het "potlood" tot de beste wapen.
Dit wapen leek in mijn wapen meer op een potlood dan een gevechtsattribuut.
Iemand enig idee welk wapen het was? Ik heb de game niet meer dus kan het niet meer opzoeken.
Was dat niet dat oranje wapen? Kreeg je die niet in een level waar je in de hoek begon, dan stond er links een uitkijkpost. en vanuit de uitkijkpost keek je een tunnel in (kwamen altijd 2 soldaten aan)?
Ik had mijn n64 tweedehands gekocht bij nedgame zonder mario maar met golden eye, mijn vader vond het ook een vet spel omdat we toen eerst naar de film zijn geweest. Jammer dat dat ding stuk is....
Mooiste level vond ik de trein. Wist precies waar de mannetjes stonden, en dan op het laatst het luik in de vloer openen met je laserhorloge

haha ziet er echt niet uit
Ik had mijn n64 tweedehands gekocht bij nedgame zonder mario maar met golden eye, mijn vader vond het ook een vet spel omdat we toen eerst naar de film zijn geweest. Jammer dat dat ding stuk is....
Mooiste level vond ik de trein. Wist precies waar de mannetjes stonden, en dan op het laatst het luik in de vloer openen met je laserhorloge
haha ziet er echt niet uit

[ Voor 30% gewijzigd door jeka op 26-01-2010 12:15 ]
FCG
heb de nintendo64 zo vaak gehuurd met goldeneye bij de lokale videoboer dat ik uiteindelijk de console beter had kunnen kopen met het spel (mocht er geen van mijn ouders). Ook ging ik vaak alleen maar bij dat ene vriendje langs om goldeneye te spelen, als hij onder op zijn pc civilization zat te spelen, zat ik boven op zijn console goldeneye te doen urenlang.
nostalgie alom inderdaad, gewoon vet de sniperlevels buiten in de sneeuw, het trein level en ga zo maar door, het was gewoon vet.
Multiplayer was ook briljant, remote mines, proximity mines en dan nog de lol van de cheats, slappers only dikke hoofden noem maar op. Het was gewoon een interessante mix!
nostalgie alom inderdaad, gewoon vet de sniperlevels buiten in de sneeuw, het trein level en ga zo maar door, het was gewoon vet.
Multiplayer was ook briljant, remote mines, proximity mines en dan nog de lol van de cheats, slappers only dikke hoofden noem maar op. Het was gewoon een interessante mix!
Verwijderd
ComplexBooth schreef op woensdag 16 september 2009 @ 17:33:
4
you only live once
Verwijderd
Redenen waarom GE tof is:
- Muziek past perfect bij de game: James bond-muziek die bij elk level anders was en daarnaast ook nog eens dynamisch was en aanpast aan gebeurtenissen in de game
- Stealth-element waarbij je niet zomaar lomp kan gaan knallen maar camera's ed onklaar moest maken om niet betrapt te worden.
- Veel missies bevatten ook typsiche Bond-gadgets die je moest gebruiken zoals bijvoorbeeld een foto maken van een scherm met een pocketcamera of een luik dat je uit een trein moest lassen met je polshorloge.
- Verschillende niveaus waardoor je makkelijk jezelf kan opwerken in de game. Bij hogere niveaus is het verschil niet louter meer tegenstanders maar komen er ook andere ' objectives' bij.
- De goede spelers kunnen cheats unlocken door levels snel te halen
- Je kan bij bepaalde levels tegen het script ingaan voor verrassende reacties (zoals 006 in missie 2 beschiten die vervolgens James een verader noemt en tegen je vecht)
- De belangrijke personages leken op de acteurs/actrices uit de film
- Goede besturing.
- Er zit een leven in waarin je in een tank rijdt.
- Multiplayer was geweldig.
- Levendige omgevingen. Geen kale plekken of hutten waar niks instaat maar gewoon huisjes met tafels, stoelen ed.
- De missies zijn op een typische Bond-manier (met wat humor) gebracht.
- Wanneer compleet uitgespeeld kan je zelfs de AI bij elk level op meerdere vlakken (intelligentie, accuraatheid ed) instellen
- Goede Rumble pak ondersteuning
Pagina: 1