Toon posts:

Zelf Geheugen plaatsen, makkelijk of moeilijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
tja zie titel.
Ik heb er weinig ervaring mee, maar als ik zo in me comp. kijk is het eigenlijk gewoon een kwestie van erin klikken en klaar is kees.
Of heb ik het mis? :?
Het makkelijkste zou zijn als ik het gewoon zelf ik kan bouwen, dan hoef ik mijn comp niet mee te sjouwen en ook geen installatie kosten te betalen.
Alleen aan de andere kant, hoe groot is de kans dat het foutgaat en het niet werkt?

advies is welkom :)

Ik heb trouwens een Athlon 800mhz, MSI K7T pro mobo en 1 reepje van 128mb erin zitten.

Verwijderd

Dat gaat je lukken!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

geheugen kan je gewooon los in de winkel halen, bijv. nog een 'reepje' van 128 mb
de 128 mb die je er al in heb zitten zit vastgeklikt op het modo d.m.v. 2 klemmetjes aan de zijkant. als je die klemmetjes naar buiten toe drukt gaat het geheugen los.
als je het nieuwe geheugen erin zet zorg je dat die klemmetjes los zijn en dan kan je het geheugen er gewoon in drukken totdat het vastklikt.

als je pc dan niet opstart, of hij piept, dan zit het geheugen niet goed, maar dan doe je het er gewoon opnieuw in (maar deze keer wel goed ;))

er kan dus eigenlijk weinig fout gaan

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Kan je een ei baken...

Dan kan je dit ook wel heb zelf ook dat board
Wel even je kast los koppelen en even plat neerleggen zodat je mobo horizontaal ligt

dan kan je het zo bij plaatsen...

Alleen het is effe pielen met di klikjes
maar het is niet echt moeilijk.

Witte clipjes helemaal opzetten en dan goed aan duwen tijdens het aandrukken gewoon even de witte clipjes proberen dicht te klikken en als ze gelijk zitten met die andere clipjes van die die reeds geplaatste
rammetje dan zit ie er waarschijnlijk goed in

en klaar is kees...

Veel succes er mee tevens in je mobo handleiding staan plaatjes ervan geloof ik....

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:35
Dreeke is bijna perfect in zijn uitleg, hij vergeet even te zeggen dat je even moet opletten dat de uitsparingen in de DIMM overeenkomen met de nokjes in het slot waar de dimm in gaat, anders moet je wel heel hard drukken :) (en gaat er van alles stuk)

Als je hier op let gaat alles goed, je zal er iets van 20 seconden mee bezig zijn ;)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Hmm goed kijken welk soort geheugen je moederbord ondersteund in de handleiding van je moederbord soms is een mix van bekende en noname merken een probleem. Let goed op dat je het geheugen echt stevig in het slot plaatst (gaat niet altijd even gemakkelijk) en overtuig je ervan dat het stevig erin zit. Zorg ervoor dat je niet statisch geladen bent (raak het kale frame van je geopende computerkast even aan met je handen.)

• dreeke

dreeke

outdated icon

* dreeke kan wel geheugen in een mobo doen maar heeft nog nooit een ei gebakken?|:(

Verwijderd

Let er wel op met geheugen plaatsen dat je het mobo niet krom drukt.

ALs je mobo van onderen niet goed is ondersteund kan dit nog weleens voorkomen

Verwijderd

Is heel simpel je koopt een doosje eieren bij de supermarkt, Vervolgens open je de kast van je computer (zonder dat ie aanstaat) legt de kast plat haalt de koeler van de processor af. Zet de computer een minuut of vijf aan pakt een eitje uit het doosje tikt het stuk op de processor ...

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op zaterdag 03 maart 2001 01:29 schreef Keescpk het volgende:
Is heel simpel je koopt een doosje eieren bij de supermarkt, Vervolgens open je de kast van je computer (zonder dat ie aanstaat) legt de kast plat haalt de koeler van de processor af. Zet de computer een minuut of vijf aan pakt een eitje uit het doosje tikt het stuk op de processor ...
Thanx. dat zal ik eens proberen! :Y)

• Padje
Moet je wel even de koeler eraf halen als je een eitje er op wil baken anders heb je een geklutst eitje...
>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)

Verwijderd

Topicstarter
aha thanx voor de reacties :)

Ik neem aan dat het niet veel uitmaakt in welk slot ik het geheugen zet.
Er zijn dus 2 plaatsen vrij voor nieuw geheugen, alleen 1 daarvan wordt geblokkeerd door de videokaart.
Tenminste dat klemmetje wordt geblokkeerd, dus dan zou ik eerst de videokaart eruit moeten halen wil ik er dus geheugen in kunnen doen.

Damn I feel like, like a newbee :+ :P

• Padje
Geblokt door je videokaart dat is waar maar volgens mij is dat waar je eerste reepje in had moeten zitten want dat is volgens mij slot 1

dus zetje nieuwe eerst maar in slot 1 en de oude in slot 2

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 03 maart 2001 01:48 schreef Padje het volgende:
Geblokt door je videokaart dat is waar maar volgens mij is dat waar je eerste reepje in had moeten zitten want dat is volgens mij slot 1

dus zetje nieuwe eerst maar in slot 1 en de oude in slot 2
Dat klopt ook...
1e slot zit al 128mb, 2e en 3e slot zijn dus vrij alleen wordt de 2e dus geblokkeerd door de videokaart.

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05 20:52
bij mij zit het 1ste slot helemaal rechts, en dan zo naar links naar slot 3.
tja onlogisch maar waar :)

ik heb een ASUS K7V-T Mobo.
Kijk eerst even in je Mobo boekje waar slot 1 is, altijd makkelijk.

maar aangezien je eerste dimmetje goed zit moet je van daaruit de andere kant op werken.

Verwijderd

Op zaterdag 03 maart 2001 01:55 schreef Raikane het volgende:

[..]

Dat klopt ook...
1e slot zit al 128mb, 2e en 3e slot zijn dus vrij alleen wordt de 2e dus geblokkeerd door de videokaart.
Habben wij ook maar je kan ook de videokaart effe er uit halen en geheugen er in en vid terug erin maar misschien met een ander mobo kan het niet (msik7pro)mobo

Verwijderd

Welkom bij Gathering of Prutsers... :-)

Misschien is dit wat voor in de FAQ??

Verwijderd

He wat Viper??

Afbeeldingslocatie: http://209.132.49.149/detroit/p1.jpg

>:)

Verwijderd

Maarr de ferrari is toch sneller

Vroem10 :-)

Afbeeldingslocatie: http://209.132.49.149/detroit/p88.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Wat ben jij nou weer voor een triest ventje?
flikker toch een eind op als je nix beters te doen hebt. :r :r :r

Verwijderd

Op zaterdag 03 maart 2001 12:10 schreef Raikane het volgende:
Beetje offtopic is het inderdaad wel.

Verwijderd

Op zaterdag 03 maart 2001 12:10 schreef Raikane het volgende:
Net zoveel diepgang als jou vraagje..

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05 20:52
Renedveen doe niet zo triest.
die jongen stelt een gewone vraag hoe je geheugen moet plaatsen, als hij dat toch nooit gedaan heeft.

als je wilt patsen met foto's die je hebt doe het dan ergens anders.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 03 maart 2001 12:20 schreef RenevdVeen het volgende:

[..]

Net zoveel diepgang als jou vraagje..
ik :r op mennekes als jou, je voelt je zeker wel heel erg goed ofzo.
Als je mijn vraag zo weinig diepgang vind hebben rot dan een end op en ga je moeder vervelen ofzo.

Verwijderd

Yo tribalctf vraagt indeed veel geheugen *D

maar erm ik kan een eibakken en ook nog koken. EN ik kan ook geheugen in een pc zetten. Dus dan moet jouw da ook lukken.
Probleem is idd dat er geen merk conflicten moeten ontstaan. En zoalang je niks forceert ( beetje drukken moet altijd) gaat alles goed.
Je bent geen lompe boer naar mijn weten 8)

cheer m8

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-07 23:01

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Heb het laatsts ook voor het eers gedaan, makkie :)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• reminder
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-08 20:39

reminder

oi....

Op zaterdag 03 maart 2001 11:51 schreef RenevdVeen het volgende:
Maarr de ferrari is toch sneller

Vroem10 :-)

[afbeelding]
DUH natuurlijk is ie veel sneller ! maar wat heeft dat nou weer temaken met je RAM ? RAM is toch VEEL sneller dus zeur nie ! :7

Each year, the Rainforest is responsible for over 3000 deaths from accidents, attacks or illnesses. There are over 700 things in the rainforest that cause cancer. Join the fight now and help stop the Rainforest before it's too late

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05:18
Let op dat je em goed om hebt!!
Ik was aan het drukken en drukken ... ik nog is kijken had ik in de haast de DIMM verkeerd om, gelukkig nog heel :)
Maar in principe piece-o-cake

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Hehe, die Speedy, ja je moet ff naar de onderkant kijken, daar zit een uitsparinkje. FF de kastframe aanraken (ontladen, kan ook met een speciale band), klemmetjes aan de kant, erin drukken (goed aandrukken), hmmm, presto!

(piep piep piep piep :D :D )

Verwijderd

Ik heb nog nooit in de computer gekeken die ik nu heb maar pas geleden heb ik even een P60 in elkaar gezet omdat iemand die wou en is dat hetzelfde principe als geheugen plaatsen? Gewoon wat dingen in het moederbord klikken en als je bijv videokaart vervangt ook daar wat kabeltjes van eri klikken? Of is dat allemaal inmiddels veranderd

• ArthurMorgan
  • Niet online
ja zelfde manier

(edit schop na een jaar :D)

Never explain yourself to people who are committed to misunderstanding you.

Verwijderd

Ah beter,

Maar is het in de pentium 3's wel beter geregeld qua bekabeling dan als in de eerste pentiums want daar was nogal wat bedrading (die brede dingen ik weet nie hoe die heten :S) over.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Dat ligt meer aan de kast waarin het zit. Die brede bekabeling is voor het diskettestation en de overige hard- en cd-drives en zit er nog steeds in.
Maar het is op zich prima te doen hoor. Heel niet moeilijk.

Never explain yourself to people who are committed to misunderstanding you.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

LopeZ

Too much is never enough

Hmm toch wel beetje oud maar je heb je antwoord intussen dus dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.