Ik heb meerdere tabellen waar de datum wordt bijgehouden wanneer er een update heeft plaatst gevonden. Nu haal ik al deze datums op via een query en gebruik ik PHP om de maximale waarde te bepalen.
Nu vroeg ik mij alleen af of dit de meest optimale oplossing is. Dus ik ben aan het stoeien gegaan om dezelfde uitkomst te krijgen via mysql (max). Wat ik nu heb (met slechts 2 tabellen in het voorbeeld)
Bovenstaande werkt natuurlijk perfect en via PHP kan je mooi de hoogste waardes van deze twee vinden.
Nu probeer ik eigenlijk een tweede query over bovenstaande query heen te leggen zodat hij de maximale waarde hiervan weer selecteerd en een uitkomst geeft. Hier loop ik alleen vast. Bijvoorbeeld het volgende werkt niet:
Twee vragen eigenlijk:
1) Is het mogelijk?
2) Welke richting moet ik in gaan denken?
Nu vroeg ik mij alleen af of dit de meest optimale oplossing is. Dus ik ben aan het stoeien gegaan om dezelfde uitkomst te krijgen via mysql (max). Wat ik nu heb (met slechts 2 tabellen in het voorbeeld)
SQL:
1
2
| SELECT MAX(e.datum), MAX(n.datum) FROM ervaring e, nieuws n |
Bovenstaande werkt natuurlijk perfect en via PHP kan je mooi de hoogste waardes van deze twee vinden.
Nu probeer ik eigenlijk een tweede query over bovenstaande query heen te leggen zodat hij de maximale waarde hiervan weer selecteerd en een uitkomst geeft. Hier loop ik alleen vast. Bijvoorbeeld het volgende werkt niet:
SQL:
1
2
3
| SELECT MAX( SELECT MAX(e.datum), MAX(n.datum) FROM ervaring e, nieuws n) |
Twee vragen eigenlijk:
1) Is het mogelijk?
2) Welke richting moet ik in gaan denken?
Foto afdrukken prijsvergelijk -> http://www.fotovergelijk.nl