Poorten openzetten LAN

Pagina: 1
Acties:

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02-2025
Het lukt me niet om poort 5001 open te zetten voor de pc's onderling. Dit wil ik graag om de snelheid te meten van het LAN dmv Jperf. Ik heb Windowsxp pro sp2 en zonealarm internet security draaien. Zonealarm zet ik uit. Start op 1 pc Jperf alsook op de andere pc. De een server ander client.

Dit kan ook door de firewall in de router komen. Dat is een Sitecom WL341 150N router. Hier zit een firewall in alsook kun je NAT instellen.

Ook in de router de firewall uitgezet maar het lukt nog niet om Jperf te laten monitoren: connection refused?
Moet ik iets in de router instellen om onderling via poort 5001 te communiceren?

monta

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
"LAN".

"PC's onderling".

Je hebt dus niets te maken met je router.

En als de error echt "connection refused" is, dan is de kans groot dat de firewalls e.d. allemaal prima staan, maar dat er geen applicatie luistert op poort 5001, zodat je OS zegt: sorry makker, hier heb je niets te zoeken.

• monta
Osiris schreef op zondag 13 september 2009 @ 16:10:
"LAN".

"PC's onderling".

Je hebt dus niets te maken met je router.

En als de error echt "connection refused" is, dan is de kans groot dat de firewalls e.d. allemaal prima staan, maar dat er geen applicatie luistert op poort 5001, zodat je OS zegt: sorry makker, hier heb je niets te zoeken.
Ja maar in Jperf stel je een server in op de ene pc en op de andere pc zet je hem als client en geef je het ipnummer van de server.

monta

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:08
monta schreef op zondag 13 september 2009 @ 17:57:
[...]

Ja maar in Jperf stel je een server in op de ene pc en op de andere pc zet je hem als client en geef je het ipnummer van de server.
Ja maar dat heeft alsnog niets met de firewall in je router te maken, die houdt alleen verkeer vanaf de WAN-kant tegen.

Je softwarefirewall werkt dus tegen. Wellicht is "uit" in zone-alarm niet echt uit? Of heb je de windows firewall nog aanstaan?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• monta
Xander schreef op zondag 13 september 2009 @ 18:00:
[...]

Ja maar dat heeft alsnog niets met de firewall in je router te maken, die houdt alleen verkeer vanaf de WAN-kant tegen.

Je softwarefirewall werkt dus tegen. Wellicht is "uit" in zone-alarm niet echt uit? Of heb je de windows firewall nog aanstaan?
Nee, zelfs de service voor Windows Firewall heb ik altijd uit staan. ALs Zonealarm een stukje zou laten draaien, moet er een manier zijn om iperf vrij te geven in Zonealarm. Dit heb ik volgens mij al gedaan. De applicatie iperf mag alles op het lan..

monta

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Draait je iperf server wel correct? Moet je niet nog een extra handeling uitvoeren om hem daadwerkelijk te laten luisteren?

De 'connection refused' doet mij er namelijk sterk aan denken dat de applicatie zelf (nog) niet op de desbetreffende poort luistert.

• monta
Osiris schreef op zondag 13 september 2009 @ 18:59:
Draait je iperf server wel correct? Moet je niet nog een extra handeling uitvoeren om hem daadwerkelijk te laten luisteren?

De 'connection refused' doet mij er namelijk sterk aan denken dat de applicatie zelf (nog) niet op de desbetreffende poort luistert.
Nee dus. Nu doet ie het wel. Server niet geactiveerd...

monta

Pagina: 1