Ping naar een server?

Pagina: 1
Acties:

• Woet
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-03 12:54
Is het mogelijk om de ping te laten zien van user -> remote server?
Dus eigenlijk de output van 'ping 213.239.154.35' op mijn website laten zien.

Op dit moment gebruik ik een script die van server naar de user pingt, maar sommige routers of ISPs reageren niet op ping.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:52

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je bedoelt een ping van bezoeker naar je website? Is niet mogelijk, zou ook enigzins wat beveiligingsissues met zich meebrengen :) (remote commands).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:15
Ik zie ook geen enkele reden waarom je dat zou willen. Als een router de ping blockt, so be it. Maar ik zou het dus gewoon vanuit de server doen.

• Woet
Ja, ik denk dat vanaf server de enige mogelijkheid is.

Ik had nog een andere optie gevonden die keek hoe lang het duurde voordat een image werd geladen (Vanaf de remote server), maar die was heel erg willekeurig.

P.S: Het is om te laten zien welke server locatie (10 wereldwijd) de laagste ping heeft voor de klant.

[ Voor 19% gewijzigd door Woet op 12-09-2009 19:24 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:52

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zoek dan een server in dezelfde ruimte die wel pingbaar is.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Woet
Nee, het is server -> bezoeker.
Het gaat erom dat de verbinding van de bezoeker niet reageert, afhankelijk van hun router instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:14
Ik denk dat je er niet aan ontkomt om dit met HTTP op te lossen. Dat is het enige protocol waarvan je zeker bent dat je bezoeker het ondersteund. Je kunt met xmlhttprequest naar elke server een HEAD-request sturen en dat timen. Eventueel doe je dat 3x en neem je het gemiddelde.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woet
T-MOB schreef op zondag 13 september 2009 @ 16:38:
Ik denk dat je er niet aan ontkomt om dit met HTTP op te lossen. Dat is het enige protocol waarvan je zeker bent dat je bezoeker het ondersteund. Je kunt met xmlhttprequest naar elke server een HEAD-request sturen en dat timen. Eventueel doe je dat 3x en neem je het gemiddelde.
Ja, ik heb besloten verder te gaan op de huidige code die ik gebruik.

code:
1
2
3
4
5
6
7
    pingImage = new Image();

pingImage.onload = function() { pong(country); };
    pingImage.onerror = function() { pong(country); };

pingStart = new Date().getTime();
    pingImage.src = "http://" + ip + "/" + Math.random();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

JA!

Ping is van het ICMP soort en bevindt zich op de 3e laag van het OSI model dus normaal verlaat de ping nooit de netwerkaart. Wikipedia: ping

Maar... met een sniffer is het perfect mogenlijk om al het verkeer tot op layer 3 te capturen.
Ik heb het even snel even snel uitgetest en hier is het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://image.stijn-dhaese.be/ping.png

Ik moet hier wel de opmerking bij maken dat wanneer iemand naar mijn public IP ping't dat dit op mijn router toekomt en die normaal nooit op mijn netwerk komt. Een iets wat duurdere router zal echter ook in staats zijn om te sniffen. Een router met DD-WRT kan is instaat te sniffen.

Als je tot op een netwerk wil pingen dan zal je wel moeten wachten tot IPV6.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woet
T-MOB schreef op zondag 13 september 2009 @ 16:38:
Helaas werkt dat niet, browser blokeert dat (op standaard instellingen).
Javascript/flash hebben geen toegang tot remote sites/servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riddles
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05 15:33
Wat je wel kunt doen (in theorie - geen idee hoe je dat gaat programmeren), is checken wat de tijd is tussen dat jij een packet verstuurt en je daar een ACK op terug krijgt.

• Marientjuh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 13:44

Marientjuh

Fullstack developer

@woet

Je kan wel heel web 1.0 van elke server een pagina laten zien in een eigen iframe.

Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

IStealYourGun schreef op zondag 13 september 2009 @ 16:59:
JA!

Ping is van het ICMP soort en bevindt zich op de 3e laag van het OSI model dus normaal verlaat de ping nooit de netwerkaart. Wikipedia: ping
Ik snap echt niet wat je daarmee zegt, of het is niet correct wat je zegt. IP is ook een level 3 protocol, maar je kunt wel degelijk data ermee sturen.

Met het dos ping commando kun je echt data achterhalen uit de ping. Echter vanuit een browser kom je gewoon niet bij die informatie, nou kun je wel een plugin maken, maar die is niet crossplatform. Geeft ook niet zo heel veel info.

Gebruikers achter een proxy kunnen ook niet pingen. net zo goed als je de andere kant niet op komt. Tracert (/traceroute) geeft ook wel leuke info soms.

Je kunt ook heel goed "iets" op de server doen(plaatje laden inderdaad) . het gaat namelijk niet alleen over de ping tijd, maar ook over de load van de server he? Met ping tijd bedoel je eignelijk server response tijd. niet het commando "ping". (plaatjes worden vaak gecached enzo, maar het is een begin)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

leuk_he schreef op donderdag 17 september 2009 @ 17:40:
[...]

Ik snap echt niet wat je daarmee zegt, of het is niet correct wat je zegt. IP is ook een level 3 protocol, maar je kunt wel degelijk data ermee sturen.
IP is echter een container protocol voor hogere levels, ICMP is dat niet. Een netwerkkaart is dus wel degelijk gerechtigd om op eigen houtje ICMP requests zoals ECHO REQUEST te beantwoorden met een ECHO RESPONSE zonder dat het OS dit ooit ziet, laat staan een browser onder het OS.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

curry684 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 17:50:
[...]

IP is echter een container protocol voor hogere levels, ICMP is dat niet. Een netwerkkaart is dus wel degelijk gerechtigd om op eigen houtje ICMP requests zoals ECHO REQUEST te beantwoorden met een ECHO RESPONSE zonder dat het OS dit ooit ziet, laat staan een browser onder het OS.
Je os (je protocol stack ) stuurt toch echt die ICMP packetten. Daar ben je fout. herinner je de ping of death nog? juist, je OS ging onderuit, niet zozeer je netwerkkaart.

Je ziet ook wel eens dat mensen in hun PERSONAL(dus op de pc zelf) firewall te veel ICMP filteren. dan krijg je ook gekke dingen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Volgens mij kan dit met lookingglas. Zoek maar eens op internet en zijn verschillendfe providers die ping en traceroute ondersteunen vanaf hun servers.

De server voert dan een commando uit van de cli welke jij via http opgeeft

http://www.bgp4.as/looking-glasses

Voorbeeldje: http://noc.isp-services.nl/lg

[ Voor 8% gewijzigd door raymonvdm op 18-09-2009 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-08 23:17
pretty easy stuff, zet dezelfde image op alle servers, laat de gebruiker die image van alle servers laden (desnoods in hidden iframes of whatever method suits you) en time dit ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

leuk_he schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 10:20:
[...]

Je os (je protocol stack ) stuurt toch echt die ICMP packetten. Daar ben je fout. herinner je de ping of death nog? juist, je OS ging onderuit, niet zozeer je netwerkkaart.

Je ziet ook wel eens dat mensen in hun PERSONAL(dus op de pc zelf) firewall te veel ICMP filteren. dan krijg je ook gekke dingen.
Lees het woord 'gerechtigd' nog even in mijn post ;)

Omdat ICMP geen carrier protocol is maar een top level is het mogelijk om hem volledig buiten het OS af te handelen, en er zijn ook met name voor servers kaarten die dit doen. Ik zei nergens dat het standaard of niet te disablen was ;)

Professionele website nodig?

Pagina: 1