Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Documents and Settings locked

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een PC die een enorme crash heeft gehad en op geen mogelijke manier meer in Windows komt. Ik heb een herstel geprobeerd maar zonder resultaat.

De hardeschijf heb ik er nu uitgehaald en aangesloten op een andere PC voor een backup maar ik krijg niets te zien in de Documents and Settings map. Nu weet ik dat deze map beveiligd is maar ik wil wel graag mijn bestanden terug.

Hoe kan ik dit het beste overzetten? Ik heb eventueel een Ubuntu systeem staan.

Alvast bedankt.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11 16:22

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Zoek even op take ownership (eigenaar worden) ;)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

Topicstarter
Heb dit artikel gelezen: How to take ownership of a file or a folder in Windows XP

Maar de grap is dat ik helemaal geen tab "beveiliging" onder eigenschappen krijg. Ik heb de HDD via een externe HDD module aangesloten op mijn USB 2.0 poort. Hij zit het nu gewoon als verwisselbare HDD

Ik heb veel bestanden van de partities kunnen backuppen maar de Documents and Settings map blijft leeg.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:51
Heb je XP Home Edition? Dan even opstarten in Veilige Modus als admin, op de een of andere manier is dat weggevallen in de NL vertaling.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Windows XP Pro 32bit SP3. Zojuist in veilige modus opgestart maar wederom geen tab "Beveiliging". Hij geeft ook aan dat de inhoud van de map 0bytes is.

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 20:46
0 bytes is normaal als je geen toegang hebt.
anyways om die security tab te zien moet je ff (sorry geen nederlandse vertaling) het volgende unchecken: "Use simple file sharing (Recommended)"
die vind je bij "tools-->folder options"

als dat niet werkt, edit registry en doe

Hive: HKEY_CURRENT_USER
Key: Software\Microsoft\windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
Name: Nosecuritytab
Type: REG_DWORD
Value: 0

[ Voor 28% gewijzigd door Razwer op 12-09-2009 15:12 ]

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Verwijderd

Topicstarter
Ik werd er gek van, kreeg niets aan de praat. Nu heb ik met TestDisk een image gemaakt van de hele schijf, hierin heeft hij alle bestanden wel meegenomen. Probleem wat ik nu heb is dat ik een .dd file heb en deze wil ik extracten maar ik weet niet in welk programma dat kan!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 20:46

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Pagina: 1