Toetsenbord/muis draadloos of met? Wat is jouw voorkeur.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 15:08
Persoonlijk heb ik altijd draadloos gehad en voor 50 euro extra de draadloze versies leek me geen probleem. maar als ik de show your apple hardware of welke speakers topics doorneem zie ik nog best veel setjes met draad.

Dan denk waarom zou iemand geen draadloze set willen dat oogt toch nog veel sjieker en opgeruimder?

Zo mijn vraag eigenlijk waarom koos jij eigenlijk niet die mooie draadloze setjes?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chef86
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:55
Ik heb hier bewust voor beiden draadloos gekozen. De muis lijkt me geen moeilijke keuze, de batterijen in een muis gaan tegenwoordig zo lang mee dat dat eigenlijk geen punt meer is, en verder is een draad gewoon rommelig.

Voor het toestenbord is het een ander verhaal (in mijn optiek). De batterijen in een toetsenbord gaan niet zo lang mee, maar hier geld weer hetzelfde, het is een stuk opgeruimder, en je kan zo lekker op de bank zitten en zonder kabels toch je mac bedienen als deze bijvoorbeeld op de TV is aangesloten.

Mijn mening: alles draadloos, maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:00

Kettrick

Rantmeister!

Ik heb op mijn "desktop" pc ( mbp, 15" ) zowel muis als keyboard bedraad, ik vind draadloze muizen gewoon niet goed werken. Ik heb altijd het idee dat er teveel vertraging in zit, en dan ben ik niet eens een die-hard gamer oid.

Aan mijn htpc ( mac mini ) heb ik wel een draadloos setje hangen, omdat ik geen meters kabel door de keet wil hebben :P. Dat gebruik ik echter alleen om wat garageband te klikken, niets intensiefs dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:33

DefLite

Why so serious?

Ik heb beide bedraad, aangezien mijn 2 monitoren, speakers etc sowieso al bedraad zijn maken die laatste 2 draadjes ook niks uit(mijn pc staat op de grond dus die draden zie je sowieso eigenlijk niet echt.). En ik hoef nooit om die batterijen te denken(al gaan die dingen tegenwoordig best lang mee of niet ?)

[ Voor 14% gewijzigd door DefLite op 13-09-2009 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180023

Ik verkies gebruiksgemak boven esthetiek. Ik zat er toch altijd op te letten hoe leeg mn batterijen waren, of ik al nieuwe moest kopen, soms connectieproblemen, de muis was af en toe wat langzaam. In mn oude apple keyboard plus mighty mouse zaten toch totaal 6 batterijen... ook slecht voor het mileu enzo.. en oplaadbare worden weer steeds slechter naarmate je ze vaker oplaadt. Kortom, doe mij maar een draad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Alle goedkope draadloze setje werk ik niet mee (ik tel Sweex etc niet mee (dat is te bagger) maar van Logitech en MS). Teveel problemen, batterijen, aanslag etc. Ik werk het liefst met een bedraad toetsenbord (werkt altijd) en liefst van Microsoft Media (vanwege aanslag). De muis moet draadloos zijn want die draad is zo irri. Ik heb allerlei muizen gehad en ik vind de MX1000 heerlijk muis want die is ook oplaadbaar en draadloos. Ik heb 4 jaar met 3 mx1000 gewerkt totdat de batterijen en de knoppen versleten waren. Perfect nooit meer wat anders. Ik werk nu met de MX1100r (kon er een paar kopen voor 25 euro ps) dus die upgrade heb ik gewoon gedaan. Helaas geen oplaadstation meer maar ja je kan ook op het draadje weer doorwerken wat eigenlijk ideaal is.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:51
Ik gebruik in combinatie met m'n MacBook de Apple Wireless Keyboard + Wireless Mighty Mouse.

De drie batterijen in de keyboard gaan echt super lang mee.
In de muis heb ik altijd één batterij zitten en die hoef ik ook niet echt heel regelmatig te vervangen.

Het oogt deftig en ik neem m'n MacBook vaak mee en dan hoef je niet eerst een heel scala aan stekkers eruit te pluggen. Dat zijn er al genoeg namelijk (stroom, beeldscherm, usb voor iPhone en audio).

Maar van mij mag Apple binnenkort wel weer eens een nieuwe muis introduceren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Voor mij gewoon draadloos, enkel wel zoals itsalex al aangeeft geen goedkope rommel...

Met goedkope rommel te vaak gezien dat het bereik gewoon maar 1 meter ofzoiets was terwijl ik ook gewoon vanuit de tuin het volgende liedje wil kunnen starten door een ros op het toetsenbord.

Batterijen heb ik nooit last van door gewoon 1 setje in een oplader te hebben zitten.

Het enige argument tegen draadloos wat ik ooit de moeite waard gevonden heb is dat het trager schijnt te reageren ( maarja, in normaal kantoorwerken merk ik hier niets van, en FPS speel ik toch niet )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Bluetooth Apple Wireless Keyboard en een bluetooth muis van Logitech hier. Erg makkelijk, batterijen dien ik een paar keer per jaar te verwisselen (en dat zijn oplaadbare :)). Heb er wel speciale batterijen voor gekocht die hun lading langer vasthouden dan conventionele NiMH-batterijen, aangezien dit soort apparatuur ze traag ontlaadt (trager dan dat de batterijen zelf hun lading verliezen vaak).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Toetsenbord geïntegreerd.
Muis MX518 aan snoertje, is fijner geen geklooi met batterijen.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 21:29

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Op dit moment gebruik ik een Wireless Logitech MX Revolution, omdat ik een bedrade muis zeer irritant vindt.
Maar als toetsenbord gebruik ik een standaard bedraad apple toetsenbord omdat deze 2 USB poorten heeft en dit is toch wel zo makkelijk i.p.v USB kabeltjes achter in de mac prutsen. Zou ik ook een USB hub kunnen kopen, maar het enige nut van een draadloos toetsenbord is dat het opgeruimd staat.
Kortom keuze voor draadje i.v.m ingebouwde hub.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb bij m'n witte iMac het kleine aluminium Bluetooth toetsenbord en een Logitech MX Revolution. Beide draadloos dus.

Ik haat draden. Ik heb ook geen externe speakers meer en gebruik mijn draadloze netwerk. Zo blijft de boel mooi 'clean' qua looks.

De tijd dat het keyboard met die drie AA batterijen doet vind ik wel wat kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Zo ie zo draadloos.. ik heb altijd ruzie met die draden O-)

Ik gebruik nu een Logitech Wave Pro en heb ook een draadloze koptelefoon (Sennheiser RS 140)

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Laatst online: 16-03 00:09
bedraad, heb alu apple keyboard en een razer deathadder. Ik had ooit een Logitech cordless desktop set met een logitech laser musi enzo, was een setje van een jaar terug
constant gekloot met de verbinding. Werkte ook minder accuraat en een lichte lag erin. die 2 draden extra vind ik niet en weegt niet op tegen de nadelen imo. Ook dat gedoe met batterijen vind ik nix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:37

HaterFrame

Well... Poo came out!

Aan mn desktop systeem hangt alles met een draadje, ik wil gewoon niet die batterijen moeten wisselen als ik ergens mee bezig ben.

Draadloze muis gebruik ik alleen met mn MBP.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharvinz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-03 13:04
Ik heb zelf bedraad en draadloos.
Voor het gamen
Bedraad:
Toetsenbord G19
Muis G9

Voor op bed
Draadloos:
Microsoft tobo
Logitech muisje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xp7amrkr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-04 13:30

xp7amrkr

De enige echte!

Bij me desktop bedraad toetsenbord en muis bij me bureau. (raak ik niet kwijt!) Bij me bed/tv een 2.4Ghz draadloos setje voor me multimedia doeleinden.

Voor me laptop heb ik een bluetooth muis.

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-01 16:43
Ik heb speciaal voor het standaard bedrade Apple alu toetsenbord gekozen vanwege het numerieke gedeelte. Op mijn werk was het numerieke gedeelte onmisbaar dus het gebruik van het numerieke gedeelte ipv. de rij cijfers boven de letters was er binnen een week grondig ingestampt. Apple maakt ze helaas niet meer draadloos met numeriek gedeelte dus dan maar met een draadje. Daarnaast gebruik ik een bedrade zilverkleurige MS Intellimouse van 7-8 jaar terug (grondig versleten maar nog steeds een heerlijke muis) omdat ik draadloze muizen voor continu gebruik te zwaar vind. Ik heb wel nog een MS blauwtand muis maar die gebruik ik slechts af en toe in combo met Media Center.
Pagina: 1