Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Acer Aspire 8930G instalatie xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een Acer Aspire 8930G laptop gekocht, hier wil ik XP pro op draaien i.p.v. de voorgeinstalleerde Vista.

Nu krijg ik tijdens het laden van de installatie setup een blauw scherm (BSOD).

Iemand hier ervaring mee?

edit: ben er achter dat dit betekent: inaccessible boot device, houdt in dat je de raid driver eerst moet installeren ik wil deze drivers nlite op een nieuwe cd zetten maar kan nergens die drivers vinden.

ik heb gelezen dat je via je bios het op ide kan zetten maar hier gaat niet mijn voorkeur naaar uit.

ik hoop dat iemand me kan helpen

Groetjes Freddy

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Mag ik vragen waarom je de instellingen in de bios naar ide zetten niet je voorkeur geniet?

Waarschijnlijk zit er een sata disk in en moeten de sata drivers worden geinstalleerd tijdens de install. deze kun je vinden op de site van acer.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:56
Matrix drivers van de Intel site uitpakken of de floppy config file downloaden, de files hiervan vervolgens via Nlite inladen.
Waarom geen Windows 7 trouwens op deze laptop, die leent zich hier veel beter voor dan het inmiddels toch wel verouderde Windows XP

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor de verwijzing naar de drivers

Moet jammer genoeg onder windows xp programeren van omron dit paket wat ik nu heb kan niet onder vista of windows 7 draaien

thx

Verwijderd

Topicstarter
Heb alles geprobeerd helaas geen werkend iets krijg nog steeds een blauw scherm bij installatie van xp
mischien kan iemand mij de drivers geven die ik wel via nlite in kan voegen dat hij me schijven ziet

Alvast bedankt

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Draai anders een Virtual PC op je laptop met XP. Verder geeft mad-dog in "Acer Aspire 8930G instalatie xp" toch al welke drivers je nodig hebt? Als het niet lukt met Nlite, dan zul je moeten vertellen wat je precies doet, en wat er niet lukt.

Alleen zeggen "het lukt niet" is onvoldoende, geef volledige beschrijvingen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:56
Nog makkelijker dan:

Het volgende downloaden:

http://downloadcenter.int...OSs=&OSFullName=&lang=eng

Vervolgens deze drivers uitpakken via het volgende commando in een dos-prompt:

iata89enu.exe -A -P doelmap

Vervolgens het inf bestand uit deze folder selecteren in Nlite bij Textmode setup

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:51
En nog iets makkelijker, direct de zipfiles met drivers:

32bit
64bit

Verwijderd

Topicstarter
na drie cd's gebrand te hebben omdat ik telkens een bestandsfout iaStor.inf had eindelijk gelukt

mijn dank is zeer groot scheel een hoop nachtrust

THX
Freddy
Pagina: 1