Toon posts:

Nec Branders met reallocation.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al jaren maak ik dankbaar gebruik van mijn Nec branders.. Echter nu doen ze wel heel raar. Iemand ideetjes waar ik moet zoeken?

Ik probeer fiilms te branden, maar dan krijg ik rallocation error. Voorheen was dat gefixt door DVD Shrick of DVD remake wat bij Bavaria Rebuilder zit. Deze oplossingen werken niet meer. Ligt het aan de firmwares? Ik ken die van mij niet meer vinden en aan de andere kant zou dt ook gek zijn... Zijn ze op en moet ik gewoon een nieuwe kopen en dan bekijken wat het doet?

Ook lukt het maar met moeite om de DVD rewriters te wissen. (spoorfout oid)

Iemand ervaringen met dat reallocation gedoe?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Reallocation error is dat de brander de spoor op de cd/dvd niet meer kan vinden.
Dus of de dvd's zijn slecht of de brander is versleten(od vuil).

Dus als eerste andere merk dvd's proberen, langzamer branden.
Je kan nog opstarten met livecd van ubuntu en daar branden, dan weet je dat het geen software is(of brander in andere pc inbouwen).

Als aller laatste kun je de lens schoonmaken, door de brander open te maken en schoon maken, let op alles is gevoelig, en geen schoonmaak cd gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Brander schoonmaken is geen optie.. Ik ben al zo onhandig dus kan ik net zo goed een nieuwe kopen.
Ik ga livecd van ubuntu even proberen. Kijken wat dat is. Vreemde is dat muziek cd's wel goed gaan....

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

CD's en DVD's zijn dan ook niet hetzelfde. De sporen op een CD zijn veel ruimer dan die op een DVD. (de disks zijn even groot, maar toch kan een DVD ruim 6x zoveel data bevatten, dat kan dus enkel omdat de sporen niet zo gek groot zijn).
Een vuile lens kan dan wat slechter lezen/schrijven. Misschien nog goed genoeg voor muziekCDs, maar niet echt voor DVD's.

Schoonmaken kun je ook wel doen met schoonmaak CD's, maar dan moet je wel even opletten welke je hebt. Je hebt ooit van die dingen met iets van vloeistof gehad waar je dan een druppeltje van op de disk moet doen (dat is funest voor je brander), maar je hebt ze ook waar gewoon een zacht laagje op zit die het stof weg kan vegen. Zo'n ding hebben we hier thuis met succes gebruikt op de DVDfikker die beneden aan de TVhangt (ding wilde ook niet meer schrijven, nu gaat dat weer prima).