Ik heb 2 huizen verbonden met elkaars netwerk via 2 keer een Engenius Senao EOC-5610 op het dak, het signaal gaat zo ongeveer net over alle daken heen in een binnenstad, hemelsbreed ongeveer een kilometer (misschien nog niet eens)
Het werkt an sich perfect!, ééntje is ingesteld als Acces-Point, de ander als Client Bridge.
Nu wil het geval dat als het huis verzend waarbij de Senao als client bridge is ingesteld 2 MB per seconde haalt (wat wij netjes en acceptabel vinden), zojuist nog een bestandje getest van 55 MB, duurt dan kleine 30 seconden.
Als ik ditzelfde bestandje weer probeer terug te halen (dus versturen van het huis waarvan de router acces point is) dan gaat dit met 100/200 kilobyte per seconde, duurt dus een stuk langer.
Verdere instellingen (op beide routers gelijk):
Geen Wep/WPA (security is MAC adres)
Wireless mode: 802.11a (5ghz/54mbps)
transmit power 26 dbm
Fragment Length 2346 bytes
RTS/CTS Threshold 2346 bytes
Protection Mode disable
WMM disable
distance 2km (ging sneller dan met 1 km met de snelle verbinding)
Enig idee wat ik moet veranderen om beide richtingen snel verkeer te kunnen hebben ?
Het werkt an sich perfect!, ééntje is ingesteld als Acces-Point, de ander als Client Bridge.
Nu wil het geval dat als het huis verzend waarbij de Senao als client bridge is ingesteld 2 MB per seconde haalt (wat wij netjes en acceptabel vinden), zojuist nog een bestandje getest van 55 MB, duurt dan kleine 30 seconden.
Als ik ditzelfde bestandje weer probeer terug te halen (dus versturen van het huis waarvan de router acces point is) dan gaat dit met 100/200 kilobyte per seconde, duurt dus een stuk langer.
Verdere instellingen (op beide routers gelijk):
Geen Wep/WPA (security is MAC adres)
Wireless mode: 802.11a (5ghz/54mbps)
transmit power 26 dbm
Fragment Length 2346 bytes
RTS/CTS Threshold 2346 bytes
Protection Mode disable
WMM disable
distance 2km (ging sneller dan met 1 km met de snelle verbinding)
Enig idee wat ik moet veranderen om beide richtingen snel verkeer te kunnen hebben ?