Toon posts:

Zwart beeld en harde fans bij games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een probleem, als ik het spel rohan speel, wat ik de laatste tijd veel speel krijg ik soms opeens zwart beeld en hoor ik de ventilators veel geluid maken, het lijkt wel of ze dan op 100% draaien. De Computer reageert dan niet meer, ik moet dan de 10 seconde knop in houden om hem te resette. Ik heb al van alles geprobeerd. In het begin dacht ik dat mijn voeding te laag was maar toen heb ik dus een nieuwe voeding gekocht van cooler master, een 600w. Ook heb ik meteen een Artic Cooler freezer pro xtreme gekocht voor op mn CPU zodat het ook niet aan mijn cpu kon ligge i.i.g. niet aan de hitte. Nu was ik vandaag weer even aan het spelen en kreeg het probleem weer. De CPU is ongeveer 48 graden nu en de grafische kaar rond de 43 graden.
De specs van mijn computer zijn :
- intel(r) q6600 kentsfield,
- 2 gb ram geheugen
- mobo: asus p5kpl-vm
- grafische kaart: ati radeon hd 4850 1gb vapor-x

Ik hoop dat jullie hier een oplossing voor weten want ik ben radeloos. Ook weet ik niet of ik in de goede topic zit maar ik wist echt niet in welke ik het anders moest plaatsen, als deze niet goed is verplaats hem maarwant ik ben nieuw hier op tweakers.

mvg, Daan

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:36

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Welkom op GoT Daan. :)

Heb je de videokaartdrivers gedownload en geïnstalleerd?
Een schone Windows installatie wil ook nog wel eens helpen.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ja als het goed is heb ik de laatste drivers van mijn vid kaart, ook heb ik windows opnieuw geinstalleerd.

• Patjeee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-02 17:17

Patjeee

Ik woon in Boston MA

vista ja , ik kreeg precies hetzelfde met mijn 8800GTS in vista ,
enige uitweg voor mij was windows XP 32 bits ;( alleen het werkt wel perfect nu

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar ik heb geen xp. Dus dat wordt een probleem en ik ben ook niet van plan om een windows xp te kopen omdat ik er al geld genoeg in heb gestoken.

• Pixxel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-01 22:03
Misschien een heel stomme opmerking, ik ben nooit aan Vista begonnen vanwege de niet al te positieve berichten (en een brakke pc toentertijd) maar zit er niet een compatibiliteitsoptie in Vista, vergelijkbaar met die in XP?

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-01 20:06

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Vista is volgens mij ondertussen wel uit de driverhell gekomen (ik draai nu perfect mijn drivers op 64-bit Vista, maar ik heb geen NVIDIA). Misschien is je spelletje kapot?
Zijn je temps tijdens het spelen, of is het idle? Er was een keer iemand op een LANparty, die had zijn pc ook instabiel. Wat bleek toen hij hem open maakte? Koelpasta van de videokaart was weggesmolten en de fan zat niet meer goed vast.
Niet dat ik er zoveel verstand van heb, maar dat is het enigste wat ik kan verzinnen.

Verwijderd

Topicstarter
spel is niet kapot, temps zijn ook normaal en de die video kaart is ook stabiel

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-01 20:06

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Of het spel kan gewoon niet omgaan met Vista. Hoewel ik massa's programma's heb die dat niet kunnen en mijn pc is nog nooit zo raar gaan doen als bij jou.
I'd recommend asking a pro ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Amanoo op 12-09-2009 11:53 ]

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-02 21:54
Is het alleen bij Rohan, of ook bij andere spellen? Je zou updates voor het spel kunnen installeren, vaak worden daarmee vervelende bugs opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
rohan wordt automatisch ge-update omdat het een online spel is.

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-02 14:41
Lees deze anders eens door?
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Persoonlijk zou ik drivers eens cleanen, dat er geen troep meer opstaat, systeem volledig patchen, eventueel AMD Fusion installen en gebruiken, dan ben je zeker dat er nergens software draait wat conflicten heeft met je game of Gfx en registry nakijken met bv Ccleaner.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:06
Deze hoort niet bij electronica, verplaatst.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• michaelmou
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-02 16:09
Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 09:48:
ja, maar ik heb geen xp. Dus dat wordt een probleem en ik ben ook niet van plan om een windows xp te kopen omdat ik er al geld genoeg in heb gestoken.
Wie zegt dat je Win XP moet kopen? Er zijn genoeg andere manieren om eraan te komen.

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-01 01:53

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Probeer eens rechts te klikken en dan eigenschappen en dan kan je ergens aanvinken dat je het in compatibiliteitsmodus wilt draaien. Dan moet je daar XP 32bits uit het lijstje kiezen. Misschien dat het dan niet meer gebeurt.

Verwijderd

Topicstarter
Oké, bedankt vooral jullie reaacties!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ven:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e2/Transitie_van_water_naar_land_in_de_Deelense_Was.jpg/800px-Transitie_van_water_naar_land_in_de_Deelense_Was.jpg

Fan:
Afbeeldingslocatie: http://www.cpusolutions.com/mm8004744CPU/Images/CASEFAN80MMCM.jpg

Een harde ven doet denken aan strenge vorst :+

Titelfix:
"Computer zwart beeld en harde vens met spelen games" -> "Zwart beeld en harde fans bij games"

Zo ziet het er minder slordig uit en kan je topic ook in de search gevonden worden :)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
oke :P zal er aan denken maar het is nog steeds niet opgelost , denk nu dat het aan mijn grapische kaart ligt want de fan van m'n grapische kaart doet zo raar

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 18:42:
oke :P zal er aan denken maar het is nog steeds niet opgelost , denk nu dat het aan mijn grapische kaart ligt want de fan van m'n grapische kaart doet zo raar
Explain ?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Joepi5
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-01-2023
hallo,

Het is denk ik het aloude probleem tussen windows vista en Nvidia graphics drivers. Ik heb een tijd terug een nieuwe PC gekocht, mijn eerste met vista en een nvidia grafische kaart. Vanaf het eerste begin had ik dit probleem ook. ik kreeg altijd een melding: "beeldscherm besturings apparaat werkt niet meer en is het hersteld". enorm irritant.

dit was ook de reden dan ik ben over gestapt op een ati kaart, mijn probleem was direct weg.
voorzover als ik toen google heb zitten uitkammen zijn er geen concrete oplossingen (toendertijd).

ik hoop dat je er iets aan hebt :)

• Joepi5
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-01-2023
Joepi5 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 09:12:
hallo,

Het is denk ik het aloude probleem tussen windows vista en Nvidia graphics drivers. Ik heb een tijd terug een nieuwe PC gekocht, mijn eerste met vista en een nvidia grafische kaart. Vanaf het eerste begin had ik dit probleem ook. ik kreeg altijd een melding: "beeldscherm besturings apparaat werkt niet meer en is het hersteld". enorm irritant.

dit was ook de reden dan ik ben over gestapt op een ati kaart, mijn probleem was direct weg.
voorzover als ik toen google heb zitten uitkammen zijn er geen concrete oplossingen (toendertijd).

ik hoop dat je er iets aan hebt :)
/fail me,

je hebt helemaal geen nvidia kaart. sorry
Pagina: 1