hmz vaag. dit was mijn topic (probleem:Hmmm dit topic lijkt behoorlijk brak.)
edit:
okee. topic werkt weer. hier onder nogmaals mijn overklok verhaal.
okee. topic werkt weer. hier onder nogmaals mijn overklok verhaal.
Uhhmm.. wat dacht je ervan om gewoon iets te vertellen over je 566 die je overgeklokt hebt naar 921 met een 80 Watt peltier? 
Slotjes zijn ook zo nutteloos.
Slotjes zijn ook zo nutteloos.
k dan hier het hele verhaal overnieuw. (damn tiepen best wel moeilijk met veel bier op).
bij oc-shop een peltier 80watt gekocht, alpha pep66t, artic silver2 en een gasket kit.
ik heb em nu draaien op 918 MHz (celeron 566 cb0 stepping). 8.5x108Mhzx1.95v. draait toppie!
idle iets van 9 graden en stressed 16! dus draait perfect. dit weekend ff verder overklokken.
ff tip voor mensen die dezelfde kit gaan bestellen: de gasket kit is niet je van het! de plakzooi die je op je processor plakt, jeweetwel met dat gat in het midden waar je de peltier en copperplate in zet, is eigenlijk te hoog! met de klemmen van de pep66t klemt tie niet goed vast!, je hebt geen goed contact met de peltier&coldplate: gevolg 33c idle en 45 stressed @850 MHz (Zelfde waarden als je met een gorb kan halen). ik heb toen de neo-backplate gasket ge-mod en daar een gat in gesneden. (ik had de achterkant van mij slocket al helemaal dichtgelijmt en de socket dichtgekit). die werkt perfect! de plastic rand steekt zo'n 1mm boven de peltier uit en dat klemt prima vast als je de standaard klemmen van de pep66t gebruikt.
iemand trouwens een idee tot hoever je de pci bus kan ophogen totdat maxtor schijven problemen geven?. ( ik zit nu op 36MHz pcibus). ik had gehoord dat maxtor schijven daar nog al gevoelig voor zijn. IBM schijven ook, of zijn die daar een stuk beter in?
als ik de proc verder overklok heb ik kans dat de registry gebackupped wordt
tijdens het windhoos opstarten. is dat een teken dat ik het voltage moet verhogen of niet? als de registry gebackupt is start windows daarna wel goed op maar dan zit ik met een windows installatie vanuit de oertijd. ik werk met image backups, dus mijn windows is al zo'n 7maanden oud..
bij oc-shop een peltier 80watt gekocht, alpha pep66t, artic silver2 en een gasket kit.
ik heb em nu draaien op 918 MHz (celeron 566 cb0 stepping). 8.5x108Mhzx1.95v. draait toppie!
idle iets van 9 graden en stressed 16! dus draait perfect. dit weekend ff verder overklokken.
ff tip voor mensen die dezelfde kit gaan bestellen: de gasket kit is niet je van het! de plakzooi die je op je processor plakt, jeweetwel met dat gat in het midden waar je de peltier en copperplate in zet, is eigenlijk te hoog! met de klemmen van de pep66t klemt tie niet goed vast!, je hebt geen goed contact met de peltier&coldplate: gevolg 33c idle en 45 stressed @850 MHz (Zelfde waarden als je met een gorb kan halen). ik heb toen de neo-backplate gasket ge-mod en daar een gat in gesneden. (ik had de achterkant van mij slocket al helemaal dichtgelijmt en de socket dichtgekit). die werkt perfect! de plastic rand steekt zo'n 1mm boven de peltier uit en dat klemt prima vast als je de standaard klemmen van de pep66t gebruikt.
iemand trouwens een idee tot hoever je de pci bus kan ophogen totdat maxtor schijven problemen geven?. ( ik zit nu op 36MHz pcibus). ik had gehoord dat maxtor schijven daar nog al gevoelig voor zijn. IBM schijven ook, of zijn die daar een stuk beter in?
als ik de proc verder overklok heb ik kans dat de registry gebackupped wordt
edit:
tiepfouten...
tiepfouten...
921 met Peltier?
hmm dat haal je ook met de standaard koeler...
Btw, als je pci bus te hoog wordt, moet je je HD ff een stapje terug zetten.
udma66>33 100>33/66 33>pio4
dat scheelt maar heel weinig perf. en hij doet het dan wel!
En anders je pci op 1/4 zetten.
hmm dat haal je ook met de standaard koeler...
Btw, als je pci bus te hoog wordt, moet je je HD ff een stapje terug zetten.
udma66>33 100>33/66 33>pio4
dat scheelt maar heel weinig perf. en hij doet het dan wel!
En anders je pci op 1/4 zetten.
Mijn cel566 deed met golden orb 977. Daarna had ik er z'n waterblok ding opgebouwd, en dan haalde die 1020mhz. Misschien ook wel een keer leuk om te kijken hoe ver tie gaat met peltier...
Y'24
Mijn Maxtor 20.4 gig 7200 toeren trekt een 41 mhz pci bus, dus je kan nog wel wat hoger denk ik.
(hoger heb ik niet geprobeerd, dat haalt ie misschien ook wel).
(hoger heb ik niet geprobeerd, dat haalt ie misschien ook wel).
zeer kewl hoor.
ik haal nu 850 @ 1,70 volt en dan wordt ie tussen de 36 en 40 graadjes(volgens mbm5) met
en een verbouwde koeler van 2 tientjes:) hoger nog niet geprobeerd binnenkort maar eens kijken:)
ik haal nu 850 @ 1,70 volt en dan wordt ie tussen de 36 en 40 graadjes(volgens mbm5) met
celly 300A en celly 566, i just love those sweet babies
"I think there is a world market for maybe five computers." (Thomas Watson Jr., Chairmain of IBM, 1943)
heh ja je hebt gelijk. ik heb 320MB, 256 + 64Op zaterdag 03 maart 2001 03:08 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
hoe kom jij aan 324mb ram...?
128 + 128+ 64 +4(of 4 *1) rofl...:P
Pagina: 1