My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Ik had dan spannendere dingen verwacht / op gehoopt. Misschien kun je eens proberen wat model aan je jas te geven met wat ijzerdraad en dan de jas aankleden bv.
Vind het in ieder geval een leuk idee, maar de uitwerking is minder, derhalve ook moeite met de tag showcase.
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
De foto's moeten een verhaal vertellen van wat ze doen wanneer wij er niet bij zijn, en dat doen 1,6 7 en 7 wel, maar bij de andere mis ik dat. Daar lijken ze gewoon even opgehangen aan iets.
Dat betekent niet dat de foto niet mooi is, want foto 6 is gewoon gaaf bijv. Maar inhoudelijk vind ik hem te makkelijk.
4 5 en 8 9 hebben vrij veel overlap (en 4 5 is echt lelijk ingeflitst, sorry)
Van 1,6 7 en 7 8 wordt ik happy en vind ik het showcase, vanwege het concept wat terug komt en de nette uitwerking, maar de rest vind ik niet sterk genoeg.
Ik wacht je uitleg nog even af
[ Voor 4% gewijzigd door Nomad op 12-09-2009 12:41 ]
[ Voor 26% gewijzigd door Fietsbel op 12-09-2009 11:23 ]
39
Het zinnetje "wat jassen doen als we niet kijken" toevoegen aan de TS geeft niet zozeer het doel weer, want dan hadden we er idd wat meer mee moeten doen.
Het originele idee (na een avond whisky drinken) is/was eigenlijk om een onderwerp te fotograferen buiten z'n normale context (dus bijv. een jas die niet gedragen wordt, maar iets anders doet zoals in een boom hangen). En ja...dat kwam voor ons eigenlijk uit op niks meer dan de simpele actie van een voorwerp ergens ophangen/neerzetten (dus ik kan polthemol niet meer dan gelijk geven...het is simpel) Het bleek uiteindelijk leuker uit te pakken dan we dachten en ik was over het algemeen ook erg tevreden over de resultaten. Zodoende showcase.
@Nomad: qua nummering. De nummers staan steeds onder de foto's. Dat ik wel naar dezelfde foto kijk als jij bedoelt
[ Voor 7% gewijzigd door YellowCube op 12-09-2009 11:58 ]
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Voor mij ook nummer 1 en 6, gewoon goede platen!
nummer 5 vind ik de jas teveel ingeflitst. nummer 4 is ook wat mee. weet niet precies wat, misschien teveel sharpening?
Festina lente
Verder een leuke serie. Er hadden wat mij betreft meer plaatjes als in #1 ingemogen, met een deel jas en een deel context (jas in de supermarkt, jas aan het strand, etc.)
Past zo'n hanger nou in je cameratas?
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
ik zou toch gaan voor een diepere uitwerking hiervan, want het idee zelf spreekt me eigenlijk zeer aan (toen ik ernaar keek had ik al tig ideeen in mijn kop zitten hoe je dat kunt uitwerken op een creatieve manier, leuk onderwerp dus waar je lekker mee kunt creabeaen).YellowCube schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 11:52:
alvast dank voor de commentaren, ik stel ze erg op prijs. Maar ik zie dat ik een fout gemaakt heb bij het aanmaken van het topic waardoor er kennelijk verwarring is over het doel van de serie.
Het zinnetje "wat jassen doen als we niet kijken" toevoegen aan de TS geeft niet zozeer het doel weer, want dan hadden we er idd wat meer mee moeten doen.
Het originele idee (na een avond whisky drinken) is/was eigenlijk om een onderwerp te fotograferen buiten z'n normale context (dus bijv. een jas die niet gedragen wordt, maar iets anders doet zoals in een boom hangen). En ja...dat kwam voor ons eigenlijk uit op niks meer dan de simpele actie van een voorwerp ergens ophangen/neerzetten (dus ik kan polthemol niet meer dan gelijk geven...het is simpel) Het bleek uiteindelijk leuker uit te pakken dan we dachten en ik was over het algemeen ook erg tevreden over de resultaten. Zodoende showcase.
Je openingszin zet de kijker wel een bepaalde richting op, dat is imo het hele nut van een openingstekstje bij een serie, het geeft context. En naar mijn smaak blijft dat een essentieel onderdeel van een serie als je ervoor kiest het te doen.
Anyways, in het kort: het gepeupel eist een V2 serie met verklede en omarmende jassen ;P
|>
Ik vind het net zo als veel kunst:
Als iemand met een bepaald bizar object op de proppen komt, en er een spreekwoordelijke stempel, genaamd "kunst" op plakt, vind iedereen het meteen "fascinerend", "bijzonder" en "kunstzinnig". Hiermee wil ik zeggen dat er soms/vaak wat makkelijk en snel een positief oordeel word geveld.
Hetzelfde vind ik een beetje bij deze foto's, je ziet dat het creatief en bijzonder is, maar op de een of andere manier hebben sommigen de neiging om dit gelijk te koppelen aan hele positieve gedachtes.
Als iets 'bestempeld' word met "kunst" of als iets creatief/bijzonder is, betekend het niet gelijk dat het fantastisch is. Ik denk dus dat veel mensen onbewust op deze manier denken.
Ik vind de foto's trouwens, naast de vreemde onderwerpen, niet heel bijzonder en doen me niet zo veel.
Nogmaals met alle respect, maar zo denk ik er slechts over (ik ben ook maar 1 van die 6.5 miljard mensen op de wereld, so don't get mad
Komen nu vast allemaal mensen die met mij hier in discussie over willen gaan, maar ik heb precies verteld wat ik vind en denk en meer is er niet over te zeggen.
4, 5, en 7 komen heel nep over en daardoor niet intressant.
1 en 6 vind ik de beste en zijn ook minder vreemd.
@Yellocube:
Niks persoonlijks tegen jou, ik vind het ook altijd wel leuk om iets nieuws te proberen.
Ik snap alleen niet waarom iedereen zo lyrisch hier over is. Ik denk namelijk: "ah grappig, weer eens iets nieuws"
Dank voor je commentaar en ik zie er absoluut geen persoonlijk aanval in.
Ik plak er zelf het labeltje showcase aan, dus dan kan ik er van uit gaan dat mensen het als zodanig gaan beoordelen.
Het was van mijn kant ook geen poging om heel artie-fartie te gaan doen. Gewoon een simpel idee en dat uitvoeren. Ik wil daar verder absoluut niet pretentieus over doen (of zo overkomen).
Het lijkt me wel veel boeiender om het met een documentaire benadering te fotograferen. Dus niet zelf een jas meenemen en ergens ophangen, maar gewoon goed opletten waar jassen liggen/hangen/whatever.
Bijvoorbeeld in de trein, aan een kapstok in een verlaten kantoor, over de railing van een (rol)trap, op de stortplaats, een jas die op het punt staat om uit een koffer te vallen van een reiziger op Schiphol...
waarom?Je concept is namelijk natuurlijk ijzersterk
|>
als je als concept zijn inleidende tekst + titel neemt, omdat het origineel is en je er best wel grappige composities mee kunt maken (vermoed tenminste dat het daarop slaat
dus origineel en grappige composities vind je genoeg? Ik wil YellowCube niet afvallen, en ik vind dat hij wel durf toont met zo'n serie, maar ik vind zijn concept nog niet helder hoorpolthemol schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 21:59:
[...]
als je als concept zijn inleidende tekst + titel neemt, omdat het origineel is en je er best wel grappige composities mee kunt maken (vermoed tenminste dat het daarop slaat).
|>
Een tijdje geleden?YellowCube schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 10:58:
alweer enige tijd geleden geschoten.
Over wat jassen zoal doen als we niet kijken.
Maar goed.. Over je foto's: Ze zijn voor mij ook een beetje te makkelijk. Als serie werkt het daarom voor mij niet. Losse foto's 1 en 3 vind ik erg mooi. Maar door foto's zoals 4 begint het gewoon 'grappig' te worden en kan ik daarna eigenlijk niet meer serieus naar de serie kijken.
De kapstok twijfel ik ook over.. Daardoor lijkt de jas gewoon opgehangen te zijn op een rare locatie, in plaats van dat de jas een reis meemaakt en overal een beetje achter blijft (wat foto 1 wel heeft). Dat tweede was ik zelf voor gegaan, maar als je het bekijkt vanuit 'iets uit zijn context halen' dan snap ik denk ik wel waarom je voor de kapstok bent gegaan.
De rest is wel al gezegd
Dit was inderdaad wat ik bedoelde met het concept.polthemol schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 21:59:
als je als concept zijn inleidende tekst + titel neemt, omdat het origineel is en je er best wel grappige composities mee kunt maken (vermoed tenminste dat het daarop slaat).
En om simon's originele vraag dan ineens te beantwoorden: Ik vind het sterk omdat het iets fantasierijks met een heel alledaags voorwerp doet. Je kan een redelijk boeiend verhaal vertellen in een paar redelijk eenvoudig te maken composities. (Wat dat betreft zit je goed als de eerste tien reply´s niet over de techniek gaan ;-) )