• duk3n
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 11:40
Hallo,

Ik heb een vraag aan de mensen die meer verstand van netwerken hebben ;-)

Recentelijk heb ik een netgear router WNR3500 gekocht, voor een "draadloos" netwerk thuis.
Voor de installatie heb ik alleen mijn laptop op de router aangesloten met een normal UTP kabel (niet cross)

Mijn internet verbinding komt van een Ziggo ARRIS touchstone modem. Deze werkt correct anders kan ik nu niet op GoT posten. ik zit nu rechtstreeks op de modem.

Het probleem is dat als ik mijn WNR3500 aan wil sluiten, deze bij de installatie vanuit de CD blijft hangen op het punt van netwerk controle.
Wat het meest vreemd is dat ik middels 192.168.1.1 geen connectie kan maken met de router. hierdoor kan ik ook geen instellingen van de router wijzigingen.
met ping krijg ik PING: verzenden mislukt. Foutcode 1231
Er staat bij het netwerkmededeling, onbekend netwerk, beperkte mogelijkheden.

Verder gebruik ik Windows vista home premium en een HP dv9595 laptop
Realtek RTL8168/8111 Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.0)

Afbeeldingslocatie: http://www.vdbunt.net/images/ipconfig.jpg

Bijvoorbaat dank voor eventuele hulp

[ Voor 5% gewijzigd door duk3n op 12-09-2009 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyxium
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
Hoe is je WNR3500 aangesloten op je Ziggo ARRIS touchstone modem? Zit de UTP kabel in van de modem in de "internet" ingang van je WNR3500? zo ja dan moet je is proberen de UTP kabel in 1 van de 4 netwerk ingangen te doen van de WNR3500. Een vriend van mij had dit namelijk ook.

Bij het installeren van zijn internet hadden we eerst de de UTP kabel van zijn ziggo modem in de "Internet" ingang van zijn router gedaan. Toen probeerde we dus via ipconfig het interne IP adres op te vragen via ipconfig in cmd zoals jij in je post laat zien. Vervolgens kregen we geen ip adres en met een beetje en na wat dingen uitproberen hadden we de UTP kabel van het modem in ingang "4"gedaan van zijn linksys router, en vervolgens had hij internet.

Dus misschien kan je dat is proberen.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je het over de CD hebt, ben je via een of andere "automatische" install bezig. Eerst en vooral zou ik aanraden om dat niet te doen maar het gewoon 'ouderwets' handmatig te doen.

Eerst alles uitschakelen (belangrijk, modem en mogelijk ook router moeten altijd gereset worden als je andere apparatuur aansluit). Vervolgens (in deze volgorde!):

1) stroom op modem en online laten komen.
2) UTP van modem naar WAN van de WNR3500, stroom op WNR3500 en online laten komen (duurt even en de LEDjes zijn volstrekt onduidelijk)
3) UTP van PC naar een van de LAN poorten van de WNR3500, aanzetten en booten.

Tenslotte zou je als het goed is een IP in een private range van de router hebben moeten krijgen op je PC. Probeer nu naar de default gateway te surfen (192.168.0.1 hiero, maar kan evengoed iets anders zijn) en vul de default username + pw in (zie handleiding, of staat misschien op router zelf).

Het heeft iig geen zin om te proberen contact te krijgen met de router als je geen geldig IP krijgt. 1 ding tegelijk doen, in je screenshot staat duidelijk een 169-IP, wat aangeeft dat je PC geen IP lease heeft gekregen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat ik hier op het juiste onderwerp zit maar ik heb er echt geen verstand van...

Ik heb alles in één van ziggo aangeschaft en heb een probleem met de router... Ik krijg alleen draadloos verbinding als ik dat lelijke netgear usb ding in mijn laptop doe. Ik wil dit niet en daarnaast heb ik 2 laptops die ik op draadloos internet wil hebben dus ik wil mijn interne netwerkadapters gebruiken. Draadloos netwerk wordt gevonden maar ik krijg geen verbinding tot stand zonder dat usb ding...

Kan iemand mij helpen?

Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosgoed
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-01 20:14
Verwijderd schreef op zondag 11 april 2010 @ 20:31:
Ik hoop dat ik hier op het juiste onderwerp zit maar ik heb er echt geen verstand van...

Ik heb alles in één van ziggo aangeschaft en heb een probleem met de router... Ik krijg alleen draadloos verbinding als ik dat lelijke netgear usb ding in mijn laptop doe. Ik wil dit niet en daarnaast heb ik 2 laptops die ik op draadloos internet wil hebben dus ik wil mijn interne netwerkadapters gebruiken. Draadloos netwerk wordt gevonden maar ik krijg geen verbinding tot stand zonder dat usb ding...

Kan iemand mij helpen?

Thanx!
Misschien is wat aanvullende info wel meegenomen om je te kunnen helpen zoals:

OS op je laptop
merk en type modem/router
wat zijn je instellingen
hoe ziet je netwerk setup eruit
wat is de foutmelding bij het verbinding maken?

Thanks Mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bosgoed schreef op zondag 11 april 2010 @ 20:41:
[...]

Misschien is wat aanvullende info wel meegenomen om je te kunnen helpen zoals:

OS op je laptop
merk en type modem/router
wat zijn je instellingen
hoe ziet je netwerk setup eruit
wat is de foutmelding bij het verbinding maken?
Windows xp home servicepack 3
Ubee modem en Netgear WNR3500 router
instellingen van Broadcom 802.11b/g WLAN: WPA2-PSK en AES
Netwerksetup: Ik wil 2 laptops op draadloos krijgen zonder usb adapter..
Geen foutmelding maar ook geen verbinding...

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2010 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom er niet uit... Denk je sneller internet te krijgen... kan je alleen met zo'n apparaat in je laptop internetten.. Ziggo wil me niet helpen want zij ondersteunen alleen de verbinding met usb adapter. Misschien morgen eens kijken of ze bij de klantenservice bij netgear wat behulpzamer zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Verwijderd schreef op zondag 11 april 2010 @ 20:54:
[...]
instellingen van Broadcom 802.11b/g WLAN: WPA2-PSK en AES
Geen foutmelding maar ook geen verbinding...
Log eens in op de WNR3500 en kijk of hij misschien op 11n-only staat of zo iets. Windows moet toch iets weergeven? Je ziet de wireless SSID, selecteert die, vult de key in en dan?
Daarnaast moet je niet vergeten dat 802.11g maar een maximale theoretische verbindingssnelheid van 54Mbps heeft, dat is een behoorlijk verschil met de 300Mbps verbindingssnelheid die de WNR3500 op 802.11n ondersteunt (Half-Duplex). De daadwerkelijke maximale down of up -link zal dan ook nooit meer dan 27Mbps kunnen zijn, in de praktijk kan dit nog veel lager zijn door obstakels/afstand etc. Dus ik weet niet wat voor een "snel internet" je van Ziggo hebt, maar met een 11g kaartje kun je hier waarschijnlijk niet volledig gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gelukt! Ziggo had een verkeerd password in de handleiding staan.... Was echt tenenkrommend... probeert u dit eens.......niet...hmm en dit? probeer eens..... 5 passwords later zat ik er in en kon ik de instellingen van de router wijzigen..

Bedankt voor de hulp..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurfreter
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-06-2024
Ik kom zo'n zelfde probleem tegen. Bij een kameraad van me:

Ziggo + WNR3500

De iphone en mijn telefoon, laptop en printer zien de router. De iphone, mijn telefoon en de printer maken netjes verbinding. De laptop (een Packard Bell) ziet het draadloze netwerk maar kan met de interne netwerk kaart geen verbinding maken. Ik heb de channels gecheckt en aangepast, passwoord zelfs nog veranderd, alleen op de b/g gezet maar niks helpt. Vervolgens die lastige dongle erop en dan verbind ie wel.

Wpa2 had ik al uitgeschakeld en op gewoon WPA gezet. Firewall is uitgeschakeld.

Het vreemde is echter dat er wel verbinding wordt gemaakt als de beveiliging is uitgeschakeld.

Ik heb me rot gezocht maar kan geen oplossing vinden.

Wie heeft een tip?

[ Voor 16% gewijzigd door vuurfreter op 19-03-2011 14:05 ]

Pagina: 1