Toon posts:

XFX GTX 295

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo..

Ik krijg mijn videokaart (XFX GTX 295) niet goed werkend. :')
Ik speel ong. 20 min en dan gaat mijn computer zomaar uit.

Ik heb altijd met een XFX 8800 GTS gespeeld en nooit geen problemen gehad..

Ik heb:
-MSI Nforce 650i SLI moederbord
-Recom 1050Watt voeding
-Core2Duo processor
-8Gb OCZ Nvidia SLI geheugen

Ik krijg hem met de nieuwste drivers geen beeld en met een oudere versie houd hij er na ong.
20 min mee op :S

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Verwijderd

Topicstarter
Owjah..

Ik draai Windows Vista 64 bit..

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Waarom alles in italics? :?

Heb je al eens gekeken of de temperatuur van de videokaart te hoog wordt? Welke versie van de driver gebruik je, welke doen het wel, welke niet?

Ook een tip: als je wat vergeten bent in je post, gebruik dan de edit-mogelijkheid :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx.. :P

Ik geloof dat ik de180 versie had geinstalleerd.
De 190.62 werkte hij helemaal niet. Kreeg ik zwart beeld.

Mijn videokaart wordt niet te warm..

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2009 02:39 ]

Verwijderd

Videokaart kapot?

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt me sterk.. Heb hem vandaag nieuw in doos binnen gekregen.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:59

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op zondag 13 september 2009 @ 02:46:
Lijkt me sterk.. Heb hem vandaag nieuw in doos binnen gekregen.
Hardware kan ook kapot aan komen.
Waar denk je dat de term "DOA" vandaan komt? :)

Edit:
Voor de volledigheid: Dead On Arrival

[ Voor 15% gewijzigd door FeaR op 13-09-2009 02:48 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Ik mail Azerty wel even om te vragen hoe of wat.. En anders krijgen ze hem gewoon terug.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Nu ga je er meteen van uit dat je kaart DOA is.
Je kan je kaart niet zo maar terug sturen omdat je op een forum hebt gelezen dat je kaart misschien DOA is.

Zou je niet eerst inderdaad je temperaturen gaan checken zoals Gambieter heeft voorgesteld?
GTX295 is nu niet echt de meest koele kaart. Misschien wordt je kaart wel te warm en sluit de pc daarom af?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik dat zien dan dat m'n kaart te warm wordt..

En wat kan ik er eventueel aan doen? Koeler aanschaffen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 september 2009 @ 03:02:
Zo net werd die niet te warm en nu weet je niet hoe je het kan zien. :?
Nee standaard koeler moet meer dan genoeg zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Uhm.. Tsja daar zeg je wat..

Naar mijn idee werd ie niet te warm, omdat ik mn kast open heb en nadat mn computer afsloot ik even aan de kaart heb gevoeld of hij warm werd.. En dat was hij niet..

Maar ik wist niet dat je dat ook precies kan aflezen?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op zondag 13 september 2009 @ 03:02:

Probeer eens GPU Z te downloaden. Kan je alles mee aflezen betreffende snelheden en ook temperaturen. Wel even een log file maken (kan het programma doen) om achteraf de temperatuur te zien als je aan het gamen bent.

Mocht de kaart te warm zijn kan je eventueel de fan-snelheid nog aanpassen, maar daar gaan we pas over verder als je de temperaturen hebt gevonden :+
Verwijderd schreef op zondag 13 september 2009 @ 03:13:
Naar mijn idee werd ie niet te warm, omdat ik mn kast open heb en nadat mn computer afsloot ik even aan de kaart heb gevoeld of hij warm werd.. En dat was hij niet..
De kaart zelf hoort ook niet warm te worden. De GPU op de kaart die wordt warm en wellicht te warm in jouw geval (lees: wellicht!). Die GPU kan je niet aanraken omdat onder andere er een koellichaam overheen zit. Je zou de GPU niet eens aan willen raken van zo'n high-end kaart.

[ Voor 30% gewijzigd door FeaR op 13-09-2009 03:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okay..

Ik zal morgen wel eens even kijken. Heb nu geen zin meer om alles over te zetten.
:z

En sorry, Ik ben GEEN computer expert..

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2009 03:21 ]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op zondag 13 september 2009 @ 03:19:
En sorry, Ik ben GEEN computer expert..
Daarom gaan we ook nog niet alles uitleggen van hoe je eventueel dingen aan moet/kan passen. Wellicht is het niet nodig en de kans dat je dan door de rijst de nasi niet meer ziet wordt te groot op dit moment :)

Verwijderd

Topicstarter
Juistem!

Alvast bedankt man!

Verwijderd

Topicstarter
Ow nog 1 vraagje..

In dat programma gewoon log to file aanvinken? En dan gaat alles vanzelf?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op zondag 13 september 2009 @ 03:30:
In dat programma gewoon log to file aanvinken? En dan gaat alles vanzelf?
Inderdaad :)

Gewoon het volgende doen en dan komt het goed:
  • GPU Z opstarten
  • Tabblad sensors aanklikken (daar zal je je temperaturen zien van dat moment, dus idle)
  • Vakje "Log to file" aanvinken
  • In het opnieuw geopende scherm een locatie kiezen op de logfile op te slaan
Daarna gaat het programma een .txt file bijhouden met daarin alle informatie, waaronder temperaturen. Deze gegevens worden elke seconde opgeslagen en bijgewerkt. Dus je kan tot en met het moment dat de pc af sluit zien hoe hoog de temperaturen werden.

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag!

Ik heb de GTX295 weer in m'n kast zitten.
Hij draait nu op de nieuwste driver. (190.62 Vista64)

Ik heb zoals je zei GPU-Z opgestart en een logfile gemaakt:

-GPU Core Clock [MHz] 300.0
-GPU Memory Clock [MHz] 100.0
-GPU Temperature [°C] 40.0
-PCB Temperature [°C] 38.0
-GPU Temperature [°C] 32.3
-PCB Temperature [°C] 38.5
-Fan Speed [%] 40.0
-Fan Speed [RPM] 1545

Dit was het laatste regeltje wat hij heeft opgeslagen.
Het resultaat was vanaf het begin tot aan het eind constant.

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-05 08:20
Dat zijn de idle/desktop waarden. De videokaart klokt zichzelf terug, zodat ie minder energie verbruikt. Die waarden laten niets verdachts zien.

Overigens, ik zou dat kreng weer in de doos stoppen en terugsturen naar azerty en nog een paar weekjes wachten op ATI's nieuwe kaarten... Onderstaande zin is van Anandtech, blijkbaar wordt de nieuwe gpu eind deze maand uit de doeken gedaan... Verkoop laat dan meestal niet zo lang op zich wachten :)

"Obviously AMD's next-generation GPU is more than just Eyefinity, but you'll hear about the rest late this month."

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Het gaat er dus even om hoe warm ie wordt tijdens het gamen oid. niet het laatste regeltje pakken :z

Verwijderd

Topicstarter
-GPU Core Clock [MHz] 400.0
-GPU Memory Clock [MHz] 300.0
-GPU Temperature [°C] 41.0
-PCB Temperature [°C] 38.0
-GPU Temperature [°C] 33.3
-PCB Temperature [°C] 38.5
-Fan Speed [%] 40.0
-Fan Speed [RPM] 1545

Ik heb nu GPU-Z opgestart onder het gamen.. Dit waren de results.
Ook vanaf het begin tot aan het eind constant in een tijdbestek van 20 sec.
Na 20 sec. spelen houdt hij ermee op

• Marc Rademaker
Wat gebeurt er na 20 seconden? Een reboot? Een bsod? Of gewoon terug naar de desktop?

Je zou eens furmark moeten draaien bijvoorbeeld ... Die laat de temperatuur van je gpu zien terwijl die belast wordt. Dan kun je zien of die naar 80C of hoger gaat. Hier downloaden: http://www.ozone3d.net/benchmarks/fur/#download

Verwijderd

Topicstarter
Na 20 sec. valt m'n computer gewoon uit. Sluit niet eens af, gewoon pats boem uit.

Ik heb een Recom 1050Watt voeding en daar zitten 4 PCI-E uitgangen op waarvan ik er 2 gebruik.
Maakt het nog uit welke 2 ik gebruik? Er zijn nl. 2 uitgangen die 20A geven en de andere 2 36A.
Alleen staat er niet op welke 2 wat geven :S

Ik ga even dat programma'tje proberen!

Thnx

Verwijderd

Topicstarter
Marc Rademaker schreef op zondag 13 september 2009 @ 17:01:
Je zou eens furmark moeten draaien bijvoorbeeld ... Die laat de temperatuur van je gpu zien terwijl die belast wordt. Dan kun je zien of die naar 80C of hoger gaat. Hier downloaden: http://www.ozone3d.net/benchmarks/fur/#download
Die benchmark is Vista 32 bit.. 64 bit staat er niet bij..

• Marc Rademaker
Verwijderd schreef op zondag 13 september 2009 @ 17:06:
Na 20 sec. valt m'n computer gewoon uit. Sluit niet eens af, gewoon pats boem uit.

Ik heb een Recom 1050Watt voeding en daar zitten 4 PCI-E uitgangen op waarvan ik er 2 gebruik.
Maakt het nog uit welke 2 ik gebruik? Er zijn nl. 2 uitgangen die 20A geven en de andere 2 36A.

Thnx
Eigenlijk zou het niet uit mogen maken, tenzij je ook nog tig harde schijven en andere dingen aan je voeding hebt hangen. Je zou ze natuurlijk eens om kunnen wisselen.

Wel een rare keuze voor een voeding trouwens ... Overigens, na 20s gewoon uit, kan ook je cpu zijn, waarom weet je zeker dat die niet te warm wordt?

• n0valyfe
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-10-2025
In plaats van GPU-Z te gebruiken zou ik even RealTemp downloaden en even een game spelen of doen wat je normaal doet wanneer hij afsluit of uitvalt. Na een tijdje kan je dan zien wat de hoogste waarden zijn geweest van temperatuur. Zal bij GPU-Z ook wel kunnen maar weet niet juist hoe. Maar met zulke idle temps denk ik niet dat het temperatuur gerelateerd zal zijn. En aangezien hij ook gewoon opstart en beeld geeft moet hij wel werken.

Misschien eens even in een anders systeem steken indien mogelijk? Heb je wel 2 power connectors aangesloten aangezien ik denk dat deze er twee nodig heeft. Misschien sluit hij af omdat hij niet genoeg stroom krijgt.

Aangezien je zegt dat je geen computer kenner bent :p

Verwijderd

n0valyfe schreef op zondag 13 september 2009 @ 19:39:
In plaats van GPU-Z te gebruiken zou ik even RealTemp downloaden
:?
Realtemp meet alleen de CPU temp en GPU-z alleen die van de videokaart dus snap niet wat je nu wilt zeggen.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:19
Zal bij GPU-Z ook wel kunnen maar weet niet juist hoe.
Dat is dat al eerder in dit topic al uitgelegd door FeaR1986.
Bovendien heeft -The_Mask-, het gaat om videokaart temperaturen, iets waarvoor GPU-Z perfect is.

Ook zegt de TS eerder al in dit topic dat hij 2 power connectors aangesloten heeft.

Kortom: misschien beter eerst alles lezen voordat je met oplossingen komt? :)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 15:57

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op zondag 13 september 2009 @ 17:09:
[...]

Die benchmark is Vista 32 bit.. 64 bit staat er niet bij..
Maakt niets uit. Die app is gewoon 32 bits. Een 64 bits OS draait ook prima 32 bits applicaties.

Wat ik vreemd vind is dat nVidia's 190 drivers geen beeld op je scherm toveren. Of die drivers zijn brak of er is iets meer aan de hand. Maargoed, laten we daar even niet op blijven hangen.

Waar klapt de boel er steeds uit? Want je zegt 20 seconden/minuten? Maar is dat 20 seconden/minuten in een game? Of zit daar nog het stukje "loading" bij? Welke game trouwens?
Gebeurd dit bij elke game of heb je nog geen andere game geprobeerd?

Probeer eens iets meer informatie te geven, je bent namelijk redelijk kort. Dat je geen wollige verhalen schrijft is een positief iets, zo raken we niet in de war. Maar dit ligt aan het andere kant van die schaal ;)

1050 W voeding... mozes... dat is echt belachelijk veel :X

[ Voor 6% gewijzigd door Ultraman op 13-09-2009 22:58 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:21
In de TS valt je computer na 20min gamen uit. Later in het topic al na 20 seconden. Wat is het nu?
20 seconden duidt iets sterker op ondervoeding, 20min op oververhitting.

• Clementine
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-08-2025
Ik wed om de "eer" dat het je Recom 1050 voeding is ;)

Bij de winkel waar ik werkte hebben we er 60+ stuks verkocht en 90% kwam terug door dit soort problemen.

Macbook Pro 15" 

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-05 12:32

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik krijg een beetje een vermoeden dat die voeding niet de beloofde 1050 Watt kan leveren.
Met andere woorden heb je al eens een ander voeding geprobeerd?

Spuit elf... lol

[ Voor 10% gewijzigd door sjaool op 13-09-2009 23:36 ]

"When you grow up your heart dies"

Verwijderd

sjaool schreef op zondag 13 september 2009 @ 23:35:
Ik krijg een beetje een vermoeden dat die voeding niet de beloofde 1050 Watt kan leveren.
Dat kan die sowieso niet het is niet voor niks een Recom. ;)

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-04 15:19
Verwijderd schreef op zondag 13 september 2009 @ 17:06:

Thnx
Ik denk dat je de verkeerde kabels gebruikt. als het goed is staat het er op, 1 is echt voor PCI-E , en de ander is voor de 6/8 pins aansluiting op je moederbord. als je die aansluit op je videokaart is het foute boel, deze zijn namelijk totaal niet geschikt voor de videokaart. ik zou de kabels dus eens goed controleren, er moet iets van PCI-E ergens op de kabel staan. ik zou zeggen controleer het even, mocht het verkeerd zijn, heb je geluk dat het nog werkt..

Verwijderd

thijszor schreef op zondag 13 september 2009 @ 23:40:
en de ander is voor de 6/8 pins aansluiting op je moederbord.
6/8 pins aansluiting voor het moederbord bestaat niet, is altijd voor de videokaart. ;)

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-04 15:19
Verwijderd schreef op zondag 13 september 2009 @ 23:41:
[...]

6/8 pins aansluiting voor het moederbord bestaat niet, is altijd voor de videokaart. ;)
4 / 8 dan :+ , maar op de corsair HX1000W zitten bv 2 8pin aansluitingen, precies hetzelfde als de pci-e kabels, maar totaal niet geschikt voor de videokaarten.

Verwijderd

thijszor schreef op zondag 13 september 2009 @ 23:59:
maar op de corsair HX1000W zitten bv 2 8pin aansluitingen, precies hetzelfde als de pci-e kabels, maar totaal niet geschikt voor de videokaarten.
Precies hetzelfde?
Sowieso passen ze er niet in zonder geweld volgens mij en daarnaast is +12V en Ground omgewisseld. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ultraman schreef op zondag 13 september 2009 @ 22:46:

Wat ik vreemd vind is dat nVidia's 190 drivers geen beeld op je scherm toveren. Of die drivers zijn brak of er is iets meer aan de hand. Maargoed, laten we daar even niet op blijven hangen.

Waar klapt de boel er steeds uit? Want je zegt 20 seconden/minuten? Maar is dat 20 seconden/minuten in een game? Of zit daar nog het stukje "loading" bij? Welke game trouwens?
Gebeurd dit bij elke game of heb je nog geen andere game geprobeerd?

Probeer eens iets meer informatie te geven, je bent namelijk redelijk kort. Dat je geen wollige verhalen schrijft is een positief iets, zo raken we niet in de war. Maar dit ligt aan het andere kant van die schaal ;)

1050 W voeding... mozes... dat is echt belachelijk veel :X
Ik heb m'n kaart al wel draaien op de 190.62 driver. En in desktop doet hij het ook prima.
Mijn computer valt uit tijdens het spelen. Hij is zelfs een keer uitgevallen terwijl ik in het begin menu van Modern Warfare zat.
De tijd van uitvallen ligt aan de resolutie die ik speel.
Als ik bijv. CS 1.6 (1280x724) speel speel ik ongeveer 10 a 15 min ingame.
Speel ik COD4 Modern Warfare (1920x1080) houdt hij er met 20 sec. ingame mee op. Soms zelfs korter.
thijszor schreef op zondag 13 september 2009 @ 23:40:

Ik denk dat je de verkeerde kabels gebruikt. als het goed is staat het er op, 1 is echt voor PCI-E , en de ander is voor de 6/8 pins aansluiting op je moederbord. als je die aansluit op je videokaart is het foute boel, deze zijn namelijk totaal niet geschikt voor de videokaart. ik zou de kabels dus eens goed controleren, er moet iets van PCI-E ergens op de kabel staan. ik zou zeggen controleer het even, mocht het verkeerd zijn, heb je geluk dat het nog werkt..
De kabels die ik gebruik verschillen van kleur.. De gene met groene connectors moeten in de groene aansluitingen. Er staan btw ook stikkers op wat wat is dus daar kan het niet aan liggen. Ik heb een 8pins en een 6 pins aangesloten. Dat moet namelijk bij GTX295.

Ik ga mijn voeding proberen om te ruilen voor een XFX 850 Black Edition voeding.

Ih heb een RMA aangevraagd bij Azerty en laat het ze lekker daar uitzoeken..

Toch bedankt iedereen!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-05 12:32

sjaool

Every life should have 9 cats

Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 18:45:
[...]
Ik heb m'n kaart al wel draaien op de 190.62 driver. En in desktop doet hij het ook prima.
Mijn computer valt uit tijdens het spelen. Hij is zelfs een keer uitgevallen terwijl ik in het begin menu van Modern Warfare zat.
De tijd van uitvallen ligt aan de resolutie die ik speel.
Als ik bijv. CS 1.6 (1280x724) speel speel ik ongeveer 10 a 15 min ingame.
Speel ik COD4 Modern Warfare (1920x1080) houdt hij er met 20 sec. ingame mee op. Soms zelfs korter.
[...]
Dit lijkt mij logisch, in 2D (desktop) gebruikt de kaart ook veel minder stroom dan wanneer je een game speelt.
Komt nog bij, als de resolutie hoger is zal de videokaart meer gpu-power (stroom) verbruiken.

"When you grow up your heart dies"

Pagina: 1