Mijn huidige HTPC is overleden en ik sta voor de keus om een nieuwe aan te schaffen.
Mijn oude config was een S939 bord met AMD 3800+ X2 en 1,5 GB Ram en 2x 750 GB en 1x TB diskspace, een Maudio 2496 geluidskaart en een MCE afstandsbediening. Ik kijk via de S-video uit van mijn AMD 3850 HD op een beeldbuis TV.
Ik gebruikte mijn HTPC vooral voor het kijken van films (2-3 per week) muziek luisteren ( 10-15 uur per week) het bekijken van trailers van Apple en het bekijken van mijn digitale foto's.
Ik heb al mijn 250 CD's naar FLAC geript en de geluidskwalteit speeld een belangrijke rol.
De volgende opties zijn voorbij gekomen:
Xbox
+ prijs
+ eenvoudig XBMC te instaleren
- luid
- langszaam voor toekomstige HD
_ geluidskwaliteit ??
- uitbreidbaarheid
- aanpasbaarheid
Apple TV
+ eenvoud
+ formaat uiterlijk
+ macosx
- prijs
- te langzaam voor HD
MNT
+ eenvoud
+ prijs
+ weinig geklooi
- uitbreidbaarheid
- aanpasbaarheid
HTPC
+ uitbreidbaarheid
+ prijs
+ (geluidskwaliteit) eigen geluidskaart
- geklooi
De zaken die ik belangrijk vind zijn:
1: geluidskwaliteit
2: enige mate van aanpasbaarheid
3: eenvoud.
Ik heb op internet al lopen zoeken naar de analoge audiokwaliteit van de Asus O!Play FULL-HD Media Streamer maar daar niets over kunnen vinden.
Zijn er nog meer mensen die hoge eisen stellen aan de geluidskwaliteit en daardoor een bepaalde keuze hebben gemaakt naar 1 bepaalde speler ?
Mijn oude config was een S939 bord met AMD 3800+ X2 en 1,5 GB Ram en 2x 750 GB en 1x TB diskspace, een Maudio 2496 geluidskaart en een MCE afstandsbediening. Ik kijk via de S-video uit van mijn AMD 3850 HD op een beeldbuis TV.
Ik gebruikte mijn HTPC vooral voor het kijken van films (2-3 per week) muziek luisteren ( 10-15 uur per week) het bekijken van trailers van Apple en het bekijken van mijn digitale foto's.
Ik heb al mijn 250 CD's naar FLAC geript en de geluidskwalteit speeld een belangrijke rol.
De volgende opties zijn voorbij gekomen:
Xbox
+ prijs
+ eenvoudig XBMC te instaleren
- luid
- langszaam voor toekomstige HD
_ geluidskwaliteit ??
- uitbreidbaarheid
- aanpasbaarheid
Apple TV
+ eenvoud
+ formaat uiterlijk
+ macosx
- prijs
- te langzaam voor HD
MNT
+ eenvoud
+ prijs
+ weinig geklooi
- uitbreidbaarheid
- aanpasbaarheid
HTPC
+ uitbreidbaarheid
+ prijs
+ (geluidskwaliteit) eigen geluidskaart
- geklooi
De zaken die ik belangrijk vind zijn:
1: geluidskwaliteit
2: enige mate van aanpasbaarheid
3: eenvoud.
Ik heb op internet al lopen zoeken naar de analoge audiokwaliteit van de Asus O!Play FULL-HD Media Streamer maar daar niets over kunnen vinden.
Zijn er nog meer mensen die hoge eisen stellen aan de geluidskwaliteit en daardoor een bepaalde keuze hebben gemaakt naar 1 bepaalde speler ?