Dvico Tvix 6500A HDD niet zichtbaar in verkenner

Pagina: 1
Acties:

• alsmagalles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07-2021
Heb mijn Dvico 6500A binnen gekregen en een nieuwe Samsung F2 1,5 TB schijf ingebouwd. De Dvico met een A-B USB kabel op de PC aangesloten.

Als ik de Dvico inschakel geeft de display USB ON aan ik krijg echter geen beeld op de TV.

Op mijn PC ziet hij hem als Device en kan ik er niets mee.

Wil de schijf NTFS formateren maar hij is niet zichtbaar in de verkenner.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:13

Ankh

|true

Schijf direct aansluiten op je pc?
Stond iets in de manual over volgens mij.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• alsmagalles
Heb nu de schijf via FDISK geformatteerd en is zichtbaar. Alleen nu dient het volgende probleem zich aan.
Ik heb op de schijf de mappen Video, Photo en Music gemaakt en daar een aantal bestanden in gezet.
Als ik de Dvico aanzet en het start scherm krijg en ik ga naar 1 van die 3 mappen ziet hij niets.

Bovenaan zie ik 4 icoontjes maar kan niet navigeren, hij blijft op het 2e icoontje staan.

Wil graag firmware 1.4.14 erop zetten en heb nu 1.3.74 maar dat lukt niet want die ziet hij ook niet?

Heeft iemand een idee wat het probleem is?

Anders zou ik de firmware met een externe HDD misschien kunnen upgraden.

• Ankh

Ankh

|true

Je hebt bovenin een balk als je op video klikt:
Afbeeldingslocatie: http://www.ewers-pc.de/shop/images/Menu/Dvico_Menu_19.JPG
van links naar rechts:
1) interne HDD
2) netwerk (samba netshare)
3 & 4) USB aansluitingen
5) UPnP (DNLa)

Je moet dus 1 hebben om op je hdd te komen als hij aan staat.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Verwijderd

alsmagalles schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 15:20:
Heb nu de schijf via FDISK geformatteerd en is zichtbaar. Alleen nu dient het volgende probleem zich aan.
Ik heb op de schijf de mappen Video, Photo en Music gemaakt en daar een aantal bestanden in gezet.
Als ik de Dvico aanzet en het start scherm krijg en ik ga naar 1 van die 3 mappen ziet hij niets.

Bovenaan zie ik 4 icoontjes maar kan niet navigeren, hij blijft op het 2e icoontje staan.

Wil graag firmware 1.4.14 erop zetten en heb nu 1.3.74 maar dat lukt niet want die ziet hij ook niet?

Heeft iemand een idee wat het probleem is?

Anders zou ik de firmware met een externe HDD misschien kunnen upgraden.
Je kan altijd via een usb stick de firmware upgraden, firmware file in de root, en de combi toetsen bij opstarten ingedrukt houden.

• alsmagalles
Heb even van de interne sata drive de kabels los gemaakt en via externe USB HDD de firmware 1.4.14 erop gezet.
Op de externe usd drive zie je wel alle bestanden.

Na het (succesvolle) upgraden externe usb hdd weer verwijderd en de interne sata hdd weer aangesloten en die ziet hij dus niet.
Via het menu kan ik naar de video, audio en photo mappen maar zie dan geen bestanden. Als je in een map zit zie je bovenaan 5 icoontjes en hij staat dan op het 2e icoontje (samba) maar het linkse icoontje van de interne sata hdd blijft donker dus zit hij de interne drive niet.

Als ik de Dvico aan zet hoor je de HDD wel opstarten scherm geeft dan Boot aan en daarna Loading maar in het menu op de TV kan je de interne drive niet benaderen.

Kan iemand me helpen?

• Ankh

Ankh

|true

ik gok dat je een DOA hebt qua SATA aansluiting.
Je kan zelf nog eens die aansluiting controlleren (door de kabels te volgen). Maar letop dat je de garantie zegel niet verpest.

• alsmagalles
Met DOA bedoel je death on arrival?

Alleen met opstarten geeft hij in de display aan booten en daarna loading dus zou je denken dat hij hem dan wel ziet.

Ik heb hem via Marktplaats gekocht met bon van ibood. Is een paar maanden oud en zit nog ruim 1.5 jaar garantie op dus zou hem kunnen opsturen voor garantie. Alleen ben ik hem waarschijnlijk een tijdje kwijt. Weet ook niet via wie de garantie loopt.

Wat je denkt is dat de Sata data kabel wellicht niet goed is of wellicht wat los zit. Zit hij op een printplaat zoals bij een PC?
Pagina: 1