Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Vaio kapotte muisknop binnen garantie, toch rekening

Pagina: 1
Acties:

• D2FValinor
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 06-07 19:51
Aloha tweakers,

Ik heb even jullie hulp nodig met iets. Ik heb 21 augustus 2008 een sony vaio laptop bij de MediaMarkt gekocht en rond 2 augustus 2009(dus nog net geen jaar later) kreeg ik problemen met mijn linkermuisknop. 50% van de keren dat ik klikte werkte/pakte hij hem niet. Nu dacht ik dat ik maar 1 jaar garantie had dus heb ik hem snel op 10 augustus bij de Mediamarkt ingeleverd. Daar bleek dat er 2 jaar garantie op de vaio laptops zit.
Nu 5 weken later kreeg ik een brief van de MediaMarkt dat ze een prijsopgave van Sony hebben gekregen en dat het niet onder de garantie valt. Nu heb ik 2 keuzes, ik moet 218euro aan reparatiekosten betalen of dat ding gewoon terugkrijgen en 72 euro "onderzoekskosten" aan de MediaMarkt betalen.
Ga ik dus mooi niet mee akkoord. Een muisknop hoort zeker lang mee te gaan. En 218 voor een klikmechanisme!

Iemand misschien tips hoe ik dit het best kan aanpakken om ze te overtuigen dat het allemaal wel onder de garantie valt?
Bij die brief van de MediaMarkt zit ook de prijsopgave van Sony bij. Die is in het Engels, blijkbaar worden de laptops naar Engeland gestuurd voor reparatie. Staat wel een engels adres en telefoonnummer onder en ik spreek redelijk goed engels dus Sony zelf bellen kan ook een optie zijn/

Graag wat tips aub.
Dank

• Obiter dictum
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Hoewel er nogal wat haken en ogen zitten in de handelswijze van zowel MM als sony in dit geval, zou ik voor je andere actie onderneemt Sony bellen. Dit kan met hun Nederlandse klantenservice, en leg ze daar het verhaal maar voor. Mijn ervaring met Sony Vaio en garantie is namelijk goed, en hoewel de klantenservice ondeskundig is, denk ik dat ze je laptop wel aan zullen nemen. Probeer ze morgen/maandag direct even te bellen, en mocht dat nou niet baten, geef de thread dan weer even schopje :)

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• ipazza
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 21-07 09:37
Vraagje: Hoe is de muis kapot gegaan ? Ik heb zelf ook zo'n soort probleem ondervonden en ik weet dat de mechanisme zeer fragiel zijn.

Helaas ben je al iets te lief geweest gok ik. Over het algemeen moet je nooit langer dan 2 weken wachten voordat je reactie krijgt over de status van je notebook. Het beste wat je kon doen was er boven op zitten, om de dag bellen, laten weten dat je hem nodig hebt voor bijvoorbeeld werk.

Mij lijkt dat voor een VAIO notebook (over het algemeen geen goedkope en goede kwaliteit) gewoon de reparatie moet krijgen wanneer het binnen de garantie valt. Ga daarom nooit maar dan ook nooit akkoord met het gene wat ze je nu aanbieden. Sommige bedrijven testen altijd de mensen om te kijken wat ze ze kunnen maken.

Ik raad je aan even goed dit door te lezen: http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Garantie en eventueel te bellen met dit bedrijf. Wat ook vaak werkt is langs gaan en "melden" dat je het niet pikt en de consumentenbond erbij haalt wanneer er niet gewoon volgens de regels gewerkt word. Hierbij moet je goed voorbereid zijn, dus print informatie over garantie uit en ben een beetje brutaal, ga stampij maken zolang je het op een goede manier doet.

Succes

I don't hate you, I nothing you

• _Dune_
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 23:28

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Heeft de Media Markt ook aangegeven waarom het niet onder garantie valt? Garantie vervalt namelijk alleen als men "userabuse" constateerd. Ben je er zelf zeker van dat jij niets hebt gedaan wat het defect veroorzaakt heeft, dan is de Media Markt gewoon verantwoordelijk voor garantie afhandeling. Daarbij heb jij niets te maken met een Sony repaircenter of andere derde partij.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Het klopt wat _Dune_ zegt, en zoals ipizza zegt kun je stampij maken bij de MM. Maar je wilt uiteindelijk de snelste manier van afhandeling. Dus nu kun je principieel moeilijk doen bij de MM, maar nogmaals, ik zou als ik jou was eerst even snel dat belletje met Sony maken. Misschien is het dan allemaal geregeld, en als zij weigeren jou te helpen, dan kun je verder kijken.

Ik raad het aan omdat mijn ervaring met Sony hierin erg goed is; "kapotte" VAIO, belletje, zij sturen UPS langs om de VAIO op te halen, weekje wachten, UPS brengt gefixte VAIO terug. (én de vriendelijke heren van Sony hebben hem even schoongemaakt! :D)

GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• Quacka
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 14:46
Tuurlijk kan je inderdaad sony bellen, maar Mediamarkt is in principe verantwoordelijk voor het herstel. Niet Sony.
Mediamarkt heeft gebruik gemaakt van de commerciele garantie: dus de garantie van de fabrikant. Dat is hun probleem. Sony mag deze garantie beperken. Zo kunnen ze bepaalde slijtagegevoelige onderdelen uitsluiten van garantie.
Dit mag Mediamarkt met de wettelijke garantie (de garantie dus op basis van de nederlandse wet) niet.

Zo ligt het zo'n beetje.

edit:
http://www.consuwijzer.nl/Consumententhema_s/Garantie
quote:
Garantie heeft een groot voordeel. Gaat het product binnen de garantie kapot? Dan moet de andere partij bewijzen dat dit uw schuld was. Bij de wettelijke garantie geldt dit alleen voor de eerste zes maanden. Daarna moet u wel zelf bewijzen dat het product ondeugdelijk is. Tijdens de extra garantieperiode hoeft dit dus niet.
Aangezien jij nog commerciele garantie hebt zullen zij dus moeten bewijzen dat de laptop kapot is gegaan door verkeerd gebruik door jou. Ik denk dat dit heel lastig te bewijzen is.

Quacka wijzigde deze reactie 12-09-2009 10:32 (38%)

Cookies beheren? Gebruik Ghostery

• GENETX
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 12-07 21:24
Move naar SF waar dergelijke topics horen. Zorg in vervolgd ook even voor een titel die de inhoud wat beter beschrijft.

• mad-dog
  • Laatst online: 00:10
Er is maar 1 reden dat je de prijsopgave krijgt: user abuse. Op Sony zit al een tijdje 2 jaar garantie, dus daar zit het em niet in. Ik ben ook bang dat je er weinig tegen zal kunnen doen, aangezien JIJ moet bewijzen dat je er netjes mee bent omgegaan.

• RedHat
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 16:30
quote:
mad-dog schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 14:13:
Er is maar 1 reden dat je de prijsopgave krijgt: user abuse. Op Sony zit al een tijdje 2 jaar garantie, dus daar zit het em niet in. Ik ben ook bang dat je er weinig tegen zal kunnen doen, aangezien JIJ moet bewijzen dat je er netjes mee bent omgegaan.
Niet waar.

Hun moeten bewijzen dat jij er niet netjes mee om bent gegaan.

Alleen leggen ze de 'last' vaak bij de consument (onterecht).

Diablo3 BattleTag: RedHat#2846
Mijn Diablo 3 Monk Season 16

• YoshiBignose
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 04-04 11:52
Ik snap het niet helemaal... wat heeft een muisknop met de laptop te maken?

When you are dead, you don't know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

• CLB
  • Niet online
offtopic:
Uhm touchpad enzo.. geen losse muis natuurlijk

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• mad-dog
quote:
RedHat schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 14:20:
[...]

Niet waar.

Hun moeten bewijzen dat jij er niet netjes mee om bent gegaan.

Alleen leggen ze de 'last' vaak bij de consument (onterecht).
Niet waar, laptop valt buiten het half jaar

• YoshiBignose
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 04-04 11:52
Aaah zo'n knopje, tja lijkt me dat het wel binnen de garantie valt. Valt niet echt een goede reden te bedenken hoe je zoiets uit jezelf kapot zou kunnen maken. Zelfs als je heel hard zo klikken...

When you are dead, you don't know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

• ipazza
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 21-07 09:37
Of te veel klikken :)

Volgens mij is de wetgeving dat de verkoper in Nederland voor garantie moet zorgen. Bij mijn kapotte Asus A6T ben ik na het vervallen van de garantie langs geweest omdat hij leed aan een bekende kwaal en zij zijn mij tegemoet gekomen met oplossingen.

Aangezien Sony een goede naam heeft kan het goed zijn om ze direct te benaderen maar ze zijn niet verantwoordelijk dat is de verkoper namelijk.

I don't hate you, I nothing you

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Het maakt (nog) niet uit wie verantwoordelijk is, wat je in zo'n situatie wilt is het zo snel mogelijk gratis oplossen van dit probleem. Dit is al bij de verkoper geprobeerd, tevergeefs. Dus probeer je het als tweede stap bij de fabrikant. Verwijst deze jou vervolgens terug naar de verkoper, dan ga je je juridisch even een beetje inlezen voor wat jouw rechten en hun plichten in deze situatie zijn, om vervolgens wat beter gewapend weer bij de verkoper aan te kloppen en je recht te halen. Aangezien Sony een sterke reputatie heeft zou ik hen proberen te benaderen in deze situatie, en zo het waarschijnlijk snelste en efficientste pad bewandelen om je doel te bereiken.

• Quacka
quote:
mad-dog schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 14:25:
[...]

Niet waar, laptop valt buiten het half jaar
Maar als jij 2 jaar garantie hebt, dan valt het dus wel binnen die periode.
Op het moment dat winkel/fabrikant 2 jaar garantie aanbiedt, dan wordt dus die basisperiode van een halfjaar verlengd tot de periode van fabrieks/winkelgarantie.

Hierboven staat de link naar consuwijzer. Ik plaats mijn berichten niet voor niets...

• coyote1980
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 21-07 04:03
Defecten gemeld binnen 6 maanden na aankoop: bewijslast winkelier; om kosten bij de klant te mogen leggen moet de winkelier aantonen dat het defect een gevolg is van het handelen van de klant.

Defecten gemeld tussen 6 maanden en 1 jaar na aankoop: bewijslast klant; de winkelier mag aangeven dat het defect door toedoen van de klant is ontstaan, de klant moet vervolgens aantonen dat het defect niet door zijn handelen is ontstaan.

In dit geval *lijkt* het mij (als je ook echt netjes met de muis om bent gegaan) dat je aangeeft dat de enige handeling die je met de muisknop hebt uitgevoerd "normaal klikken" is geweest. Verder aangeven dat je niets ongewoons met de laptop hebt gedaan, en dat als het apparaat daar niet tegen kan je je aankoopbedrag terug wilt.

Daarnaast: ben je op voorhand op de hoogte gesteld dat er onderzoekskosten aan verbonden konden zijn? Zo nee, dan hoef je die ook niet te betalen.

Maar goed, stap 1: naar de MM en aangeven dat je wilt weten waarom geen garantie wordt verleend. Dat Sony kosten in rekening brengt is jammer voor MM, maar vraag ze wat jij daarmee te maken hebt. Jij hebt het apparaat normaal gebruikt en het defecte apparaat netjes binnen de garantie geretourneerd. Je wacht nu al meer dan een maand op herstel en vindt dit onnaceptabel. Je stelt voor dat ze op papier garanderen dat de laptop kostenloos z.s.m. hersteld wordt geretourneed naar jou OF dat ze een vervangende laptop regelen voor de duur dat ze dit conflict willen laten voortduren.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• Quacka
quote:
coyote1980 schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 18:56:
Defecten gemeld binnen 6 maanden na aankoop: bewijslast winkelier; om kosten bij de klant te mogen leggen moet de winkelier aantonen dat het defect een gevolg is van het handelen van de klant.

Maar goed, stap 1: naar de MM en aangeven dat je wilt weten waarom geen garantie wordt verleend. Dat Sony kosten in rekening brengt is jammer voor MM, maar vraag ze wat jij daarmee te maken hebt. Jij hebt het apparaat normaal gebruikt en het defecte apparaat netjes binnen de garantie geretourneerd. Je wacht nu al meer dan een maand op herstel en vindt dit onnaceptabel. Je stelt voor dat ze op papier garanderen dat de laptop kostenloos z.s.m. hersteld wordt geretourneed naar jou OF dat ze een vervangende laptop regelen voor de duur dat ze dit conflict willen laten voortduren.
Garantie heeft een groot voordeel. Gaat het product binnen de garantie kapot? Dan moet de andere partij bewijzen dat dit uw schuld was. Bij de wettelijke garantie geldt dit alleen voor de eerste zes maanden. Daarna moet u wel zelf bewijzen dat het product ondeugdelijk is. Tijdens de extra garantieperiode hoeft dit dus niet.

l-e-z-e-n

(edit: als een mod dit bericht aanpast, dan dien ik een klacht in: ik zeg het alvast bij voorbaat -> als ik 3x hetzelfde moet zeggen voor er op in gegaan wordt, dan mag ik het wat minder vriendelijk zeggen. Minder vriendelijk is nog niet op de man spelen...)

Dat is een mooie disclaimer maar zo werkt het niet. Stukken tekst in bold staat gelijk aan schreeuwen, dat is niet nodig.

SmartDoDo wijzigde deze reactie 12-09-2009 21:24 (13%)

• silmaril8
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
quote:
Quacka schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 19:27:
[...]

l-e-z-e-n
Er is toch geen extra garantieperiode? Dus TS moet gewoon bewijzen dat het niet zijn schuld was, en dus had coyote gewoon gelijk.

• Quacka
quote:
silmaril8 schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 19:33:
[...]

Er is toch geen extra garantieperiode? Dus TS moet gewoon bewijzen dat het niet zijn schuld was, en dus had coyote gewoon gelijk.
quote:
Daar bleek dat er 2 jaar garantie op de vaio laptops zit
Als er 2 jaar garantie op Vaio laptops zit....

edit
Maar goed: buiten dat hoor je een laptop gewoon een paar jaar te kunnen gebruiken. De verkoper dient hiervoor te zorgen.

En een muisknop die door misbruik kapot gaat: dan moet je wel heel bijzondere dingen hebben gedaan....
Ik heb toch al van alles kapot zien gaan aan laptops, maar een muisknop hoort daar niet echt bij...

Quacka wijzigde deze reactie 12-09-2009 19:41 (30%)

• CLB
  • Niet online
De bewijslast telt al na een half jaar niet meer, zoals netjes is aangegeven door coyote1980.. 2 jaar zegt niks.

CLB wijzigde deze reactie 12-09-2009 19:41 (6%)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• silmaril8
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
quote:
Quacka schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 19:36:
[...]

[...]

Als er 2 jaar garantie op Vaio laptops zit....
2 jaar garantie is gewoon de "normale" garantie en geen extra garantie. In Europa geldt overal een garantie van 2 jaar voor dit soort producten en Sony geeft dat dus ook gewoon hier in Nederland. Sony NL geeft namelijk altijd 2 jaar garantie op hun laptops. Aangezien dit dus standaard is, is er geen sprake van extra garantie zoals jij op een wat vreemde manier (met je l-e-z-e-n) ons wilt doen laten geloven.

• Quacka
quote:
silmaril8 schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 19:39:
[...]

2 jaar garantie is gewoon de "normale" garantie en geen extra garantie. In Europa geldt overal een garantie van 2 jaar voor dit soort producten en Sony geeft dat dus ook gewoon hier in Nederland. Sony NL geeft namelijk altijd 2 jaar garantie op hun laptops. Aangezien dit dus standaard is, is er geen sprake van extra garantie zoals jij op een wat vreemde manier (met je l-e-z-e-n) ons wilt doen laten weten.
Nee. Die 2 jaar europese garantie, daar heeft Sony weinig mee te maken (behalve als ze rechtstreeks aan de klant leveren). De europese wettelijke garantie geldt alleen tussen verkoper en koper. Fabrikant staat hier buiten.
Dus als Sony 2 jaar garantie geeft, dan is het commerciële garantie, ipv wettelijke garantie.
Commerciële garantie zorgt er dus voor dat de wettelijke garantieregeling nog beter wordt.

Sowieso mag je als consument verwachten dat een dure vaio-laptop langer mee gaat, dan bijv een goedkope Acer-laptop. Ook daar wordt in de wet rekening mee gehouden, maar dat is dan weer de wettelijke garantie.

edit:
ik zat nog even de beginpost te lezen: hij heeft de laptop al binnen het jaar teruggebracht. Op sony laptops zit 100% minimaal 1 jaar fabrieksgarantie. Dat betekent dat de minimale twijfels die ik hierover nog had helemaal verdwenen zijn.

Quacka wijzigde deze reactie 12-09-2009 21:20 (9%)

• D2FValinor
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 06-07 19:51
Wow, thanks voor alle reacties. En excuses voor mijn late, hele dag gewerkt dus nu pas tijd gehad om even te internetten.

Bedankt voor de tips. Ik zal maandag dan maar langs de MediaMarkt gaan om te vragen waarom de garantie is geweigerd. Kijken of zij het kunnen oplossen, maar dat gaat vast weer heel lang duren. Ik zal daarom gelijk ook maar Sony bellen, kijken wat zij te zeggen hebben. Zij zijn meestal wel wat relaxer.

Over de muisknop. Tja ik heb hem gewoon normaal gebruikt. Moet wel zeggen dat ik elke dag wel veel van mijn laptop gebruik maak ivm met studie en veel downloaden. En er was daardoor wel een lichte slijtagevlek op de knop ontstaan, maar dat komt meer door de kwaliteit van het kunstof dan door mijn veelvuldig gebruik. Ik gebruik 50% van de keren namelijk een externe muis.

Maarja ik ben bereid om tot het eind te gaan om mijn gelijk te halen, maarja hopen dat het een korte rit wordt :P

• Quacka
Neem in elk geval wat printjes van de website van consuwijzer mee.

• mad-dog
Ik wil je niet ontmoedigen, maar in een zaak als deze sta je uitermate zwak. Tegen een bolwerk van Sony en de MM valt echt niet op te boksen.

• robrt
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 30-03-2017
quote:
mad-dog schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 20:58:
Ik wil je niet ontmoedigen, maar in een zaak als deze sta je uitermate zwak. Tegen een bolwerk van Sony en de MM valt echt niet op te boksen.
Kom op, hij heeft uberhaupt nog niet met Sony gepraat, alleen een standaard afwijsbriefje van MediaMarkt.
(En wat ik hier op Got zoal lees is dat bijna iedereen de eerste keer wel zo'n brief krijgt bij MM; even ertegenin gaan en ze lossen het toch gratis op).

Beetje positief blijven. :)

• Quacka
quote:
mad-dog schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 20:58:
Als je zo gaat denken, dan zul je nooit iets bereiken.

Je hebt in nederland alle macht als consument. In elke zaak waarin ik ermee te maken heb gehad, daar heb ik uiteindelijk mijn recht gehaald. Het is een kwestie van volhardend zijn en je verdiepen in je rechten.
Je moet ze wat dat betreft om de oren slaan met feiten.
En kom je er echt niet uit, dan is er hulp mogelijk.

Ik zou het eerst even mondeling proberen. Anders een aangetekende brief sturen. Zie voor voorbeelden consuwijzer. Krijg je dan nog geen goede reactie, dan kan je contact opnemen met consuwijzer.

http://www.consuwijzer.nl...Hoe_dien_ik_een_klacht_in

Ander punt is hun eigen website:
quote:
Wat zijn mijn rechten en plichten?
Uw rechten:
U hebt recht op een deugdelijk product. Dat betekent dat het gekochte product moet voldoen aan wat u in redelijkheid van dit product mag verwachten.

Een product dat binnen de economische levensduur valt, maar waarvan de garantie is afgelopen, moet ook nog steeds aan alle eisen voldoen, die u bij normaal gebruik mag verwachten.

Wanneer u een product heeft gekocht bij Media Markt en het product voldoet niet aan de verwachtingen die u als consument mag hebben, is Media Markt daarvoor aansprakelijk. U heeft namelijk met Media Markt een koopovereenkomst afgesloten. Dit houdt in dat Media Markt (en niet de leverancier) wettelijk verplicht is u een deugdelijk product te leveren.

Als uw verwachtingen onjuist waren, te hoog of onrealistisch en het product is wel “deugdelijk”, is Media Markt uiteraard niet aansprakelijk.

Uw plichten:
Als consument heeft u een “onderzoeksplicht”. Dit wil zeggen dat u een verkoper vragen moet stellen wanneer u twijfelt of een bepaald product wel geschikt is voor uw gebruik.
Wat zijn mijn rechten na de garantieperiode?
Een product dat binnen de economische levensduur valt, maar waarvan de garantie is afgelopen, moet ook nog steeds aan alle eisen voldoen, die u bij normaal gebruik mag verwachten.
bron: http://www.mediamarkt.nl/...atalogId=17101&langId=-11

• Def_P
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
Ik verwacht niet dat je bij sony nl iets zal bereiken, ws is de laptop niet bij sony nl ingekocht, want dan zou hij niet naar engeland gestuurd zijn.

En tegenover de MM zal je normaal gebruik moeten aantonen wat lastig is bij een laptop met slijtageplekken.

When i'm dead bury me up-side-down, so the world can kiss my ass.
Systeem

• mad-dog
quote:
Def_P schreef op maandag 14 september 2009 @ 21:51:
Ik verwacht niet dat je bij sony nl iets zal bereiken, ws is de laptop niet bij sony nl ingekocht, want dan zou hij niet naar engeland gestuurd zijn.

En tegenover de MM zal je normaal gebruik moeten aantonen wat lastig is bij een laptop met slijtageplekken.
Hoezo zou die laptop niet bij Sony zijn ingekocht? Sony laptops worden eigenlijk altijd in Engeland gerepareerd.
MM koopt net als de andere grote jongens normaal gesproken echt wel direct bij Sony, Acer etc.. in.

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Schopje, weet je al wat meer TS?

• Def_P
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
quote:
mad-dog schreef op maandag 14 september 2009 @ 23:27:
[...]

Hoezo zou die laptop niet bij Sony zijn ingekocht? Sony laptops worden eigenlijk altijd in Engeland gerepareerd.
MM koopt net als de andere grote jongens normaal gesproken echt wel direct bij Sony, Acer etc.. in.
De laptop is ws niet bij sony nederland gekocht. Want dan zat er gewoon pickup and return garantie op in nederland. En dan gaat i niet naar engeland voor reparatie.

En grote jongens kopen idd direct bij sony, maar dan wel bij de sales afdeling van sony in nederland, en niet in een ander land. Dit doen alleen bedrijven zoals MM om de kosten te drukken of wanneer de voorraad er tijdelijk niet is via de normale verkoop kanalen.

When i'm dead bury me up-side-down, so the world can kiss my ass.
Systeem

• mad-dog
quote:
Def_P schreef op maandag 21 september 2009 @ 08:31:
[...]

De laptop is ws niet bij sony nederland gekocht. Want dan zat er gewoon pickup and return garantie op in nederland. En dan gaat i niet naar engeland voor reparatie.

En grote jongens kopen idd direct bij sony, maar dan wel bij de sales afdeling van sony in nederland, en niet in een ander land. Dit doen alleen bedrijven zoals MM om de kosten te drukken of wanneer de voorraad er tijdelijk niet is via de normale verkoop kanalen.
De grote jongens als Paradigit kopen ook gewoon in bij Sony Nederland, maar worden in Engeland gerepareerd
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Ryzen

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True