Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

drag and drop afbeeldingen van webpages in word

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

ik moet een cursus schrijven voor jongeren en zou daarbij veel gebruik maken van afbeeldingen die ik vind op het internet. Vanuit een browser moet je steeds de afbeelding selecteren , dan copy en dan gaan pasten in word. Bestaat er een software waarmee je kan drag en droppen vanuit een browser recht in word ?
als je dat zonder software doet, dan kopieer je gewoon de url.

dankjewel

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:36

SeatRider

Hips don't lie

Blijkbaar vind jouw browser het logisch dat als je een afbeelding of een object sleept, dat je dan de URL ervan als object dragt. Ik zou het dus zoeken in de richting van een browser plugin die dat gedrag verandert.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al gegoogled, en er bestaat zo'n plugin, maar enkel om een image in een nieuw venster te openen
niet om het te kopieren naar een word bestand
merci

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Simpelste is om gewoon te kopiëren naar een folder en daar vanuit te pasten? Enkele clicks meer ...
Zal vast wel iets in je rechtermuis menu zitten waarmee je dat kan oplossen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Graviton12 op 12-09-2009 21:25 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nja, dat gaat zo ook niet werken, want met drag 'n drop spreek je onder Windows OLE aan.
Bovendien zit je dan met het bekende geneuzel dat je dan een document gaat opleveren met embedded remote images die nog steeds van internet afgehaald moeten worden, wat als je eindgebruiker geen actieve internet verbinding heeft?

Denk goed na of jouw idee wel toepasbaar is voor het doel wat je voor ogen hebt. Als het document gewoon leesbaar moet zijn, neem dan gewoon de moeite om je images netjes te verwerken (geen BMP erin zetten) in je documenten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

fwiw, drag & drop functionaliteit hangt van beide applicaties af. zo zal je netjes het plaatje te zien krijgen als je het dropt in excel.

Verwijderd

Topicstarter
merci mensen,

ik heb dat geprobeerd in excel maar bij mij lukt dat toch niet, ik laat excel ook niet online gaan.
dus op dit moment kan het blijkbaar niet.

ik heb wel een webpage gevonden waarin scripts staan waarmee je dat zou kunnen, maar scripts : i don't know a single thing. maar voor zij die er wat aan hebben

http://www.theserverside....hread.tss?thread_id=47101

merci mensen, ik denk dat ik gewoon wat ga copy pasten, dat wordt weer een RSI vinger

Verwijderd

Je kan met Firefox + Image Toolbar (https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/243) op een snelle manier afbeeldingen opslaan ...

Ik denk dat je zo wel wat werk kan besparen in plaats van elke keer rechts te klikken, opslaan als ...

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 13:11:
merci mensen, ik denk dat ik gewoon wat ga copy pasten, dat wordt weer een RSI vinger
En hoeveel minder zou dat zijn als je een andere knop had. Een ctrl c is echt niet veel meer werk :P

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Pagina: 1