[Snow Leopard] 1080P Playback

Pagina: 1
Acties:

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:51
Een korte introductie:
Ik ben sinds kort volledig overgestapt naar mn MacBook waar ik op verliefd ben het werkt allemaal naadloos en perfect maar dat zal ik jullie niet hoeven te vertellen het wil namelijk dat ik nog 2TB schijven heb met al mn document en bestanden waaronder 700GB aan 1080P materiaal (WMV, MKV, M2TS etc etc).

Nu mn vraag:
Hoe kun je dit vlekkeloos afspelen binnen OSX, ik heb nu al XBMC geprobeerd maar dat bevalt me voor geen meter, ik vind het er eerlijk gezegd lelijk uitzien en gebruikersgemak vind ik ook erg laag maar dat kan miss komen omdat ik er meteen al weinig aandacht aan heb geschonken daarnaast speelt het zich af in een scherm dat mn videobestanden lelijk uitrekt, het zal vast allemaal in te stellen zijn maar ik wil graag een simpele stand-alone speler zoals WMPC-HC is voor Windows. Ik heb nu dus VLC maar zelfs deze trekt het niet (Perian geinstalleerd en codec preferences ingesteld). Aan de hardware kan het neit liggen lijkt me: 2,4GHz (T8300), 4GB DDR2, 100GB 7200RPM, althans ik heb een Packard Hell gehad met zelfde specs en die tok het vloeiend op de CPU.

Moet ik nu gaan overstappen op Bootcamp om mn geliefde collectie te kunnen zien binnen Windows of is er nog een redmiddel waar ik overheen gekeken heb? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen/oplossingen.

M3P - M3LR - 6320Wp

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Perian zou 't gewoon aan moeten kunnen, maar je moet 'm eerst even de hele file door laten nemen voordat je speelt. Als je kijkt in de player bar dan zie je 'm nadat je een mkv geopend hebt eerst nog even opvullen. Laat dat aflopen en 't moet goed gaan.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Iejoor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-12-2025
Heb je Plex al geprobeerd? Dat was vroeger een fork van XBMC speciaal voor Mac OS, maar is nu een los project geworden. Het vereist misschien heel even wennen aan de interface, maar het was op mijn MacBook het enige programma dat 1080p zonder haperen afspeelde...

Linkje: http://plexapp.com/

• bokkow
Ja ik moet bekennen dat ik ook Plex al even heb bekeken maar heb er hetzelfde gevoel bij als XBMC eerlijk gezegd. Ik wil eig klik en spelen. maar dat valt me nu nog tegen. Ik krijg btw met Perian geen MKV afgespeeld in Quicktime, doe ik iets helemaal verkeerd? Krijg er ook geen duidelijke tutorial voor gevonden. Kan nu wel AVI's afspelen in Quicktime maar hij zegt nog steeds dat ie geen MKV's kan openen.

M3P - M3LR - 6320Wp

• Possstema
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-01 20:38
Ik hoor de laatste tijd wel goede dingen over Movist: http://code.google.com/p/movist/
Het werkt bij mij wel aardig, al is het nog niet helemaal bugvrij...

• Possstema
bokkow schreef op zondag 13 september 2009 @ 16:42:
Ja ik moet bekennen dat ik ook Plex al even heb bekeken maar heb er hetzelfde gevoel bij als XBMC eerlijk gezegd. Ik wil eig klik en spelen. maar dat valt me nu nog tegen. Ik krijg btw met Perian geen MKV afgespeeld in Quicktime, doe ik iets helemaal verkeerd? Krijg er ook geen duidelijke tutorial voor gevonden. Kan nu wel AVI's afspelen in Quicktime maar hij zegt nog steeds dat ie geen MKV's kan openen.
Is een klein bugje in Perian. Moet je even naar googlen, want zijn al meerdere oplossingen voor (oa nieuwe perian build)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

bokkow schreef op zondag 13 september 2009 @ 16:42:
Da's een bugje. De volgende versie van Perian lost dat op, in de tussentijd kun je dit appje even downloaden: http://astrange.ithinksw....en%20in%20QT%20Player.zip

Die app doet niets (heeft volgens mij niet eens actieve code) maar het bestaan ervan op je systeem zorgt dat QTPlayer X MKV's accepteert.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• bokkow
Ok thnx, dat doet het m wel idd, maar het blijft een diavoorstelling, ik begin bijna te twijfelen aan de hardware mja moet in principe toch voldoende zijn? Zijn wel zware MKV's maar mn andere T8300 trok het ook.

M3P - M3LR - 6320Wp

• MysticMan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:29
Ik had vorig jaar hetzelfde probleem. VLC kon wel prima 720p aan maar bij 1080p ging het best slecht, vooral als er veel actie in beeld was. Ik heb wat zitten zoeken en ik kwam dit tegen: http://www.chipmunkninja.com/1080p-MKV-playback-on-Mac-1r@
Nadat ik die instructies had opgevolgd werkte ook 1080p nu prima! Overigens was het bij mij niet nodig om de instelling op 'All' te zetten (dan wordt het namelijk wel iets lelijker) maar is 'non-ref' voldoende om het vloeiend te laten lopen en zie je geen vermindering in beeldkwaliteit.

Verwijderd

De nieuwste versie van VLC installeren, en alleen de deinterlace bij video op 'weggooien' zetten.

Verwijderd

Ik gebruik hiervoor altijd Boxee.
Dit is gebaseerd op de xbmc-engine en ziet er erg gelikt uit. Je kan er ook Youtube en twitterfeeds in bekijken. Kijk hier maar eens: http://www.boxee.tv ;)

• Nimrud7
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-07-2024
Kan iemand de nieuwste Perian build bouwen en online zetten ergens? Ik zit al op Snow Leopard en ik krijg het niet voor elkaar om het te builden (ik mis 10.4 SDK). Alvast bedankt.

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:43
Verwijderd schreef op zondag 13 september 2009 @ 18:12:
De nieuwste versie van VLC installeren, en alleen de deinterlace bij video op 'weggooien' zetten.
Zie ik deze optie over het hoofd ?
Afbeeldingslocatie: http://www.bestandjes.nl/thumbs/schermada.png

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:36
Je moet linksonderin even het vinkje 'All' ipv 'Basic' aanzetten, dan kun je de geavanceerde instellingen wijzigen!

Afbeeldingslocatie: http://bestandjes.nl/images/schermqyq.png

[ Voor 8% gewijzigd door Superhuuper op 10-12-2009 03:57 . Reden: Afbeelding toegevoegd ]

• Tjoekbezoer
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-12-2025
De deïnterlace modus veranderen maakte voor mij niks uit. Na wat zoeken kwam ik iets tegen wat bij mij wel goed werkte. Als je in VLC onderstaande optie aanpast kan dat een flinke verbetering opleveren. De beeldkwaliteit veranderd wat, afhankelijk van de optie die je kiest, maar bij de optie die voor mij goed werkte zag ik praktisch geen verschil, behalve dan dat mn beeld plots soepel liep.

- Zet de VLC preferences op 'All'
- Ga naar 'Input / Codecs -> Other Codecs -> FFmpeg'
- Zet 'Skip the loop filter for H.264 decoding op non-ref, non-key, of all.

Bij mij gaf 'all' een slecht beeld, en verbeterde met 'non-ref' de performance niet veel. 'non-key' deed echter wonderen voor mij.

• Possstema
Plex is DE oplossing. Het is de enige tool die van meerdere cores gebruik maakt. En heeft daarnaast nog een optie om de belasting te verlagen. Ik kan er mee op mijn 2008 macbook tegelijk 2x 1080p afspelen.
Je kunt het prima gebruiken als 'klik en speel' programma. Gewoon instellen als standaard app, en afsluiten met Cmd-Q.

[ Voor 22% gewijzigd door Possstema op 12-12-2009 00:41 ]

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:43
Superhuuper schreef op donderdag 10 december 2009 @ 03:41:
[...]

Je moet linksonderin even het vinkje 'All' ipv 'Basic' aanzetten, dan kun je de geavanceerde instellingen wijzigen!
Top eindelijk geen blokjes meer bij doorspoelen van een mkv

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Pagina: 1