AV receiver met A2DP?

Pagina: 1
Acties:

• Tweddy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-11-2025
Ik ben al een tijd op zoek naar een AV receiver met A2DP. Mijn muziek staat voor een belangrijk deel op mijn telefoon en kan het prima afspelen op mijn autoradio middels A2DP.

Nu heb ik thuis geen zin om een mediacenter aan te gaan schaffen, met kabeltjes te gaan werken, terwijl dit natuurlijk draadloos moet kunnen. Ik zou dus graag een goede AV receiver hebben die via bluetooth contact kan leggen zodat ik of bezoekers thuis van mijn grote luidsprekers gebruik kan maken.

Weet iemand of er receivers zijn die A2DP hebben ingebouwd?

• DnnSke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:59
Waarom je keuze voor een receiver beperken door als eis iets te stellen wat men weinig (of niet?) tegenkomt in AV receivers?

Je kan beter kijken naar AD2P ontvangers met een jack/cinch uitgang. Dat zijn meestal kleine apparaatjes, die je met een normale jack/cinch kabel op je AV receiver aansluit. Dat kabeltje kun je zo kort mogelijk houden, en vaak is het apparaatje zo klein dat je het onder of achter je receiver propt.

Zie bijvoorbeeld:
"BLUETOOTH STEREO MUSIC RECEIVER / HANDSFREE A2DP AVRCP"
en
"SonyEricsson MBR-100 Bluetooth Music Receiver"

Via google vind je er vast nog meer die in NL verkrijgbaar zijn (en anders zag ik op Amazon.com ook nog aardig wat van dergelijke apparaatjes).

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-02 10:04
Volgens mij heeft de nieuwe Marantz SR6004 een Bluetooth ontvanger ingebouwd als je dat belangrijk vindt.

• Tweddy
DnnSke schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 17:32:
Je kan beter kijken naar AD2P ontvangers met een jack/cinch uitgang. Dat zijn meestal kleine apparaatjes, die je met een normale jack/cinch kabel op je AV receiver aansluit. Dat kabeltje kun je zo kort mogelijk houden, en vaak is het apparaatje zo klein dat je het onder of achter je receiver propt.
Het zou een kleine moeite zijn om het IN de receivers te verwerken nietwaar? Wij hebben ook geen aparte teletekstdecoders aan onze tv hangen toch? Of een losse satelietontvanger voor je pda of telefoon zodat je routeplanner kan functioneren.
In autoradio's wordt het steeds meer mainstream, waarom dus niet in je installatie thuis. Maar het feit dat er nauwelijks receivers zijn met A2DP zal wel betekenen dat de fabrikanten vermoeden dat er weinig behoefte aan is.

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-02 11:51
Tweddy schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 18:27:
[...]

Het zou een kleine moeite zijn om het IN de receivers te verwerken nietwaar? Wij hebben ook geen aparte teletekstdecoders aan onze tv hangen toch? Of een losse satelietontvanger voor je pda of telefoon zodat je routeplanner kan functioneren.
In autoradio's wordt het steeds meer mainstream, waarom dus niet in je installatie thuis. Maar het feit dat er nauwelijks receivers zijn met A2DP zal wel betekenen dat de fabrikanten vermoeden dat er weinig behoefte aan is.
En dat komt simpelweg omdat er weinig behoefte aan is. Weinig, zeer weinig mensen, gebruiken A2DP in huis. Je gaat toch niet je 'crappy' telefoon aansluiten op een goede versterker, gebruikmakende van een audio-protocol waarbij er veel verliezen gaan gepaard?

Ik raad net als DnnSke aan dat je een losse ontvanger koopt, dan kun je de beste receiver nemen en toch A2DP gebruiken. Want zover ik weet heeft helemaal gaan receiver dit ingebouwd.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• Tweddy
Er gebruiken zeer weinig mensen A2DP in huis omdat.....

A2DP klinkt trouwens als een klok in de auto, ondanks dat er verliezen optreden.
Het wordt een losse ontvanger dan maar.

[ Voor 3% gewijzigd door Tweddy op 13-09-2009 15:19 ]

Pagina: 1