Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Java based VNC zonder NAT issues

Pagina: 1
Acties:

• fishtank
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-03-2024
Hallo,

Ik zoek een java vnc applet (zoals bv www.gotoservers.com) alleen deze hebben volgens mij allemaal een probleem met NAT waardoor je port forwarding in je router moet doen.

Wat ik eigenlijk wil is remote iemand kunnen helpen door zijn pc over te kunnen nemen. Ik wil dat kunnen doen zonder instellingen in routers te hoeven doen. Ik dacht derhalve aan een java applet op een website dat, wanneer gestart vanaf een remote lokatie, mij de mogelijkheid biedt om het over te nemen.

Er zijn commerciele diensten die dit doen, maar het lijkt me op zicht niet zo moeilijk omdat direct zelf te implementeren.

FT

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Kijk eens naar Teamviewer, enige wat je "klant" moet doen is op een link klikken, installatie van software is zelfs niet nodig, kan je zo runnen.
http://www.teamviewer.com/nl/index.aspx
De keren dat ie er niet doorgeraakt (firewall) kan ik op 1 hand tellen in even zoveel jaren.

[ Voor 20% gewijzigd door Graviton12 op 12-09-2009 21:27 ]

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-11 10:01
ik weet niet of het met een java client kan, maar met VNC kun je als het goed is ook een reverse connectie op zetten, wat dus betekend dat jij iemands desktop over kan nemen, en dat jij je poorten open moet hebben staan.
Dan is het voor de ander een kwestie van alleen een exe starten en klaar.

LinkedIn
BlackIntel

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:15
Je kan ook eens Single Click VNC gebruiken, dan gebruik je VNC en de verbinding wordt vanaf de client geinitieerd: http://www.uvnc.com/addons/singleclick.html

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-11 15:33
Is logmein geen optie? Die gebruik ik zelf op al mijn PC's. Zolang HTTP naar buiten werkt is deze bruikbaar.