Toon posts:

krijg de mercury maar niet in de lucht!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
Ik probeer mijn mailserver mercury (ingebakken in de inmiddels wel werkende xampp webserver) aan de praat krijgen, maar tevergeefs :(
Heb ziggo verbinding (waardoor ik geen gebruik kan maken van poort 25) en ben in bezit van 780 speedtouch.
heb No-Ip om dynamische ip probleem om te lossen. al mijn pogingen om mailserver in de lucht te krijgen hebben helaas geen effect gehad.
kan iemand mij staps gewijs uitleggen wat allemaal moet doen om dit werkend te krijgen?

alvast bedankt :)

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:33

TeeDee

CQB 241

Over het algemeen gaat het gewoon niet lukken om je mailserver op een andere poort dan 25 te zetten.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Tja, poort 25 dicht betekent dat je van 95% van het inet al geen directe email meer gaat ontvangen / kan versturen. Je kan kijken voor een mail-forwarder die alles doorstuurt / ontvangt op een andere poort, maar ik gok zo maar even dat je deze niet gratis zal vinden...

SMTP communiceert gewoon over poort 25...

Verwijderd

Topicstarter
betekent dit dat een ziggo klant geen eigen mailserver kan hebben?!?! hoe zit het met oplossingen zoals relay of poort verwijzing in de modem?! is er geen mogelijkheid om poort 25 probleem op eoa manier te omzeilen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 13 september 2009 @ 18:15:
betekent dit dat een ziggo klant geen eigen mailserver kan hebben?
Dat zou zomaar kunnen ja :)
Noem het een voorzorgmaatregel tegen (onbedoelde) spamrondzendende slecht ingestelde mailservers op prive-aansluitingen.
Je kan er gedeeltelijk omheen werken door relay servers te gebruiken bij het versturen maar dan zul je voor het ontvangen van mail moeten uitwijken naar een catchall popbox bij je domain hoster bijvoorbeeld.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
betekent dit dat een ziggo klant geen eigen mailserver kan hebben?!?!
Yep, dat is zo ongeveer het doel van die hele blokkade.
Een klant die een virus met ingebouwd mailserver ontvangt kan dan niet meer gaan spammen...
hoe zit het met oplossingen zoals relay of poort verwijzing in de modem?! is er geen mogelijkheid om poort 25 probleem op eoa manier te omzeilen?
In de modem heeft geen nut, blokkade zit bij ziggo. Of je moet met ziggo gaan praten over of je niet een mailserver thuis mag neerzetten ( kans daarop op een consumentenlijn zonder super goede reden lijkt me ongeveer nihil, waarschijnlijk gaan ze je een zakelijk abbo willen aansmeren )

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
betekent dit dat een ziggo klant geen eigen mailserver kan hebben?!?! hoe zit het met oplossingen zoals relay of poort verwijzing in de modem?! is er geen mogelijkheid om poort 25 probleem op eoa manier te omzeilen?
Niet zonder meer.

Wat wel kan is dat je een service gebruikt, welke voor jou de mail aanneemt, en naar jouw IP adres/hostname doorsluist, op een andere poort (bv 2525 oid).

Op die manier kun je er om heen. Nadeel is wel dat je dus altijd afhankelijk bent van een ander apparaat.

Uitgaand zal ook via een andere poort moeten, aangezien uitgaand bij Ziggo zover ik weet ook alleen maar naar de Ziggo mailserver moet gaan.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• ChaserBoZ_
ah hier was mijn reactie voor dat andere topic :+

[ Voor 81% gewijzigd door ChaserBoZ_ op 13-09-2009 22:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
ChaserBoZ_ schreef op zondag 13 september 2009 @ 21:51:
"Wat wel kan is dat je een service gebruikt...
Uitgaand zal ook via een andere poort moeten, aangezien uitgaand bij Ziggo zover ik weet ook alleen maar naar de Ziggo mailserver moet gaan."
Kortom, er is ergens een service-aanbieder die mij kan voorzien van een omzeil-mechanisme om toch een eigen mailserver binnen ziggo beperkingen te kunnen opzetten. (weliswaar met de beperking dat ik afhankelijk ben van deze service-aanbieder.)

dit klinkt interessant, zou je mij iets meer kunnen vertellen over deze uitblinker?

ik geloof dat hier genoeg meesterbreins rondlopen die niet achter de gesloten deur (van idg ziggo) blijven zitten en andere toegangsmogelijkheden kunnen en hebben geimproviseerd, dus... :Y

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-03 14:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ja, er is een dergelijke manier om het poort 25 probleem te omzeilen. Een aparte toko die je mail dan naar jouw toe stuurt via een alternatieve poort. Al je mail is dan echter wel fijn leesbaar bij dat bedrijf.

Verder vind ik dit niets voor Professional Networking & Servers. Dus ik verplaats het topic naar Netwerken.

Verwijderd

Topicstarter
Okey, dus kosteloos eigen webserver onder Regie der Ziggo is niet om aan te raden als het gaat om een zakelijke email verkeer.

welke mogelijkheden heb ik in de betaalde markt bijv. bij ziggo zelf (zakelijke markt) ? heeft iemand ervaring hiermee?

@Equator, hopelijk hoef je door mijn vraagstelling deze topic niet weer naar een andere categorie te verhuizen :)

• ChaserBoZ_
Verwijderd schreef op zondag 13 september 2009 @ 23:30:
[...]

Kortom, er is ergens een service-aanbieder die mij kan voorzien van een omzeil-mechanisme om toch een eigen mailserver binnen ziggo beperkingen te kunnen opzetten. (weliswaar met de beperking dat ik afhankelijk ben van deze service-aanbieder.)

dit klinkt interessant, zou je mij iets meer kunnen vertellen over deze uitblinker?

ik geloof dat hier genoeg meesterbreins rondlopen die niet achter de gesloten deur (van idg ziggo) blijven zitten en andere toegangsmogelijkheden kunnen en hebben geimproviseerd, dus... :Y
Op zich kan iedereen het die een eigen mailservertje beheert (welke dus wél op poort 25 benaderbaar is).

Pagina: 1