arris modem en sitecom wl-342 router

Pagina: 1
Acties:

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-02 14:14
Ik heb een probleempje met het aansluiten van mijn sitecom wl-342 router op mijn Ziggo Arris kabelmodem. Als ik de modem direct in de pc doe werkt alles. Alleen als ik de router er tussen doe werkt het niet. Er is wel verbinding met de router. Als ik naar de webinterface van de router ga en de setup doorloop (kabel zonder gebruikersnaam en wachtwoord, dynamisch ip) dan werkt het uiteindelijk niet. Er is helemaal geen verbinding met internet. Ik heb al overal gezocht en allerlei dingen geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar. De router is net nieuw en heeft de nieuwste firmware.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Je zal alles van de stroom af moeten halen

dan de router op het modem aansluiten, en de stroom terug op het modem, daarna op de router

dan zul je een IP krijgen

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Inderdaad, Ziggo legt je mac adres vast en geeft per klant maar aan 1 mac adres een ip adres. Om een ander apparaat aan te kunnen sluiten op je Ziggo modem zul je dan ook even het modem een powercycle moeten geven.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ziggo legt helemaal niets vast, ze geven alleen aan de modem de parameter MaxCPE=1 mee, waardoor de modem slechts verkeer van één MAC doorlaat, namelijk de eerste die een DHCP request erover doet na (re)boot van de modem. Als je met een ander MAC het internet op wilt zul je de modem idd moeten resetten :z

Oslik blyat! Oslik!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
dion_b schreef op maandag 14 september 2009 @ 00:01:
Ziggo legt helemaal niets vast, ze geven alleen aan de modem de parameter MaxCPE=1 mee, waardoor de modem slechts verkeer van één MAC doorlaat, namelijk de eerste die een DHCP request erover doet na (re)boot van de modem. Als je met een ander MAC het internet op wilt zul je de modem idd moeten resetten :z
Dat komt toch op hetzelfde neer :P Het is maar net hoe je het wil noemen :)