SSD verkeerd geschreven in pricewatch.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 21:24

i7x

Emoji fan πŸ‘½πŸ¦‘πŸ¦‹πŸ“

Topicstarter
SSD staat voor Solid State Drive, niet Solid State Disk ;).
http://tweakers.net/pricewatch/cat/674

πŸ¦… U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ πŸ“ˆ ARKK, πŸ“ˆ UPRO, πŸ“ˆ TECL, πŸ“ˆ QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen weten toch wat er bedoeld wordt, zeur niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 21:24

i7x

Emoji fan πŸ‘½πŸ¦‘πŸ¦‹πŸ“

Topicstarter
Ti's maar een tip hoor :?
Staat gewoon beter.

πŸ¦… U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ πŸ“ˆ ARKK, πŸ“ˆ UPRO, πŸ“ˆ TECL, πŸ“ˆ QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:29

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Die discussie is al vaker gevoerd, voor beiden is wat te zeggen, zie bijvoorbeeld: Femme in "subcategorieΓ«n in "Harde Schijven Intern..."

Maar wellicht dat er inmiddels wat meer overeenstemming is bereikt in de wereld over deze naamgeving?

@Thimodebom: Een beetje vriendelijker mag ook wel. Niets mis met zijn suggestie en ik zou het al zeker niet als zeuren willen bestempelen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:04
Intel, OCZ en Corsair zeggen allemaal "Solid State Drive". Als de bekendste fabrikanten het met elkaar eens zijn zal het wel kloppen toch? ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

een disc impliceert ook iets ronds (platters)

drive lijkt me toepasselijker

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:29

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Een drive impliceert dan weer bewegende onderdelen, wat ook totaal niet van toepassing is.

Persoonlijk ben ik er voorstander van om in dit soort gevallen echter niet naar dat soort betekenissen te kijken, want dan kom je er toch nooit uit. Het argument van Xander is denk ik nog wel de beste in zo'n discussie. Sowieso volgen we in de Pricewatch zoveel mogelijk de naamgeving van fabrikanten, omdat dat meestal de vindbaarheid van producten ten goede komt.

Dus wat mij betreft mag het wel hernoemd worden naar Solid State Drive. Nu even afwachten tot degenen die hier ook daadwerkelijk over gaan dit topic gevonden hebben :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:18

kraats

Ik rol

Solid State Device? :P Zijn we meteen van de verwijzingen naar oude typen schijven af :)

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-10 16:43

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik ben op een gegeven moment maar solid state drive gaan schrijven in reviews omdat opmerkingen over de vermeende onjuistheid van de term solid state disk dan niet bij elke review terugkomen en omdat solid state drive vaker voorkomt volgens Google (1,27 miljoen vs 824.000 hits).

Disk impliceert een rond medium, drive impliceert beweging. Beide zijn niet van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Orion84 schreef op zondag 13 september 2009 @ 15:57:
Dus wat mij betreft mag het wel hernoemd worden naar Solid State Drive. Nu even afwachten tot degenen die hier ook daadwerkelijk over gaan dit topic gevonden hebben :)
Gelukkig kan diegene dan ook gelijk een alias instellen met het woord 'disk' erin, zodat als iemand tzt de zoekmachine van PW3 gebruikt, hij ook met "solid state disk" resultaten krijgt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 21:00
Ik ben even naar de redactie gewandeld en heb gevraagd welke termen zij hanteren. Het blijkt dat solid state drive het meest gangbaar en mede daarmee meest correct is. Goed idee dus, heb het gelijk maar even doorgevoerd. Voor de zekerheid heb ik alvast een alias ingesteld, die zal dan werkzaam zijn vanaf pw3.

http://twitter.com/randalpeelen

Pagina: 1