Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06:10
Vandaag is het precies 2 maand geleden dat ik een Acer Aspire 7530 heb gekocht, alles werkte perfect alleen voor idle gebruik dat de CPU al 85 graden C is lijkt mij niet echt normaal, dus ben zelf even gaan kijken. Hoefde maar 1 klepje open te draaien voordat ik bij de CPU was en leek me allemaal mooi meegenomen, heb het oude koelpasta er af gehaald en weer nieuwe er op gedaan wat dezelfde dag nog was aangekomen. Alles even nagelopen hoe het er op kwam etc. klopte allemaal, dus daarna de laptop even weer in Windows opnieuw gestart en het resultaat was goed, een mooie 48 graden.

Maar nu komt het probleem, een dag later werkte ineens de draadloze kaart + het LAN kaartje niet meer, daar dus even naar gekeken maar kon er niets over vinden, ben toen dus zelf nog maar even gaan kijken. Laptopje dus weer open gehad, dit keer even gekeken naar de stekkertjes of die misschien los zaten, maar nee, alles zat gewoon nog vast en zoals het eerst zat.

Alles weer dichtgedraaid en kijken of die het nou weer deed, maar nee hoor.. Weer niet, heb dus even een LAN kabeltje ingeplugd, er brandt een mooie groene LED wat dat betreft dat de verbinding herkent is maar Windows / Linux / Unix weigert het gewoon hem aan te geven. Zojuist met de shop gebeld die hem had geleverd en kon hem terug doen voor garantie wat dat betreft, dat houdt dan wel in dat ik de laptop voor 1.5maand kwijt ben terwijl ik hem nodig ben voor school.

Even kort samengevat:
Dingen die ik reeds heb geprobeerd:
  1. Laptop open gehad, stekkertjes even langs lopen en zelfs er opnieuw inpluggen
  2. Draadloos kaartje vervangen door één die wij hier toevallig nog hadden liggen
  3. Kijken of het aan de drivers en/of software lag
Wat heb je nog niet geprobeerd:
  1. De laptop helemaal open maken, dus scherm + toetsenbord en ga maar door
  2. Onder de koeler kijken waar echt alle stekkertjes samenkomen (zie punt 1).
Zit daar dus weer eens lekker mee in de soep wat dat betreft.. Iemand misschien een idee waar het aan kan liggen of enig advies van wat te doen. (Zou het liefste wel thuis werken maar dat mag niet aangezien het 'school' is.). Indien er meer informatie nodig is, geef een gil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Netwerken horen niet in Overige Hardware maar in Netwerken.
Schopje dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06:10
Kleine update:
Ondertussen de hele laptop open gehad, het draadloze kaartje weer vervangen met een ander model en weer correct aangesloten (werkte namelijk ook in een andere laptop). Ben nu bezig hem opnieuw in elkaar te zetten want heb zelf het gevoel dat de Chipset ervan kapot is gegaan, voor de rest weet ik geen andere reden.

Als iemand anders een idee heeft, hoor ik het graag.

offtopic:
Danke TERW_DAN ;)