SSD te warm?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizor
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 13:08
Hallo,

Sinds ik een ssd in mijn laptop heb gezet slaat hij soms zomaar vast. Dit doet hij (bijna) altijd wanneer de ssd veel lees/schijf acties moet verwerken. Toen dit de laatste keer gebeurde kwam ik tijdens het booten windows niet meer in. Omdat er een bestand kwijt zou zijn. Ik heb de ssd toen uit mijn laptop gehaalt. En die was gloeiend heet. Toen hij afgekoelt was heb ik hem terug geplaatst. En hij deed het gewoon weer :?

Weet iemand hoe dit komt? Het gaat om de Corsair S128 ssd.

Mvg,

Pascal Haegens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Terugsturen, gloeiend heet is niet goed. Wat je kan doen is evt. in je desktop hangen en paaruurtjes mee werken, kijk of die daar dan ook zo heet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizor
Als ik dat doe word hij niet warm. Het ligt aan de andere componenten in mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:18
Ik denk niet dat het de SSD is die vastslaat maar je moederbord zelf.
SSD's kunnen namelijk zonder problemen werken onder 70-80 graden echter de CPU van je laptop niet.
Check dus even de CPU temp en GPU temp.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 22:32
Operating Temperature 0°C to 70°C

Best mogelijk dat de overige componenten in je laptop de SSD verwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizor
CPU en GPU zijn het niet. Die komen niet boven de 50 graden. Dat had ik ook al geprobeert. SSD kan het theoretisch niet zijn. Ik zal is een keer een memtest draaien. Want dat is het enige onderdeel dat overblijft wat het kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-09 00:16
En als je de SSD nu semi Intern of extern aan je laptop hangt ? Dus met een SATA verlengkabel
Afbeeldingslocatie: http://images6.speurders.nl/images/48/4806/48066986_1.jpg
(zoiets dus)

of via een SATA=>USB behuizing. Het zou ook een software fout kunnen zijn, een programma dat rare dingen doet ofzo ?
Pagina: 1