Toon posts:

K7M probleem! la la laaa

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok zo vrolijk word ik er helemaal nie van.
Net leuke onderdeeltjes gekocht:
k7m, athlon550, kastje met 250W PSU (volgens mycom athlon geschikt), viper770 en hadeetje, 64 MB PC-100 reepje etc.
Nu werkt da systeem dus voor geen meter. Hij loopt lekker vast met GPF's en andere runtime errors. Meestal krijg ik niet eens Windoos geinstalleerd, omdat hij na de hd test vastloopt in het eerste grafische gedeelte (GPF's).
Biossen geprobeerd(1007, 1209, 1229, 124 en 125) etc, maar wil nie werken. Komt dit toevallig door het geheugen? En welke oorzaken kunnen er nog meer zijn?

PS: ik kom nie eens toe aan normaal windowen, dus daar zal het toch niet aan liggen???

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 14:31
en als je de instalatie uitvoert zonder hd test en wat voor hd heb je ?

.

• Aprazeth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-12-2020
Dit kunnen meerdere dingen zijn

a: verzeker je ervan dat, dat je fsb 100 mhz is (of stel ander hostclk-33=dimmclk in)
b: kijk of alles goed vast zit
c: In het slechtste geval RMA!!! ja het is jammer maar het kan
als je nog onderdelen hebt liggen, probeer het dan eens met een andere videokaart
andere dimm.

Haal ook alle kaarten eruit (soundcard, netwerk blah blah) die je niet nodig hebt
als het dan wel doet ga je 1 voor 1 ze er terug in doen
dus
1 in= systeem aan kijken of gpfje geeft
nee?
volgende in
net zo lang tot ie vast loopt
die kaart is dan of a: pot
b: veroorzaakt irq/io/dma conflict

Probeer ook eens een andere hdd, kijk of het daar niet aan ligt

als laatste probeer dan eens ms-dos te draaien van flop (opstartdisk) en kopieer wat, verwijder wat maakt niet uit wat als je systeem maar iets doet.

loopt ie dan niet vast, dan is 1 van de windows drivers incompatible met je hardware

helaas zei je niet welke "vlinderdoos" het was dus ja kan je niet echt verder helpen
probeer dit allemaal eens

werkt het nog niet laat het me dan weten :7

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Hoi, Ben ik weer.

Even een replietje aan de bovenstaande geinterresseerde (waar ik overigens heel dankbaar voor ben).
Het maakt niet uit of ik de hd test doe of nie (mijn hd = quantum lct 13GB). Het systeem loopt zelfs soms vast als ik alleen de command prompt laadt en een executabletje uitvoer (dos programmas die crashen, auw). Mij bus staat verder volgens mijn bios op 100 mgz (ik ben nog niet aan het twieken, dat gebeurt pas als hij stabiel is). Verder heb ik niets in het systeem dan mijn AGP viper770 en ik heb mijn geheugen van mycom (alles eigenlijk). Zelf denk ik nie dat het aan de HD ligt. Straks moek nog terug naar de winkel, bah...

• Aprazeth
kijk of die dimms ECHT 100 mhz zijn

als ze dat zijn kijk heel je BIOS na

better nog reset hem met JP14 (meestal die jumper : CLEAR CMOS, wel stekker uit stopcontactje anders boem!) doet ie het dan nog niet, ja dan weet ik het ook nie meer
sorry
is moeilijk vanaf hier te zeggen wat het probleem is

sorry!
graag gedaan (alsof je er wat aan had) :(

Verwijderd

Ik heb wel eens gelezen dat de Viper V770 niet goed samenwerkt met de AMD, je kan dan beter een ASUS nemen

Verwijderd

V770 met K7M werkt perfect.

Ik zou verse installatie doen. Als dat niet eens gaat: terug naar de winkel. Want dat moet iig vlekkeloos gaan. Is echt stukje van taart.

Verwijderd

Kheb hetzelde gehad. De automatische detectie van dimm was niet goed. Zelf de cas latency van 2 naar 3 gezet, daarna kom ik windows pas in.

Verwijderd

Trouwens, 64 mb haalt je speeltje wel erg omlaag. :P

Verwijderd

Topicstarter
Cas 3 ook al geprobeerd zonder resultaat. Oooh help, nu wil ik een ander MOBO (MSI) en een ander reepje dynamische bitjes.
Helaas van die maar 64 MD, als mijn geldboom binnenkort weer bloeit zal ik em een snoeien....

• Aprazeth
snoei wat deze kant op :)

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
AGP miniport 4.45 van AMD geinstalleerd ?
Via IDE drivers geinstalleerd 2.1.46 ?
voor windows 98 zijn er dacht ik ook nog 2 VIA fixes die je moet installeren behalve voor win98 SE.
Het geheugen moet unbuffered zijn dat kun je controleren door het op de tekening te leggen in je mobo boekje.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 15:27
Ik weet de oplossing.
Mijn neef heeft ooit een ASUS k7m gehad, 1 en al probleem.

RUIL DAT MOBO om voor een MSI, Biostar, Gigabyte of iets anders degelijks.

Die Asus is echt onstabiel, meestal dan..

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 15:27
Ik weet de oplossing.

RUIL DAT MOBO om voor een MSI, Biostar, Gigabyte of iets anders degelijks.

Die Asus is echt onstabiel, meestal dan..

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Kan je neef er waarschijnlijk ook niet mee omgaan ik vind het een superbord ik heb alleen problemen als ik zelf weer wat verkloot heb

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

K7M is top, alleen hebben sommige mensen pech. Zou toch proberen het mobo'tje voor ander K7M te ruilen.

• jw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 16:40

jw

kan best zijn dat hij een oude revisie had.
vanaf release 1.04 zijn een groot aantal bugs gefixed...

ik ben nu ook de gelukkige eigenaar van een K7M met Athlon 500 :) en natuurlijk een HX08 :) :) :)

Verwijderd

K7M combo is ... sweeeeeeeeeeeeeet

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Hoi,

Ruilen oke. Ik de jouwe jij de mijne. Goeie deal toch... Ik hoor nogal tegenstrijding dingen over dat plankje. Vooral in de newsgroups nogal veel negatievo's.. Als de mijne nu een keer werkt (solide). Dan zal ik mij aan de zijde van de K7emmers scharen.
Nog iemand tips??? )

Verwijderd

Mycom.

Gniffel. Het zit zo: het Asus K7M mamaplankje vreet stroom, net als de Viper 770 en dan heb ik het nog niet eens over de rest van de onderdelen.

Pak een voeding van 300 watt en voila: KLAAR

ik heb voor een zelfde systeem een 230 voeding gehad: de voltages gaan op en neer: hij trekt het niet

Sterker nog: toen ik de mooie witte doos van Asus openmaakte stond er op de plastic hoes van het mamaplankje:

IMPORTANT: It is strongly recommended that at least a 200 watt ATX power supply be used for this motherboard,. Make sure that your ATX power supply can supply at least 20 amperers on the +5 vold lead and 10mA on the +5 volt standby lead. Your system may become unstable / unreliable and may experience difficulty in powering up if the power supply is inadequate.

Voor bewijs: mail me, en ik scan het hoesje wel in.

Greetings,

Merlin

Verwijderd

Aanvulling: Ik heb alles bij Mycom Kinkerstraat gekocht.

De enige die daar verstand heeft van Mamaplankjes en Athlon's is een kleine roodharig kereltje met bril. Bijzonder aardige gozer met verstand van wat ie verkoopt.

En daar wil ik best wel 30 min voor in de rij staan, want de rest zijn cyberwatjes die nooit op tweakers.net zijn geweest.

Hoe die ene Mycom medewerker erop is gekomen dat 250 watt genoeg is: read the fuckin' manual.

Verwijderd

Het ligt dus effe niet aan je K7M hoor! ik zou de volgende stappen doorlopen:

- Installeer bios 1.26 (http://www.m3dzone.com)
- Wissel het geheugen om / verwijder een DIMM
- Stel alle opties in je bios anders in (niet overklokken dus!)

werkt het nu nog niet, stuur dan effe een mailtje naar michiel@m3dzone.com

Verwijderd

Topicstarter
JIPEEEEEE

Ok misschien juich ik te vroeg, maar hij lijkt het normaal te doen. Wat heb ik gedaan: nieuw geheugen erin (hyundai ofzo 64MB DIMM) en mijn PCI/AGP/MEM-slot voltage op 3.31 gezet ipv de standaard 3.4. Nu ga ik natuurlijk ook effe kijken naar die nieuwe bios..... Thanx all of you het lijkt nu dus goei te gaan. Nu effe lekker spelen ...

Joertje
Pagina: 1