Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorata
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 19:25
Goedenavond

Ik heb vandaag een i7 systeem samengesteld met de moederbord Asus P6T SE met de Western Digital Caviar Black 1 tb (WD1001FALS).

Na veel moeite hem aangesloten te hebben op sata 1 besloot ik om te kijken of het werkte. Bij de POST bleef hij lang op sata 1 hangen en vond vervolgens niks terwijl de dvd brander wel gelijk gedetecteerd werd. Na een tijdje besloot ik om te testen zonder brander en heb ik ook sata 2 getest. Toen kreeg ik tijdens de POST wel te zien dat er een hardeschijf gezien werd maar vervolgens kreeg ik een harddisk error. Ik heb een andere sata disk gepakt, een 500 gig western digital en die werd ook meteen gezien.

Weet iemand nog welke stappen ik kan proberen of moet ik accepteren dat de hd kapot geleverd is?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Waarom sata 1 bij een compleet nieuw systeem?(Of je bedoelt poort 1).

Test eens in een andere pc dan weet je meteen of hij defect is.

Anders andere kabel testen, stroom en data kabel.

[ Voor 6% gewijzigd door jan99999 op 13-09-2009 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SATA poort 1 gok ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Simpelste is eerst de "kapotte" HD in ander systeem steken, als ie daar wel goed werkt, die 500GB aan sata 1 hangen dan weet je of het de kabel is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:36
Waar heb je de HD gekocht?

Als hij in een ander systeem ook fouten geeft kun je deze gewoon "RMA / Ruilen" bij de shop / winkel.
Even contact opnemen met de shop/winkel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorata
sorry ik bedoelde sata port 1 :)

Heb hem nog niet werkend gekregen, ook niet op mijn oude p4 met sata1(de echte sata 1 i.cm met een sata 1 jumper :p)

Ik ga een bios upgrade uitvoeren op m'n nieuwe asus moederbord om te kijken hoe het verder gaat. Anders dinsdag naar alternate om hem om te ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorata
met bios upgrade werkt het ook niet. :(

[ Voor 37% gewijzigd door Rorata op 13-09-2009 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Bij HD's heb je dat wel meer, het goede is eigenlijk dat ... ofwel zijn ze onmiddellijk slecht ofwel blijven ze jaren werken (zoals het hoort) is mijn ervaring.
Heb het nog nooit meegemaakt dat een HD de geest geeft binnen 3-6-9-12 maand als ie al paar maand werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rorata schreef op zondag 13 september 2009 @ 12:59:
met bios upgrade werkt het ook niet. :(
Binnekort ziet alternate mij voor het laatst
Zelf samengestelde systemen kan Alternate weinig mee, ze gaan er dan van uit dat je zelf weet waar je me bezig bent. 'n DOA is ook 'n kwestie van pech hebben en ook daar heeft Alternate geen invloed op behalve dan garantie geven.

Heb je de HDD's al in 'n ander systeem getest ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorata
wat ik over alternate zei moet je vergeten, reageerde een beetje boos.

De hdd is op een ander systeem getest met een sata 1 jumper omdat het een oud p4 systeem is waar ik het getest op heb.
Op dat systeem heb ik al 2 jaar een 500 gig sata draaien (met de jumper) dus kon ik die hd gebruiken om te testen op mijn nieuwe systeem en dat werkte wel in 1 keer.
Pagina: 1