Toon posts:

Welke luidsprekers?

Pagina: 1
Acties:
  • 591 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ben op zoek naar een degelijke home theater setup. Mijn huidige is een "in the box" van panasonic die dringend aan vervanging toe is. Nu zeker met mijn nieuwe aanwinsten, een 46" lcd TV en PS3 die dus ook de mogelijkheid geeft nu bluray af te spelen.
Verder bezit ik ook nog een digicorder, welke ook dient op het HT aangesloten te worden.

Betreft de AV receiver heb ik eigenlijk niet veel vragen meer, omdat mijn besluit al vast staat om de Onkyo TX-SR607 aan te schaffen. Heb hierover al veel positiefs gelezen en het bied ook vrij veel mogelijkheden.

Maar nu twijfel ik eigenlijk tussen 2 sets van luidsprekers, nl. de SKS-HT728 van Onkyo of de 150qx van Canton.
Denk dat ze beide wel zowat dezelfde specificaties heeft en prijsklasse scheelt ook niet veel tussen de 2 als je goed zoekt op webshops.
Persoonlijk vind ik dat het Onkyo setje mooier oogt, maar denk dat de set van Canton kwalitatief beter is.
Of heb ik het verkeerd? Want dat is wat ik afleid als ik het internet afschuim omtrent informatie over de 2 merken. Blijkt dat Onkyo goed is voor receivers, maar luidsprekers zoek je beter bij een ander merk. Heb deze ook nog niet horen spelen in een winkel ofzo.

Zou graag even de mening horen tussen de kenners hier. Of weten jullie betere luidsprekers rond die prijs?

Groetjes...

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:45

BCC

Je moet gaan luisteren. Versterker onder de arm mee en naar een audiospeciaal zaak.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Het moet perse 5.1?
Vergeet ook niet je budget te vermelden. :)

Die Onkyo lijkt me trouwens prima (hier staat een 606) maar als je leest zie je dat men de 605 en 606 kwalitatief en qua versterking beter vind. Misschien een idee om 1 van deze 2ehands te kopen, scheelt ook weer geld. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Saturnus schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 19:15:
Het moet perse 5.1?
Vergeet ook niet je budget te vermelden. :)

Die Onkyo lijkt me trouwens prima (hier staat een 606) maar als je leest zie je dat men de 605 en 606 kwalitatief en qua versterking beter vind. Misschien een idee om 1 van deze 2ehands te kopen, scheelt ook weer geld. ;)
Is er zoveel verschil dan tussen de 606 en de 607? Het moet inderdaad dan kwalitatief toch zijn, want van aansluitmogelijkheden zie ik weinig verschil.
Je maakt het me terug moeilijker :*) , dacht alleen nog te worstelen met welke luidsprekers ik zou nemen. En nu begin ik terug te twijfelen over de AV/receiver :P

Mijn budget is rond de 800euro. Heb die Onkyo receiver gevonden tegen een 350euro, dus heb ik nog een 450 euro over voor de luidsprekers + wel de kabels niet te vergeten.

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09-2025
Als je al een versterker hebt, zou ik voor deze combinatie gaan. Ongevenaarde veel bang for buck.
Fronts: Rogers LS611
Center: Rogers RC450
Back: Rogers AS501
Subwoofer: Rogers A5SW1
Totaal: € 805,-

Oeps, de receiver moest er nog bij. Dan werkt het niet zo, misschien eerste de fronts en subwoofer aanschaffen en daarna de rest. Probeer deze speakers maar eens te beluisteren bij W & W Audio in Zwolle of Enschede.

[ Voor 35% gewijzigd door Swagger op 12-09-2009 20:04 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:26

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Kijk, je hebt een shortlist en, naar ik aanneem, wat vooronderzoek gedaan. Echter; luidsprekers moet je zelf beluisteren. Trek er een middagje voor uit, neem je eigen muziek mee en ga er lekker luisteren.

Oh ja, lees even het AUD beleid: AUD beleid. Lees deze topics goed door; dan begrijp je ook waarom dit topic op slot gaat.

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.