Toon posts:

Firware / Access Point / Bridge / ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben net verhuisd en zoek een oplossing voor het volgende, wat ik wil bereiken:

Draadloos ADSL modem >>draadloos>> bridge/accesspoint/?? --bekabeld-- NAS + HDMi Streamer

Het draadloos modem en de ruimte waar NAS + Streamer staan kunnen niet verbonden worden met kabels.

Wat heb ik:
Zyxel draadloos ADSL modem
Western Digital MyBook World
Conceptronic grab'n'gp FullHD streamer
Linksys WRT150N wireless router

Wat kan ik doen? Firmware upgrade voor de linksys (DD-WRT??), bridge kopen, access point kopen, andere oplossing??

Ik hoor het graag, sta voor (bijna) alles open!

Groeten,

Phreakyhamster

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Wat je zou kunnen proberen is de beide draadloze verbindingen via WDS met elkaar te verbinden. Hierdoor hoef je geen kabels te trekken. Dit kan alleen indien beide apparaten WDS ondersteuning in de firmware hebben zitten. Er kleven alleen 2 nadelen aan zo'n setup en dat is dat de snelheid gehalveerd word en er bestaat een grote kans dat je niet meer wireless kunt verbinden met bijvoorbeeld een notebook.

Een andere mogelijke oplossing is de beide apparaten middels powerlan (ethernet over stroomnet) met elkaar verbinden dan is wireless wel voor beide beschikbaar maar zullen beide "stekkers" van dat lan in dezelfde groep of op dezelfde fase moeten zitten willen ze elkaar kunnen zien. Hierbij is de snelheid die geadverteerd word eigenlijk nooit te behalen.

Verwijderd

Topicstarter
Hey Xorsist,

bedankt voor de reactie!
Ik wil inderdaad ook nog met laptop(s) en desktop draadloos verbinden, dus 1e optie is niet oké enne 2e optie ook niet omdat de ruimtes inderdaad 2 verschillende groepen hebben, helaas!!

Ik zag op de website van linksys dat er ook een bridge is, maar daar kan maar 1 ethernetkabel in. Hoe krijg ik daar zowel mijn NAS als Streamer op? (Ik wil die 2 bij elkaar zodat ze de minste lag hebben). Kan ik mijn router gebruiken om die twee te verbinden en dan een bridge om het draadloos te maken??

Een netwerk-n00b!