Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

BSOD - irql less or not equal [xp]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
:( Goodday,

Ik heb vandaag weer eens een laptop uit de kast gehaald die daar door mijn broer ooit een keer uit pure woede is in gegooid. En ik snap nu eindelijk waarom, als eerst heb ik een probleem dat als ik de laptop opstart ik niet verder komt dan de boot met de error :

NTLDR ontbreekt.

Naja prima dacht ik even nieuw windowsje installeren. Nu heb ik hem geboot met een windows xp disk en de HD volledig geformatteerd maar zodra hij 10 seconden met de installatie van windows bezig is krijg ik de :

bsod IRQL_Less_or_not_equal 0x0000000A

Ik heb al wat op internet opgezocht en geprobeert om de memtest86+ op booten maar dan krijg ik weer de NTLDR error.

Iemand suggesties ??

mvg,

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-11 21:01

BHQ

Klik
Wat heb je zelf al geprobeerd? Heb je een andere installatieCD geprobeerd? Ander geheugen er geprobeerd in te klikken (of een reepje eruit halen)?

Beetje initiatief mag best..

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11 11:43

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Hardware. Ding is IMHO gewoon stuk alstie bij de installatie al fout gaat. Gezien hij memtest niet doorkomt kan het geheugen zijn, maar kan echt van alles zijn..

Sign here against sigs

Verwijderd

Topicstarter
Jarpse schreef op zondag 13 september 2009 @ 15:45:
Klik
Wat heb je zelf al geprobeerd? Heb je een andere installatieCD geprobeerd? Ander geheugen er geprobeerd in te klikken (of een reepje eruit halen)?

Beetje initiatief mag best..
andere installatie al geprobeerd, reepje memory eruit halen is nogal lastig met een laptop.. en ik denk inderdaad dat het een hardware probleem is.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-11 21:01

BHQ

Hoezo is dat lastig? Klepje eraf en 2 pinnetjes indrukken om een reepje eruit te krijge in het makkelijkste geval. In een lastiger geval mag of het toetsenbord eruit of mag je wat meer schroefjes eruit schroeven :z

• -Vasa-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:37
En heb je het laatste BIOS voor je moederbord trouwens?

• Recursio
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-11 18:21
Voordat je *iets* aan de hardware veranderd, probeer eens te booten met een linux Live CD.
Daarmee kan je je geheugen en al je andere hardware testen.

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11 11:43

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Jarpse schreef op maandag 14 september 2009 @ 16:51:
Hoezo is dat lastig? Klepje eraf en 2 pinnetjes indrukken om een reepje eruit te krijge in het makkelijkste geval. In een lastiger geval mag of het toetsenbord eruit of mag je wat meer schroefjes eruit schroeven :z
Niet altijd. Soms is het 'basisgeheugen' geïntegreerd op het mainboard.

LiveCD vind ik ook een goed idee, maar de errors komen al bij installatie.

[ Voor 4% gewijzigd door Marlibica op 14-09-2009 20:14 ]

Sign here against sigs

Pagina: 1