FLAC in iTunes voor Windows

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• BB333
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
Hallo,

Ik heb enkele FLAC bestanden verkregen en ben erachter gekomen dat Itunes dit bestandsformaat niet ondersteund. Nu ben ik op zoek naar een goede optie:
- Of een plugin voor Itunes (windows) zodat FLAC bestanden geladen worden, daarna wil ik ze omzetten naar AAC in Itunes zelf.
- Of al vooraf converteren.

Voor optie 1 heb ik al veel gezocht, maar heb ik niks gevonden. Optie 2 lijkt mij realistischer. Nu wil ik graag uiteindelijk de maximaal haalbare AAC kwaliteit (Itunes Plus) verkrijgen. Dus nu vroeg ik mij af of ik het beste FLAC naar AAC kan converteren of FLAC naar WAV? WAV kan ik daarna importeren in Itunes en omzetten naar AAC. Nu ben ik daarvoor ook opzoek naar een goed convertprogramma, een programma waarbij het converteren met een zo hoog mogelijke kwaliteit gebeurd. Ik heb Max gevonden, maar die is alleen voor MacOS. Wie kan mij verder helpen?

Off-topic: Is AAC (Itunes Plus) de best mogelijke kwaliteit voor zijn grootte voor de bestanden? Of kan ik bijvoorbeeld beter gaan voor MP3 320KBPS?

[ Voor 8% gewijzigd door BB333 op 12-09-2009 20:21 ]

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:54

mace

Sapere Aude

dbpoweramp iets voor je?

Overigens is AAC plus alleen iets voor lagere bitrates, op gewone bitrates is gewone AAC beter.
Je kan de decoder het zelf laten bepalen, en in bijna alle gevallen kan de encoder zelf beter bepalen of AAC+ nodig is dan jij zelf. :)

[ Voor 71% gewijzigd door mace op 12-09-2009 20:26 ]

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

FLAC in iTunes:

http://www.xiph.org/quicktime/

Hoe je moet converteren in iTunes naar AAC/MP3 kan je vast wel zelf vinden. Net zoals de FLAC component ook eenvoudig vindbaar is.

[ Voor 58% gewijzigd door Oyster op 12-09-2009 20:27 ]

• BB333
Perfect! Bedankt. Dit programma ziet er super uit. Ik ga het proberen.

Edit: @Xander2000
Dus gewoon Quicktime downloaden, of 1 van de plugins? In Itunes converteren weet ik idd zelf. Ik heb van elke CD's de nummers eraf gehaald en geconverteerd. Dit is overigens ook een optie, maar wel omslachtig.
@Mace
Het converteren is nu bezig maar duurt zo te zien wel even. Ik laat weten of het is gelukt.

[ Voor 70% gewijzigd door BB333 op 12-09-2009 20:30 ]

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Dat staat zelfs op de about pagina. :?
If you are an end user: installing XiphQT components is all you need to start using Xiph-formatted media files in a variety of applications - for example, listening to Ogg/Vorbis files in QuickTime Player or iTunes. The programming interfaces used in XiphQT allow the provided functionality to be available transparently to all media handling applications using QuickTime or OS X component mechanisms.

• BB333
@Xander2000
Ik heb de laatste (nieuwste) component voor Windows geinstalleerd (versie 0.1.5) maar ik kan nog steeds geen FLAC bestanden in Itunes openen en ook niet afspelen met Quicktime. Ik kan ze, net als voorheen, wel zien als ik in Itunes klik op 'bestanden toevoegen' maar niet openen.
@Mace
Ik heb de Trial versie van het programma dus geïnstalleerd maar helaas werkt het volgens mij niet. Wanneer ik een bestand toevoeg en zeg dat ie moet converteren naar WAV, dan staat er na 5 minuten nog steeds 0,0%.

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Pfff, dat component dat ik je gaf is voor OSX. Ik had er even overheen gelezen dat jij een Window systeem hebt. Je topic staat namelijk in Apple talk. Blijft vreemd, iTunes op Windows. :+

Sorry, ik kan je niet helpen wegens geen ervaring!

[ Voor 8% gewijzigd door Oyster op 12-09-2009 21:07 ]

• BB333
@Xander2000 Geen probleem, bedankt voor het proberen mij te helpen!

Iemand anders die mij misschien kan helpen?

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 16:59

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Je kan je FLAC-bestanden ook omzetten naar ALAC (Apple Lossless Audio Codec) waarbij je dus geen kwaliteitsverlies hebt en ze wel in iTunes/Quicktime kan afspelen en eventueel later ook weer zonder kwaliteitsverlies omzetten naar FLAC. Ik neem aan dat er ook wel een conversieprogramma voor Windows is.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Nice, ik zie net dat dat component er ook gewoon voor Windows is. Succes!

http://www.xiph.org/quicktime/download.html

• BB333
Die heb ik inderdaad ook voor Windows geïnstalleerd, maar het mag niet baten. Quicktime opent gewoon geen FLAC bestanden. Itunes ook niet.

[ Voor 10% gewijzigd door BB333 op 12-09-2009 21:14 ]

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Kleine titelfix van "FLAC in itunes" naar "FLAC in iTunes voor Windows" om het wat duidelijker te maken :)

Er worden hier overigens wel wat dingen door elkaar gehaald :) Ik denk dat wat BB333 bedoeld met AAC plus iTunes plus is, wat de 'hoge kwaliteit' DRM-vrije 256 kbps AAC is. AAC+ of aacPlus is wat officieel HE-AAC v1 heet. Dit formaat wordt sinds iTunes 9 / QuickTime 7.6.4 ondersteund. Zoals mace al opmerkte is HE-AAC meer geschikt voor lage bitrates (48 kbps) voor bijvoorbeeld podcasts of internet radio. Als je dus nu FLAC hebt en kwaliteit wilt behouden wil je geen HE-AAC gebruiken.

[ Voor 69% gewijzigd door Daedalus op 12-09-2009 21:31 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• BB333
dBpoweramp werkt serieus niet. Na 5 minuten bezig te zijn staat hij dus nog steeds op 0% en bij het converteren naar Apple Lossless geeft hij na een tijdje een foutmelding. Heeft iemand een oplossing hiervoor?

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:54

mace

Sapere Aude

BB333 schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 21:38:
dBpoweramp werkt serieus niet. Na 5 minuten bezig te zijn staat hij dus nog steeds op 0% en bij het converteren naar Apple Lossless geeft hij na een tijdje een foutmelding. Heeft iemand een oplossing hiervoor?
Heb je de AAC plugin wel? Er moet ook iets van nero bij. De uitleg daarover staat bij het programma zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB333
Ik heb de oplossing gevonden. Er bleek een fout te zijn met het overzetten van de FLAC bestanden van de CD waardoor enkele FLAC bestanden beschadigd waren (ze werden overigens wel afgespeeld). Door de beschadiging konden ze niet geconverteerd worden. Nu is het wel gelukt. Ik heb nu alle bestanden van FLAC naar WAV geconverteerd (dit is toch de best mogelijke kwaliteit die Itunes opent?). Bedankt voor alle hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:20
Je kunt flac ook rechtstreeks naar alac (Apple Lossless Audio Codec) converteren, net als wav is alac ook lossless, dus er wordt geen audio informatie weggelaten. Een manier om dat te doen:
http://www.color4me.net/blog/?p=174
't Is wel een beetje omslachtig, maar je hoeft het maar 1x te doen. Ik heb het zelf overigens (nog) niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB333
Het is allemaal gelukt. Ik heb alle bestanden met DbPowerAmp geconverteerd naar WAV. Daarna heb ik ze geeopend in Itunes en ze daar naar AAC geconverteerd. Iedereen bedankt voor de hulp! Dit topic kan dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topics gaan alleen dicht als er wat mis mee is. Als het probleem opgelost is, laten we het gewoon open. Het zakt dan vanzelf wel weg :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 07:15

Brazza

Byte me!

Je had ook Foobar kunnen proberen. Deze heeft oneindig veel mogelijkheden voor converteren en uiteraard afspelen. Wel een erg hoog DIY gehalte.

[ Voor 28% gewijzigd door Brazza op 13-09-2009 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mech-Warrior
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 19:03
Ik zweer bij XLD, maar dat is voor OSX

http://tmkk.hp.infoseek.co.jp/xld/index_e.html

Voor Windows is het volgende prima en gratis:

http://www.exactaudiocopy.de/

ps mosterd na de maaltijd....

[ Voor 2% gewijzigd door Daedalus op 14-09-2009 19:18 ]

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:20
Brazza schreef op zondag 13 september 2009 @ 17:58:
Je had ook Foobar kunnen proberen. Deze heeft oneindig veel mogelijkheden voor converteren en uiteraard afspelen. Wel een erg hoog DIY gehalte.
Foobar2000 kan standaard geen alac afspelen, laat staan wegschrijven, vandaar die link die ik stuurde, dan lukt het via ffmpeg.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

in snap nog steeds niet waarom je niet direct van flac > alac. Dan had je geen verlies gehad wat je nu wel hebt met aac. (en je had de tussenstap naar wav over kunnen slaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:48
Ik heb Xiph voor Windows geinstalleerd, maar ik krijg mn flac files nog steeds met geen mogelijkheid afgespeeld of geimporteerd in itunes 9...wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik deze http://www.aac-mp3.net/ , werkt perfect.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/mecklenfeld/MP3%20converter.jpg

Btw. ik heb er er een licentie van gekocht.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2009 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastaman
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-01-2021
Ik converteer men Flac bestanden rechtstreeks naar Apple lossless .m4a bestanden
met dBpoweramp. Gewoon rechterklikken op het flac bestand in windows explorer en convert selecteren en het is klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OpenMinded
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05-2014
Voor de mensen die een mac hebben en dit lezen, hier staat hoe je FLAC in iTunes krijgt afgespeeld.
Buiten de Xiph component moet je nog een aantal acties nemen.
Zie de lage variant hier:
http://www.simplehelp.net...lay-flac-files-in-itunes/

Lijkt mij ook handiger om gelijk naar ALAC te converteren.
Voor zover ik zo snel kon vinden werkt dat ook onder Linux, dus kun je je audio nog steeds op elk platform afspelen (al zou FLAC native in iTunes beter zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het verleden was het zo dat die XiphQT component alleen voor "Ogg FLAC" bestanden werkte. Er is een verschil tussen zogeheten "native FLAC" en "Ogg FLAC", en dat zit hem in de transport (het formaat van de container). Native flac bestanden hebben de .flac extensie, terwijl ogg flac bestanden de .oga of .ogg extensie horen te hebben. Dat betekent dat bijna alles flacs die je tegenkomt, en ook degene die je zelf maakt, native flac zullen zijn. iTunes heeft wel een soort van support voor .ogg bestanden, maar niet voor .flac bestanden. De XiphQT component werkt niet voor native flac.

Dat is hoe het was en ik weet niet of het nog zo is.

Ik vond wat informatie in de xiph flac mailinglist maar dat is 3 jaar oud.

Ik gok dat Apple moedwillig FLAC ondersteuning afhoudt vanwege de concurrentie met Apple Lossless.
Pagina: 1