Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Virus o.i.d.? Missende stations en andere problemen.

Pagina: 1
Acties:

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb het idee dat er iets behoorlijk mis is met mijn nieuwe laptop. Er gebeuren allerlei vreemde en overklaarbare dingen, waarvan ik niet weet hoe het komt en - nog veel belangrijker - hoe het op te lossen.

* Sinds gisteren lijkt het alsof mijn laptop geen dvd-drive meer heeft en alsof mijn HUAWEI draadloze modem (van T-Mobile Duitsland) niet aangesloten is. Een cd afspelen lukt bijvoorbeeld niet. Internetverbinding maken lukt vreemd genoeg wel. (Bij inpluggen van de usb-kabel van het modem, hoor je ook gewoon het "hardware-aansluiten-geluidje".)
* Voorts duurt het (in elk geval gevoelsmatig) langer voordat ik na het invullen van mijn Vista-wachtwoord het bureaublad voor mij zie.
* Ook bij de update van mijn virusscanner (Norton 360) vraagt hij de laatste tijd geregeld om de laptop opnieuw op te starten. Dat kan natuurlijk zijn omdat er een grote update is uitgevoerd, maar die grote update zal niet 5 x op 1 dag zijn, terwijl die de vorige 4 maanden (sinds de aankoop van de laptop) nooit plaatsvond. Vanavond was er bij de 1e x proberen om up te daten geen mogelijkheid om te verbinden met de Norton server. Daarna wel, maar ook met de melding dat niet alles gelukt zou zijn.
* En tijdens het opstarten geeft het scherm dat je ziet vóórdat je kunt inloggen, soms streperig beeld. (Terwijl ik dat met deze drivers al maanden niet meer had.)
* Windows Defender stond uitgeschakeld. Ik weet niet of Norton 360 dat automatisch doet om problemen te voorkomen. Norton 360 heeft toch dezelfde functies als Windows Defender?

Al met al geeft dit mij het vervelende gevoel dat er iets aan de hand is met een virus o.i.d. en dat dit zo snel mogelijk opgelost moet worden om meer ellende te voorkomen.

Ik heb geprobeerd om de missende apparaten te verwijderen uit het apparaatbeheer en ze opnieuw te laten vinden. Dat werkt niet. Ik zie dan alleen de bekende gele uitroeptekentjes bij de apparaten staan. Ook de knop hardware verwijderen uit het systeemvak laat het modem (dat zich vanwege het interne geheugen ook wel als extra drive presenteert) niet zien.

Daarna heb ik geprobeerd om een recent systeemherstelpunt (van 8 september) terug te zetten. Dit werkte niet. Ik krijg dan - na opnieuw opstarten - de melding dat het systeemherstelpunt niet teruggezet kon worden en dat alle mogelijke wijzigingen ongedaan gemaakt zijn.

Natuurlijk heb ik een uitgebreide scan gedaan met Norton 360. Die laat behalve wat cookies en een oude registerbijdrage niets zien. Geen virussen, geen spyware, niets. Symantec / Norton gaf wel 1 x een melding dat er iets met het Symantec Framework was. De Norton applicatie in de zijbalk deed het toen niet. Na opnieuw opstarten werkte dat wel weer normaal. Ik gebruik vooralsnog bewust geen andere virus- en spywarescanners omdat al die zooi bij elkaar, elkaar alleen maar in de weg zit. Mocht het nodig zijn om iets anders te installeren, de prefereer ik iets dat op usb-stick geïnstalleerd kan worden, zodat mijn laptop zo schoon mogelijk blijft. Via Google en Tweakers vond ik nog geen oplossing.

Ik ben met mijn nieuwe laptop extreem voorzichtig tijdens het computeren. Alle Vista waarschuwingen worden gelezen en ik sta alleen zelfgestarte processen toe. Voor vrijwel elke nieuwe surfsessie update ik handmatig Norton 360 en bezoek ik Windows Update. Ik bezoek nagenoeg alleen websites die zover ik weet 100% betrouwbaar zijn. (Voetbal International, ABN, Tweakers, Hotmail, enz.) Ik download alleen software van Microsoft Update, Norton, via links op Tweakers of via de Toshiba site. Af en toe laat ik betrouwbare programma's zoals Adobe reader en Java zichzelf updaten. Vreemde e-mails worden niet geopend. ActiveX bestanden worden altijd geweigerd.

Recentelijk is mijn systeem op de volgende punten gewijzigd:
* Alle noodzakelijke Vista updates van Microsoft voor september geïnstalleerd.
* Adobe Reader update.
* Norton 360 update, zowel handmatig en automatisch.
* Géén nieuwe software geïnstalleerd.
* Gedownloade software (via Tweakers) is nog niet geïnstalleerd. (DVD Fab, CD burner XP en Thunderbird.)
* Enkele bureaubladachtergronden (via skins.be) gedownload en gescand.
* De uitvoering van "Can You Run It" van systemrequirementslab heb ik stopgezet omdat ik geen certificaat voor dit ActiveX bestand kon vinden.
* Java Runtime download en update bleek meerdere uren te gaan duren (vanwege mijn langzame internetverbinding) en is daarom afgebroken.

Ik maak trouwens gebruik van Vista Home Premium, compleet up to date en van Norton 360 versie 3.5.2.11, waarvoor het abonnement nog ruim 8 maanden geldig is.

Mijn laptop is zowel voor mijn privéleven en voor mijn werk erg belangrijk. Ik wil natuurlijk weer probleemloos mijn laptop kunnen gebruiken. Elke hulp is daarom zeer gewenst. Elke vraag naar meer (gedetailleerde) informatie zal ik proberen zo goed mogelijk te beantwoorden.

Alvast bedankt!

[ Voor 16% gewijzigd door Jorgen op 13-09-2009 22:16 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Ik heb ondertussen het halve internet afgezocht naar een oplossing, of naar een soortgelijk probleem. Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen, want vooralsnog lukt het mij niet. Een helpende hand wordt zeer gewaardeerd!

• -Vasa-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-11 06:15
Zijn er veel foutmeldingen te zien in je logboeken? (Start > Run: eventvwr) Zo ja, dewelke? Kijk vooral bij de tijdstippen na het opstarten van je laptop.

Wordt bij je eigenschappen nog aangegeven dat je nog altijd evenveel geheugen hebt als vroeger?
Je zegt dat je geen cd's kan afspelen en je draadloze modem niet herkent wordt. Wat voor een modem is dit? Heb je toevallig Autorun uitgeschakeld onlangs? (Is goed dat je het doet, maar het niet automatisch afspelen van cd's is daar bijvoorbeeld een gevolg van). Als je kijkt via Windows Verkenner, zie je dan je cd drive nog en kan je deze dan bereiken?

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Het modem is een HUAWEI Connect 3G Modem #3 van T-Mobile Duitsland. Ik zie net bij het apparaatbeheer dat hij onder het kopje modems wel correct wordt weergegeven. (Althans, zonder geel uitroepteken.) Het flashgedeelte laat hij in elk geval niet zien. (Werd volgens mij eerder als apart station weergegeven.) Bij het kopje poorten wordt hij ook herkend. 't Lijkt er dus op dat alleen het flashgedeelte wordt verborgen.

Bij de computer eigenschappen zie ik nog steeds staan P8600 met 4.00 GB Ramgeheugen.

De dvd-speler staat helemaal niet meer bij de stations weergegeven.

Qua autorun heb ik niets veranderd. Alles wordt via de Vista-meldingen gevraagd en door mij per keer toegestemd. Ik kies nooit voor deze actie altijd uitvoeren. Het enige wat vanzelf gaat zijn film-dvd's.

Ik heb geen ervaring met het lezen van deze eventvwr-logboeken. Ik hoop dat je iets aan onderstaande informatie hebt. Er zijn geen kritieke logboeken. Er zijn wel 58 fouten logboeken in de afgelopen week. Waarvan 3 in het afgelopen uur en 6 in de afgelopen 24 uur. Er zijn veel waarschuwingslogboeken in de afgelopen week (332) maar geen daarvan in de afgelopen 24 uur.

Dit zijn de foutmeldingen van vandaag na de laatste keer opstarten:

Gebeurtenisfilter met query SELECT * FROM __InstanceModificationEvent WITHIN 60 WHERE TargetInstance ISA "Win32_Processor" AND TargetInstance.LoadPercentage > 99 kan niet opnieuw worden geactiveerd in naamruimte //./root/CIMV2 vanwege fout 0x80041003. Mogelijk worden er geen gebeurtenissen via dit filter doorgegeven totdat het probleem is verholpen.

De volgende opstartstuurprogramma's zijn niet geladen:
cdrom

Kan geen DCOM-server starten: {7160A13D-73DA-4CEA-95B9-37356478588A}. Foutmelding
"2"
is opgetreden bij het uitvoeren van de opdracht
C:\Windows\system32\igfxext.exe -Embedding'

Die van de cd-rom zal het wel zijn. Maar dan... hoe ga ik dat oplossen?
Ik heb de bijbehorende Windows hulppagina gelezen op het internet, maar daar kom ik niet echt uit met wat te doen.
En dan zitten we nog met de weergave van het modem, de virusscanner, enz.
'k Ben in elk geval dankbaar voor je hulp.

[ Voor 5% gewijzigd door Jorgen op 14-09-2009 20:07 ]

• -Vasa-
Worden andere USB-apparaten via dezelfde usb-poort herkend?
Ik vermoed eigenlijk dat het een hardware probleem gaat zijn. Probeer alvast via device management de stuurprogramma's opnieuw te laden voor je cd/dvd-rom drive.

Wat gebeurd er als je een cd in je drive plaatst? Wat gebeurd er als je een bootable cd/dvd erin plaatst en herstart? (Natuurlijk met de mogelijkheid dat je van je optical drive kan starten ingesteld in het bios.)

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Mogen die andere apparaten ook usb-sticks zijn?

Als ik een cd of film-dvd in de dvd-speler stop gebeurt er niets.
Via apparaatbheheer heb ik al een keer geprobeerd om beide apparaten (modem en dvd) te verwijderen en dan naar nieuwe hardware te laten zoeken. Dan eindig ik opnieuw met een geel uitroepteken.

Kan ik eigenlijk wel nieuwe stuurprogramma's voor het modem downloaden en installeren én tegelijk internetverbinding houden?

Ik zal vanmiddag thuis eens zoeken of ik een bootable cd heb.

• -Vasa-
Als je de laptop ook met een gewone internetverbinding verbind zou dat moeten lukken. Heb je geen gewone internetverbinding ook? Of kan je die niet even in het netwerk waar je werkt hangen? (Vraag dat wel ook aan je lokale net-admins)

• arie_papa
  • Laatst online: 19:10

arie_papa

Running on Ubuntu

Euhmm, Vista en Norton?? Je hebt neem ik aan Norton geactiveerd? De Norton die namelijk meegeleved word is binnen 60 - 90 dagen afgelopen met de trail periode.

moet toch eerst wat beter leren lezen voordat ik post :X

[ Voor 17% gewijzigd door arie_papa op 15-09-2009 14:22 ]

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Nee, ik heb geen andere internetmogelijkheid. Het netwerk op mijn werk en de bijbehorende software draait op XP. Mijn laptop op Vista. Het bedrijf wat de boel verzorgt installeert hun software alleen op XP-machines.

Als ik nu eens alle verwijzingen in apparaatbeheer van dit modem verwijder, de laptop opnieuw opstart en het modem daarna pas weer aansluit, dan zou hij toch de software vanaf het flashgeheugen moeten installeren?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik denk dat als je 2 uurtjes neemt om een backup te maken en een complete herinstallatie doet met terugzetten van backups je het snelste klaar bent :)

• -Vasa-
Een complete herinstallatie kan dit inderdaad ook oplossen normaal. :)

Overigens zou het vreemd zijn als je op je netwerk niet met je Vista machine kan verbinden. Het gaat eerder van andere dingen afhangen zoals de dhcp server die aan iedereen een ip adres uitdeelt, of je een proxy/firewall hebt staan waar je bij moet aanmelden om er door te geraken etc.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Een back-up met herinstallatie is natuurlijk altijd een optie. Alleen dan blijf ik met het probleem van mijn zeer langzame (EDGE) internetverbinding zitten. Het downloaden van alle Vista-updates duurt daardoor bij mij vele malen langer (reken op honderden uren) dan bij de gemiddelde bezoeker van deze website. Wanneer ik daarvoor kies, moet ik dus ruim de tijd nemen. Ik wil liever eerst nog proberen om het met jullie hulp zelf op te lossen. Daar leer ik immers ook weer wat van. Lukt het niet, dan is de herinstallatie mijn reddingsbootje.

Van netwerk-dingen heb ik helemaal geen kaas gegeten. Dit was wat de beheerder op mijn locatie mij vertelde. 't Schijnt dat ze (het betreffende bedrijf, waar hij overigens niet voor werkt) de benodigde software alleen op XP machines willen installeren - waarschijnlijk voor hun eigen gemak. Collega's die met hun eigen computer vanaf thuis inloggen, moesten die volgens mij ook eerst inleveren en door het netwerk bedrijf opnieuw laten installeren met XP. En dan heb ik liever mijn eigen Vista met mijn eigen software. Dat het allicht mogelijk is dit anders te doen, wil ik gelijk van jullie aannemen.

• -Vasa-
Om die duurtijd te verminderen kan je altijd gebruik maken van zaken zoals Vlite http://www.vlite.net/about.html.

Dat klinkt echt wel als pro's ...
En hoe komen die aan keys om XP te installeren op thuiscomputers? En het feit dat werknemers op hun privé-machines moeten werken is eigenlijk ook al vrij belachelijk. Maar goed, aangezien je er duidelijk zelf niet veel mee te maken hebt, zijn we daarmee off-topic aan het gaan.

Ik blijf erbij dat je topic beter bij Windows Cliens of Overige hardware, virussen hebben al enkele jaren niet meer de bedoeling je pc te slopen en dat is bij jou het enige symptoom, niet degelijk werkende, randapparatuur.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Het andere symptoom dan: Norton 360 dat een beetje raar doet? Kan dat ook daardoor komen? (Misschien natuurlijk door het raar werkende modem.) Ik zal eens kijken of ik de boel opnieuw geïnstalleerd kan krijgen.

Alvast bedankt. Ik laat in elk geval weten of het daarna verbeterd is.

• -Vasa-
Verwijder anders even norton 360 en kijk of het probleem nog voorkomt. Als het verdwijnt, herinstalleer de laatste versie.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Ik heb de hele laptop opnieuw geïnstallleerd:

* Image cd's van Toshiba gebruikt, die gemaakt zijn tijdens de allereerste sessie met de laptop.
* Windows Vista Service Pack 2 geïnstalleerd.
* Norton 360 geïnstalleerd.
* Microsoft Office 2007 geïnstalleerd.

Ik zie nu wél weer de dvd-drive én het modem staan bij de stations. Dat probleem is dus opgelost.
Norton wil zich nog steeds niet laten updaten. Althans, het downloaden duurt steeds ontzettend lang en dan krijg ik dus de melding dat de update niet gelukt is. Vreemd dus.
En het opstarten én afsluiten duurt wederom zo lang dat ik het idee krijg dat er allerlei processen draaien tijdens het opstarten en afsluiten. Dat is in schril contrast met hoe ik de laptop uit de doos haalde. Binnen enkele seconden startte hij op en binnen enkele seconden was hij afgesloten. Nu zie ik zo ongeveer bij elke stap tijdens het opstarten "even geduld" staan. Na het Windows logo, na het inlogscherm en dan nog eens het "Vista-zandloper-cirkeltje" (hoe heet dat ding?) als ik dan eindelijk het bureaublad zie. 't Duurt gewoon minstens 4x zo lang, lijkt het wel.
Zo ook bij het installeren en starten van programma's. Een C2D Mobile P8600 met 4GB hoort natuurlijk geen ellenlange wachttijd te hebben, voordat een simpel programma van enkele mb's zich laat installeren, of voordat bijvoorbeeld de eventviewer opstart en de logboeken laat zien.

Als iemand een idee heeft hoe ik dit weer fatsoenlijk krijg, dan graag. Ik had namelijk verwacht dat het met het terugzetten van het image beter / als vanouds zou worden. 't Heeft immers voorheen ook prima gewerkt.

NB. Als dit zoals bovenstaande hulpvaardige mensen dachten niets met beveiliging & virussen te maken heeft, vind ik het vanzelfsprekend goed als een moderator dit naar een beter forum wil verplaatsen. Dan is het topic voor iedereen beter te vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door Jorgen op 29-09-2009 08:34 ]

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Toshiba wil de laptop graag gaan nakijken en vermoedt dat er toch hardware-matig ook meerdere dingen aan de hand kunnen zijn. Maandag wordt hij opgehaald en is - volgens de helpdesk - ongeveer 10 dagen weg. Ik ben benieuwd.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Na verschillende weken wachten op mijn laptop (waartijdens hij ook nog vermist was) kreeg ik hem vorige week eindelijk terug van Toshiba. (Of eigenlijk: van het reparatiebedrijf waaraan Toshiba het onderzoek en de reparatie had uitbesteed.)
Ze hebben daar het systeembord vervangen, de videokaart vervangen, het BIOS geupdate en een DMI write uitgevoerd. (Ik heb het opgezocht, maar ik begrijp het niet helemaal. Ik denk dat de / het DMI een soort controlelijst van het BIOS is voor tijdens het opstarten?)

Helemaal blij dat de laptop weer terug was, alleen... hij deed het dus weer niet! Hij gaf kort na het aanzetten aan dat er hardware- en of software-problemen waren en viel dan onherroepelijk uit. Systeemherstel, fabrieksdvd terugzetten, het hielp allemaal niet. Langer dan enkele seconden was hij niet aan te houden.

Uiteindelijk heeft Toshiba hem opnieuw opgehaald en nu door het eigen servicecentrum laten controleren. Binnen 4 dagen was hij weer terug: de fan was blijkbaar niet aangesloten. (Ik hoop dat het in elk geval geen schade aan de cpu heeft gegeven... Kan ik dat controleren?!) Ik neem hem straks weer mee naar huis en ga van het weekend eens kijken of het nu wel werkt.

Ik ben ondertussen 6 maanden verder (sinds de aankoop) en heb hem in deze tijd al 3 maanden niet naar behoren kunnen gebruiken (1 maand opstapeling van problemen, 2 maanden reparatie, vermissing, nieuwe reparatie, enz.)

Ik ben benieuwd hoe het nu verder gaat.

Iemand die weet in hoeverre je hier aanspraak kunt maken op verlengde garantie of iets dergelijks?

[ Voor 11% gewijzigd door Jorgen op 26-11-2009 17:47 ]

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
En toen was ik weer terug bij af...

Ik heb dit weekend meerdere uren besteed aan het installeren (Office 2007 en Norton 360) en updaten. De problemen begonnen helaas al meteen na het doorlopen van de procedures om Vista gebruiksklaar te maken.

* Al vrij snel gaf de laptop aan via zo'n taakbalk-wolkje dat er iets met de beeldschermdrivers niet in orde was.
* Enige tijd later volgde er een hele lijst met 8 problemen, waarvan er 2 volgens Windows niet op te lossen waren.
* Ook kreeg ik steeds vrijwel meteen de vraag of Vista iets mocht uitvoeren (bij de installaties van bovengenoemde programma's), maar duurde het na de bevestiging rustig een volle minuut voordat er ook maar enig teken van leven van het betreffende installatieprogramma kwam.
* Ook bij het opstarten van Vista, duurde het lang voordat ik na het invoeren van het wachtwoord de pc kon gebruiken. (Steeds weer "even geduld" of dat Vista draai-ding.)
* En daarbij krijg ik soms een half zwart beeld, voordat het wachtwoordvenster zichtbaar wordt.
* Daarna wilden Office en Norton zich niet laten registreren.
* Toen dat eenmaal toch gelukt was, lukte het na een tiental pogingen nog niet om Norton te updaten.
* Vele uren verder - van mijn beperkte internetbudget - kostte het bij de laatste poging 2 uur (!!) voordat Norton de updates binnen had.
* Opnieuw opstarten, met in elk geval 1 zichtbare registerwijziging, leidde tot een up-2-date-zijnde virusscanner, inclusief nieuwe problemen.
* Zo mis ik nu net als in mijn beginpost van 2 ½ maand geleden, het modem en de dvd-speler bij "Computer" en geeft het apparaatbeheer weer van de mooie, vreselijk irritante, gele vraagtekentjes.

Kort samengevat, zit ik dus opnieuw met missende stations, algemene traagheid en een hoop dure, niet-werkende rommel. Ik ben dus weer helemaal terug bij af.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft, of iets anders nuttigs kan melden?
Ik zoek maandag in elk geval opnieuw contact met de Toshiba klantenservice.

Verwijderd

Heb je de laptop teruggekregen geinstalleerd en wel? Of heb jed at zelf gedaan?
Heb je eventueel een XP instalaltie cd?
Vormen de problemen direct een probleem, of wanneer je een bepaalde handeling uitvoert?
Ga eens naar
Configuratiescherm-systeem-partities op de HD toevoegen of verwijderen.
Kijk eens of je je dvd brander ertussen ziet?

En rechtermuisknop op "computer" en dan apparaatbeheer, zie je daar wel je dvd brander etc?

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
De brander is wel te zien, maar met het uitroepteken, net zoals het modem. (Zie ook problemen in beginpost en hoe het daarna is aangepakt.) Omdat ik het helemaal spuugzat was - vanwege dat ik na 3 maanden geklooi weer terug bij af ben - heb ik niet meer geprobeerd om deze problemen op te lossen. Ik had geen idee wat ik nog anders kon doen, dan de vorige keer. De klantenservice bij Toshiba kon er destijds ook al niets mee. Toen hielp alleen het terugzetten van een image. Dat verhielp weliswaar de problemen met de missende drives, maar zorgde ook voor een algehele vertraging van de laptop. (Wat uiteindelijk resulteerde in vervanging van verschillende onderdelen.)

Ik heb geen idee hoe lang het mag duren met een C2D P8600 op 2,40 GHz en 4GB ram voordat een programma (zoals de Office Installer) überhaupt teken van leven geeft; maar ik heb het idee dat het van mei '09 tot en met augustus '09 echt geen volle minuut duurde als je op de Vista melding klikte dat je het programma wil gebruiken.

Toshiba zegt in elk geval dat zij verder niets kunnen doen...

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Je hebt software geinstalleerd wat niet goed werkt met vista, hierdoor de dvd conflict. Dus in de gaten houden wanneer dit gebeurde, dus na welke software. of natuurlijk een vista update.

Je kan proberen laatste(geinstalleerde) software verwijderen, dan dvd en andere hardware met gele uitroepteken verwijderen bij de hardware. Dan reboot.
Indien niet goed dan andere laatste software ook verwijderen, misschien update van microsoft of virusscanner.

Met google zoeken op je hardware/laptop of er meer mensen met problemen zijn, en met de oplossing.

Win 7 installeren is misschien een idee(of xp).

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Misschien dat het aan Norton 360 lag, maar dat verklaard lang niet alle problemen in de voorgaande periode. Die waren eerder hardware gerelateerd volgens mij.

Sinds vrijdag (18-12) heb ik de laptop weer in mijn bezit. Alleen Office 2007 erop en Windows update gebruikt. Krijg ik toch verdorie weer problemen: Windows zegt een probleem te hebben dat opgelost moet worden, maar geeft niet aan welk probleem. Dat ene probleem blijken er ook gelijk 12. Daarna een totale bevriezing van de laptop, waarbij alleen het verwijderen van de accu uitkomst bood.

Ik verzeker iedereen dat ik zover ik weet echt niets fouts doe. Of de verschillende images van Toshiba gewoon brak zijn, of de hardware slecht is, ik weet het niet, maar iets klopt er steeds niet.

Ook zo iets leuks trouwens, de winkel (MM) vond het prima dat ik de laptop gelijk via Toshiba liet repareren. Nu ik echter heb aangegeven dat 3 keer terug naar de fabrikant toch echt genoeg is en ik graag een nieuw apparaat wil of mijn geld terug wil. Dan krijg je als antwoord dat het goed is dat je de reparaties gelijk via de fabrikant laat lopen, maar dat de winkel het apparaat dan beoordeelt als "nog nooit gerepareerd".

Ik dacht dat alleen de hardware en / of software ondeugdelijk was, maar de service van de winkel is dat blijkbaar ook.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:24
Je had de reparaties via de winkel moeten laten verlopen: je hebt met hen zaken gedaan bij de koop, niet met Toshiba.

Liege, liege, liegebeest!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Ja... en bij de winkel zeggen ze eerst dat je zelf Windows Update moet gebruiken of de klantenservice / website van de fabrikant moet raadplegen. Bovendien heb ik direct na het contact met de klantenservice bij MediaMarkt gemeld dat Toshiba zelf de RMA-procedure is gestart omdat het probleem via telefoon en mail niet oplosbaar bleek. Bij MediaMarkt vonden ze dat de goede gang van zaken, ook omdat ik de procedure zo met meerdere dagen wordt ingekort. Nadelen van deze manier werden niet genoemd. Nu later blijkt dus dat het via de winkel wel langer duurt, maar dat je dan meer / andere rechten zou hebben. Dat vind ik gewoonweg belachelijk.

Nou ja, ik ben op het moment nog aan het updaten. Als de hele laptop via Windows Update weer helemaal klaar is, dan gaat Norton 360 er weer op. (Ook via MM aangeschaft.) Ik zie wel hoe het er tegen die tijd uitziet. Als de boel weer helemaal in het honderd loopt, klop ik toch echt bij MediaMarkt aan.

Pagina: 1