Ik zoek een geluidskaart voor aansluiting op een laptop, die ik kan gebruiken om met twee dynamische microfoons (stereo) geluidsopnamen te maken. Het betreft (zang en akoestische gitaar, klassieke kamermuziek of kamerkoor. De microfoons zijn omschakelbaar van laag, naar midden en hoogohmig, voorzien van driepolige DIN-stekker. Welke betaalbare geluidskaart is aan te raden?
Een driepolige DIN-steker? Zeker weten dat je niet XLR bedoelt?
Mocht het toch XLR zijn; de Presonus Firepod is een betaalbare FireWire interface met 8 ingangen; kun je ook nog eens wat meer aansluiten dan alleen twee micofoons.
Als het echt ouderwetse microfoons zijn heb je twee opties; een voorverstekertje bouwen en die aan de lijningang van een geluidskaart hangen, of het goed doen, en investeren in een setje nieuwe mics.
Shure SM58 is altijd goed als zangmicrofoon, SM57 wordt vaak gebruikt voor het versterken van instrumenten.
Ik weet niet wat je budget is?
Mocht het toch XLR zijn; de Presonus Firepod is een betaalbare FireWire interface met 8 ingangen; kun je ook nog eens wat meer aansluiten dan alleen twee micofoons.
Als het echt ouderwetse microfoons zijn heb je twee opties; een voorverstekertje bouwen en die aan de lijningang van een geluidskaart hangen, of het goed doen, en investeren in een setje nieuwe mics.
Shure SM58 is altijd goed als zangmicrofoon, SM57 wordt vaak gebruikt voor het versterken van instrumenten.
Ik weet niet wat je budget is?
[ Voor 36% gewijzigd door Kaj. op 13-09-2009 18:59 ]