• John00188
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-06-2021
Beste Tweakers.

Ik heb een Samsung LE37B650 via 10 meter hdmi kabel aan mijn pc hangen. De videokaart is een GTX260 192. Als ik een film kijk heb ik tijdens de film schokkerig beeld. Bij de ene film erger dan de andere. Games op de tv werkt wel goed dus ik denk niet dat het aan de videokaart licht of aan de lange hdmi kabel. Misschien dat jullie mij kunnen helpen.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-02 20:42

Matis

Rubber Rocket

Waarschijnlijk brakke decoders. Wat voor films kijk je en welke player en codecs gebruik je daarvoor?

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-02 12:12
Kijk je naar 24p-content? Zo ja zal je moeten zorgen dat de PC het ook daadwerkelijk op 24Hz uitgeeft.

Nickname does not reflect reality

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:36
Schokt het beeld ook als je de film op je PC afspeeld zonder deze aan je TV te hangen?

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 09:58
En je weet zeker dat de content op zichzelf wel vloeiend is? (Blu-ray rips hebben vaak wel een hoge resolutie, maar skippen frames op rustige stukken om de grootte te drukken)

• Wreckage1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-02 09:04
Je kan die kabel waarschijnlijk heel snel uitsluiten door een korte te gebruiken, verder zou je kunnen kijken of je dit met nieuwe drivers / codecs op kan lossen.

Heb je zelf al iets geprobeerd?

• John00188
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-06-2021
Bedankt voor alle reacties. Ik kijk dus op mijn tv veel al blu ray, maar ook gewoon divx films en die zijn ook niet vloeiend. Ik heb net even de film gekeken waar ik het meeste last van had: Lord of the Rings the Fellowship of the ring. Op mijn beeldscherm is de film gewoon vloeiend. Ik gebruik als player voor blu ray VLC mediaplayer. Hmm ik kom er ook net achter dat het Nvidia configuratie scherm zegt dat de tv nu geen HDCP ondersteunt en dan werkt de film wel goed. Eerst stond er wel altijd dat HDCP werd ondersteund en toen werkte de film niet goed. Iemand enig idee? alvast bedankt
Pagina: 1