Hoe aansluiten, 2 decoders, 1hdd recorder, 1 tv ???

Pagina: 1
Acties:

• masvma
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-05-2022
Ik zit met het volgende probleem;
Ik heb een Toshiba Full HD LCD tv waar ik een Humax IR-FOX C decoder, Samsung DCB-H360RS HD decoder, JVC HDD recorder en 2 Ziggo smartcards op aan wil sluiten.
Het is de bedoeling om via de Samsung digitale tv en HDTV te kunnen kijken en (tegelijkertijd) via de Humax digitaal op te nemen en/of aspelen.

Ik heb alles al geprobeerd en diverse fora bezocht, maar vind geen oplossing voor mijn probleem. Wie kan mij uitleggen hoe e.e.a. aangesloten dient te worden, want het kan toch niet echt spannend zijn toch.
Uiteraard wil ik zoveel mogelijk via HDMI aansluiten, maar dat gaat waarschijnlijk alleen van de Samsung naar de tv, en verder alles via scart want ik heb nog maar 1 vrije HDMI uitgang op mijn tv.

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-02 16:41
Wat is nou precies je probleem? Dat je de twee decoders niet tegelijkertijd aan de praat krijgt, of dat je te weinig HDMI-poorten hebt?

In dat laatste geval kan je het een en ander via je receiver laten lopen (mits die HDMI ondersteunt) of een switchbox kopen.

• masvma
ik krijg het al wel voor elkaar om beide decoders aan de praat te krijgen, dus kan via beiden digitaal tv kijken. Ik krijg alleen met geen mogelijkheid meer beeld via de DVD recorder. Ik heb deze met een scart kabel aan de Humax verbonden en een scartkabel naar de tv, maar krijg alleen maar beeld via de Humax en kan de DVD recorder niet gebruiken. De Samsung is via HDMI aan de tv aangesloten en daar krijg ik gewoon beeld op en kan nu ook HD zenders ontvangen.

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-02 16:41
Je bent echt heel onduidelijk. Je gebruikt verschillende termen voor dezelfde apparaten en bent niet duidelijk in wat precies je probleem is.

Teken anders even (bijv. in Paint) wat je setup is, hoe je het zou willen hebben en wat er niet werkt op het moment.

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
masvma schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 12:40:
Ik krijg alleen met geen mogelijkheid meer beeld via de DVD recorder. Ik heb deze met een scart kabel aan de Humax verbonden en een scartkabel naar de tv
Zoals je het hier cryptisch opschrijft is het anders dan het plaatje in de handleiding van de FOX (pag. 14, lees videorecorder als DVD-recorder).
Je schrijft hier TV--recorder--FOX; de handleiding zegt TV--FOX--recorder.

Verwijderd

Kan je het niet gewoon zo doen

samsung(hdmi)-tv(hdmi)
humax(scart/hdmi)-recorder(scart1)-tv(scart1)

dan werkt het toch gewoon?

• masvma
Ik heb de samsung via hdmi aan de tv hangen, dat werkt nu

Ik heb de humax via scart aan de recorder en scart van de recorder naar de tv, werkt niet
Ik kan nu wel tv kijken (digitaal) via de humax, maar niet opnemen want ik kan geen beeld van de recorder op mijn tv krijgen

Hierbij een link naar een plaatje van de situatie;

http://picasaweb.google.n...GFNcTHUSQ?feat=directlink

[ Voor 37% gewijzigd door masvma op 12-09-2009 13:44 ]

Verwijderd

Met img tags {img}http://jouw.plaatje.ergens{/img} alleen dan [ ] gebruiken inplaats van { }

Kan jouw recorder wel via scart opnemen ?
En welke is het?
Jvc maakt meerdere recorders ;)

Het zou ook helpen als je even de lijntjes erbij tekend :?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2009 13:50 ]

• masvma
Ik ga ervan uit dat hij wel via scart op kan nemen
Het is de JVC DR-MH300

Verwijderd

Dus jij hebt de humax in scart l1 van de recorder zitten en de l2 naar je tv ?
Een kennis van mij heeft namelijk dezelfde en die kan op deze manier alles opnemen van digitenne

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:47

SeatRider

Hips don't lie

Misschien moet je wel een extra scart leggen, dus:

Humax <-> JVC
JVC <-> TV
Humax <-> TV

Een andere optie is

JVC <-> Humax <-> TV.

Het principe is vaak zo dat als een apparaat 2 SCART aansluitingen heeft, hij het signaal doorlust als ie zelf uit staat. Dus in bovenstaande situatie kun je dus de JVC bekijken als de Humax uitstaat. hetzelfde principe zou ook kunnen werken op de JVC. Je moet alleen heel goed opletten, en misschien zelfs instellen, welke SCART aansluiting voor invoer en welke voor uitvoer van signaal wordt gebruikt.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• masvma
juist ja,
ik heb de vcr-scart van de humax naar scart |1 van de recorder en de |2 naar de tv
ik kan nu wel tv kijken via de humax, maar als ik de recorder aanzet krijg ik geen beeld van de recorder op tv
de scart van de recorder zit in scart1 van de tv
als ik scart1 selecteer op mijn tv, krijg ik alleen het signaal van de humax en niet van de jvc te zien

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:47

SeatRider

Hips don't lie

masvma schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 13:58:
juist ja,
ik heb de vcr-scart van de humax naar scart |1 van de recorder en de |2 naar de tv
Dus de JVC zit zegmaar tussen de Humax en de TV.
ik kan nu wel tv kijken via de humax, maar als ik de recorder aanzet krijg ik geen beeld van de recorder op tv
de scart van de recorder zit in scart1 van de tv
als ik scart1 selecteer op mijn tv, krijg ik alleen het signaal van de humax en niet van de jvc te zien
En als je de Humax uitzet?

Kun je in de JVC nog iets instellen qua scart aansluitingen? Gevoelsmatig zou ik het ook andersom doen, dus scart 1 van de JVC naar de tv, en scart 2 naar de humax.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• masvma
ik heb het nu omgedraaid, zoals je aangaf
dit is de situatie nu;
als ik de humax uitzet en de tv op scart1 zet krijg ik een blauw scherm op de tv
zet ik dan de jvc aan, zie ik heel even (fractie van een seconde) het scherm knipperen en vervolgens blijft het blauw (hij krijgt dus op de 1 of andere manier toch signaal)
zet ik dan de humax aan, krijg ik digitaal beeld vanaf de humax op tv
ik kan dus de jvc met geen mogelijkheid bedienen

• masvma
inmiddels heb ik beeld via de humax (digitaal) en ook beeld via de jvc hdd dvd recorder, echter dat is analoog en niet digitaal.
de opzet is natuurlijk om ook via de jvc digitaal ontvangst te krijgen om zo digitaal op te kunnen nemen.
Pagina: 1