Website wordt als basis HTML site weergeven

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Sinds kort heb ik een testsite gemaakt, vooral bedoeld om te wennen met het maken van websites. Natuurlijk zijn er dan altijd problemen waar je tegen aan kunt lopen, de meeste zijn wel op te lossen, maar bij deze ligt dat wat lastiger.

De website wordt gehost op mijn thuisnetwerk en is nog niet bedoeld om het internet op te gaan. De computer waarop ik de site weergeef en host geeft precies de weergave die ik wil:

Afbeeldingslocatie: http://img7.imageshack.us/img7/9759/goedw.th.jpg

Helaas wordt de site verkeerd weergeven op andere computer binnen mijn netwerk en op de computers van vrienden, namelijk als basis HTML website:

Afbeeldingslocatie: http://img195.imageshack.us/img195/4296/slechta.th.jpg

(Printscreen ging een beetje fout vanwege Dual Monitor)

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat er aan de hand is en hoe dit probleem verholpen kan worden. Ik heb, als beginner, nog niet zoveel kennis met het maken van websites, Ik hoop dat een niet-technisch antwoord voldoende is om het probleem te verhelpen. De nodige poorten staan natuurlijk open, de software die gebruikt wordt is WordPress 2.8.4. Natuurlijk beschikken de computers over een nieuwe browser en Java, flash player etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceninja
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-07 19:01
Het lijkt er op dat de locatie van je .css file niet klopt en daardoor niet ingeladen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 20:02
geef de link misschien eens ff?

ah local euh kijk eens in de broncode waar hij naar .css verwijst dus.. misschien is het iets in de aard van file://... etc

[ Voor 67% gewijzigd door Icekiller2k6 op 11-09-2009 20:17 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

csspad is iets als "./style.css"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook dat is te technisch voor mij. Hoe kan ik dit probleem oplossen?

EDIT:

Ik heb het de CSS map gevonden

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2009 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Icekiller kwam met een prima oplossing zodat wij kunnen zien wat er mis gaat.

Dus je kan het zelf oplossen, door ons te helpen met meer informatie ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Hoe gebruik je je css, via een externe css-file, of alles in de header? Heb je een extern css-bestand, dan heb je in je header iets als <link href="./style.css" rel="stylesheet" type="text/css" /> staan.

De punt verwijst naar de root van je website, en vervangt dus http://localhost of iets dergelijks :)

Een imagepath als "./images/plaatje.jpg" betekent dat het plaatje in je images-folder staat en is hetzelfde als http://domein.nl/images/plaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Icekiller2k6 schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 20:16:
ah local euh kijk eens in de broncode waar hij naar .css verwijst dus.. misschien is het iets in de aard van file://... etc
Bedoel je dat? Ik heb geen flauw idee hoe ik dat moet checken, zoals ik in mijn eerste post beschreef, ik ben niet zo technisch met het bouwen van websites ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tarabas, ik heb "type="text/css" />" gevonden in de header. Ik neem aan dat daar ook de rest staat, ik heb namelijk geen extern css bestand aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Post dan een link als je het niet snapt (of wilt snappen). Genoeg opties aangedragen waarbij je ons meer info verschaft, zodat wij kunnen zien wat er mis is.

Post dan eens ALLES wat er staat tussen:
HTML:
1
2
3
<head>

</head>

[ Voor 20% gewijzigd door RaZ op 11-09-2009 20:33 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALF
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 11:54

ALF

Ik wil niet heel flauw doen, maar is het niet verstandig om bij het begin te beginnen met een cursus html?

Dat is toch wel belangrijk als je een website gaat beginnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[code=html]
<head>

<meta http-equiv="Content-Type" content="<?php bloginfo('html_type'); ?>; charset=<?php bloginfo('charset'); ?>" />
<title><?php if (is_home () ) { bloginfo('name'); echo " - "; bloginfo('description');
} elseif (is_category() ) {single_cat_title(); echo " - "; bloginfo('name');
} elseif (is_single() || is_page() ) {single_post_title(); echo " - "; bloginfo('name');
} elseif (is_search() ) {bloginfo('name'); echo " search results: "; echo wp_specialchars($s);
} else { wp_title('',true); }?></title>
<meta name="generator" content="WordPress <?php bloginfo('version'); ?>" />
<meta name="robots" content="follow, all" />
<link rel="stylesheet" href="<?php bloginfo('stylesheet_url'); ?>" type="text/css" media="screen" />
<link rel="alternate" type="application/rss+xml" title="<?php bloginfo('name'); ?> RSS Feed" href="<?php bloginfo('rss2_url'); ?>" />
<link rel="pingback" href="<?php bloginfo('pingback_url'); ?>" />
<?php wp_head(); ?>

<!-- this product is released under General Public License. Please see the attached file for details. You can also find details about the license at http://www.opensource.org/licenses/gpl-license.php -->

<script type="text/javascript"><!--//--><![CDATA[//><!--
sfHover = function() {
if (!document.getElementsByTagName) return false;
var sfEls = document.getElementById("nav").getElementsByTagName("li");

for (var i=0; i<sfEls.length; i++) {
sfEls[i].onmouseover=function() {
this.className+=" sfhover";
}
sfEls.onmouseout=function() {
this.className=this.className.replace(new RegExp(" sfhover\\b"), "");
}
}

}
if (window.attachEvent) window.attachEvent("onload", sfHover);
//--><!]]></script>

<!--[if lt IE 8]>
<link href="<?php bloginfo('template_url'); ?>/ie.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
<![endif]-->

<!--[if lt IE 7]>
<link href="<?php bloginfo('template_url'); ?>/ie6.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
<script src="http://ie7-js.googlecode.com/svn/version/2.0(beta3)/IE7.js" type="text/javascript"></script>
<![endif]-->

</head>
ALF schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 20:33:
Ik wil niet heel flauw doen, maar is het niet verstandig om bij het begin te beginnen met een cursus html?

Dat is toch wel belangrijk als je een website gaat beginnen. :)
Op het moment ben ik daar ook mee bezig. Toch ben ik nog maar net begonnen. Op dit moment is het beperkt tot het maken van een index bestand en soms het uploaden van een achtergrond;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2009 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Jij zit zonder enige kennis van HTML & PHP gewoon de templates van WordPress te vernaggelen.... Da's niet handig...

Post het zelfde nou eens, maar dan vanuit je browser. (Dan zie je nergens meer: <?php ?> staan, maar de daadwerkelijke HTML.

Daarnaast, je hebt geen idee waar je mee bezig bent. Doe eerst maar eens wat zelf-studie over HTML en CSS. (Clientside & markup), en dan ook nog even PHP (serverside programeren).

Edit: Sluit je code ook eens af met [ / ]

[ Voor 6% gewijzigd door RaZ op 11-09-2009 20:48 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:57

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

je hebt een basis website gemaakt zeg je, maar je komt wel met een stuk wordpress template aan? Snap je uberhaupt wel wat je aan het doen bent? Als je een cursus html aan het volgen bent, hou je dan eens bezig met de feitelijke cursus. je bent nog lang niet toe aan kloten met dit soort spullen. mocht je cursus over dit onderwerp gaan, moet je eerst een basiscursus gaan volgen. Wanneer je namelijk zegt dat het je te technisch wordt als het over css paden gaat, heb je nog veel te veel te leren.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 20:46:
Jij zit zonder enige kennis van HTML & PHP gewoon de templates van WordPress te vernaggelen.... Da's niet handig...

Post het zelfde nou eens, maar dan vanuit je browser. (Dan zie je nergens meer: <?php ?> staan, maar de daadwerkelijke HTML.

Daarnaast, je hebt geen idee waar je mee bezig bent. Doe eerst maar eens wat zelf-studie over HTML en CSS. (Clientside & markup), en dan ook nog even PHP (serverside programeren).

Edit: Sluit je code ook eens af met [ / ]
Wat???

Ik heb deze bestanden op geen enkele manier aangepast, niet in wordpress en ook hier niet. ik heb alleen een nieuwe style van de wordpress site gedownload en geinstalleerd.

Ook heb ik de codes die tarabas eerder schreef:

"<link href="./style.css" rel="stylesheet" type="text/css" /> "

hier teruggevonden, waardoor het mij waarschijnlijk leek dat dit het bestand is dat wordt bedoeld.

Ik snap ook niet waarom iedereen hier ineens vijandig moet gaan doen. Tarabas gaf mij een aantal codes en refereerde naar Header. Ik zag de header staan, vond de code's waar hij over sprak en kopieerde deze hierheen zoals gevraagd door RaZ. In plaats van te worden afgezeken had ik hulp verwacht, het stelt me ook diep teleur dat er sommige mensen op zo'n manier omgaan met andere tweakers. Dat is toch niet nodig?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2009 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

bloginfo('stylesheet_url')

Dat is een setting in wordpress die veranderd moet worden. Wat is je huidige instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tarabass schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 20:51:
bloginfo('stylesheet_url')

Dat is een setting in wordpress die veranderd moet worden. Wat is je huidige instelling?
Er staat hier een bestandje genaamd stylesheet.css in de rechter kolom, bedoel je die? Of refereer je naar de locatie op de computer waar de website staat?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2009 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 20:49:
[...]

Wat???

Ik heb deze bestanden op geen enkele manier aangepast, niet in wordpress en ook hier niet. ik heb alleen een nieuwe style van de wordpress site gedownload en geinstalleerd.

Ook heb ik de codes die tarabas eerder schreef:

"<link href="./style.css" rel="stylesheet" type="text/css" /> "

hier teruggevonden, waardoor het mij waarschijnlijk leek dat dit het bestand is dat wordt bedoeld.

Ik snap ook niet waarom iedereen hier ineens vijandig moet gaan doen. Tarabas gaf mij een aantal codes en refereerde naar Header. Ik zag de header staan, vond de code's waar hij over sprak en kopieerde deze hierheen zoals gevraagd door RaZ. In plaats van te worden afgezeken had ik hulp verwacht, het stelt me ook diep teleur dat er sommige mensen op zo'n manier omgaan met andere tweakers. Dat is toch niet nodig?
Hier op Tweakers proberen we je echt gewoon te helpen en goede tips te geven. Wordpress werkt volledig met php en dergelijke, dus wanneer je pas een cursus webdesign bent gaan volgen, kan ik me niet inbeelden dat jullie al direct met php zijn begonnen.

Ik begrijp dat je meteen wilt beginnen met een mooie website op te zetten, maar dat zal op deze manier niet lukken vrees ik.
Probeer je eerst te focussen op wat je leert in de les, en pas daarna op de uitbreiding. Voor dat je met php aan de slag kan, zul je toch echt wel een basiskennis moeten hebben van html, css en wat Javascript is ook altijd wel tof.
Ik heb zelf mijn eerste jaar Webdesign achter de rug ( 5e TSO: jaar Informatica-beheer), en ik kan tot nu toe nog geen php, daar beginnen we pas dit jaar mee. Als vakantiejob maakte ik een website voor een drukkerij, die volledig werkt met pure html en css en nog een klein beetje JavaScript voor breadcrumbs enzo. Ik ben best wel tevreden over het resultaat.

Wat we dus gewoon willen zeggen is: Neem niet te veel hooi op je vork, leer rustig je cursus, en probeer dan eens wat in html op zetten, maar laat die PHP nog maar enkele maanden achterwege.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 20:49:
[...]

Zo vijandig zijn wij niet hoor. Je geeft zelf aan dat je er geen sjoege van hebt, en dat spreek ik dus ook niet tegen. Ik bevestig het enkel. Dat jij niet op het niveau zit wat hier wel wordt geeist (check policy), en niet eens aangeeft dat je uberhaupt moeite hebt gedaan om zelf een oplossing te vinden (ik zie nergens wat je bijvoorbeeld gevonden hebt op de support van WordPress).

Ik snap best dat het frustrerend is als iets niet lukt, maar geef dan niet ons de schuld omdat jij niet weet waar wij het over hebben. Die informatie had je jezelf al in grote delen zelf te hebben eigen gemaakt.

Als ik de garage bel en zeg dat m'n auto het niet doet, en de beste monteur vraagt aan mijn of m'n bougies nog goed zijn, en dan vraag wat dat voor dingen zijn... Tjah.. Als je dus snel geholpen wil worden, moet je toch zeker wel weten waar het over gaat, want dit komt meer neer op: Check m'n screen, gaan jullie dat maar eens ff fixen voor mij.

Ik vraag om de HTML informatie, jij floept de PHP (in dat lukt je niet eens om het netjes in code-tags te mikken (want je sluit het niet eens af)). Dus ja, je geeft zelf je eigen onkunde aan, en dan neem je het ons kwalijk dat jij geen idee hebt wat je doet.

Wij Tweakers willen je best helpen. Maar we gaan niet je eten voor je voorkauwen. Jij komt hier omdat je wil leren hoe en waarom iets zo werkt. Dus we geven je prima voorzetten waar je wat mee kan. Maarja....
Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 20:20:
Ook dat is te technisch voor mij. Hoe kan ik dit probleem oplossen?
[..]
Tjah.. Daar geef je dus zelf al aan dat je 0,0 inzet toont. En dat je je probleem opgelost wil hebben. En dat is nu juist het geen wat we hier al op voorhand dus niet doen. We geven een vinger, en daarmee kan je dan zelf de hand maken. En ja. Dan is het simpelweg je plicht om te zorgen dat je weet waar we het over hebben, want anders schiet het voor jou niet op, en dan kunnen we beter mensen ondersteunen die wel willen leren..

Ik hoop dat dit de 'vijandigheid' beetje verklaard. We zijn geen helpdesk namelijk ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Nu ja, het is vrij duidelijk dat hij de CSS niet kan vinden. Maar als hij het bij jouw doet, dan doet hij het online ook als je 'm upload.

Misschien nog iets: ik zie dat de goede versie op http://localhost/mijnsite/ staat, en de foute http://localhost/

Heeft dit een reden? Misschien kan hij daarom geen css-bestand vinden.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 12:40
Inderdaad, geef je stylesheet link (deze: <link href="...) een absolute waarde, bijvoorbeeld:
HTML:
1
<link href="http://ipadresvanjehost/mijnsite/stylesheet.css" rel="stylesheet" type="text/css" />

Dit is geen goede oplossing, maar als dit werkt, dan weet je tenminste dat daar de fout zit. Anders moet je eens iets anders proberen.

Verwijderd

Topicstarter
TerraGuy schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 23:24:
Nu ja, het is vrij duidelijk dat hij de CSS niet kan vinden. Maar als hij het bij jouw doet, dan doet hij het online ook als je 'm upload.

Misschien nog iets: ik zie dat de goede versie op http://localhost/mijnsite/ staat, en de foute http://localhost/

Heeft dit een reden? Misschien kan hij daarom geen css-bestand vinden.
De reden daarvoor is dat ik mijn IP adres wou verbergen. Op de andere computer kon ik namelijk niet via localhost op de site komen, en moest daarom via het IP verbinding maken.

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 20:02
Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 08:46:
[...]

De reden daarvoor is dat ik mijn IP adres wou verbergen. Op de andere computer kon ik namelijk niet via localhost op de site komen, en moest daarom via het IP verbinding maken.
dude als je dat 'niet' zo deed kregen we gewoon een interne ip te zien alla 192.xxxx of 10.xxx of whatever en maakt dus niets uit.

je moet de BRONCODE geven van in uw BROWSER dus rechtermuisknop BRON weergeven en dan dat kopieren. (tussen de head tags)

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Verwijderd

Topicstarter
Mercatres schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 00:10:
Inderdaad, geef je stylesheet link (deze: <link href="...) een absolute waarde, bijvoorbeeld:
HTML:
1
<link href="http://ipadresvanjehost/mijnsite/stylesheet.css" rel="stylesheet" type="text/css" />

Dit is geen goede oplossing, maar als dit werkt, dan weet je tenminste dat daar de fout zit. Anders moet je eens iets anders proberen.
Bedankt voor deze tip. Heb hem uitgevoerd, maar uiteindelijk resulteerde dat erin dat mijn website ook op de hostcomputer als basis HTML werd weergeven. Uiteindelijk heb ik besloten om wordpress volledig te herinstalleren. De website werkt nu wel, en wordt correct weergeven op andere computers.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:57

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Yippee -O- Snap je nu wel wat er aan de hand is dan? Als je dat namelijk niet snapt of niet wil snappen, ben je hier zo weer terug met je volgende vraag.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 12:40
En aan de andere kant, volgens mij zijn er op Google genoeg Wordpress-installatie tutorials te vinden ;)
Pagina: 1