I7 920 D0 @ 4,0 / Asus P6T Deluxe V2 / 3x2 GB OCZ Gold @ 1600 C8 / HD5770 1 GB Sapphire / 2x Spinpoint F3 1TB (raid1) / Scythe Mugen 2 / Antec 300 / CM real power 620M / Dell 2408
Dan moet je in het BIOS je CPU-fan op handmatig of maximaal of iets in die richting instellen. Daarna werkt Speedfan als het goed is wel.
EDIT: Zie nu dat Q-fan disabled is. Geldt dat ook voor de CPU fan?
EDIT: Zie nu dat Q-fan disabled is. Geldt dat ook voor de CPU fan?
[ Voor 19% gewijzigd door Krentenbol op 11-09-2009 22:51 ]
zoiets als dit
http://tweakers.net/pricewatch/86686/zalman-fanmate-2.html
voor cpu is Qfan ook uitgeschakeld
I7 920 D0 @ 4,0 / Asus P6T Deluxe V2 / 3x2 GB OCZ Gold @ 1600 C8 / HD5770 1 GB Sapphire / 2x Spinpoint F3 1TB (raid1) / Scythe Mugen 2 / Antec 300 / CM real power 620M / Dell 2408
yepz dat is hem. Gebruik hem zelf er zelf eentje voor mijn intake fans en een andere voor mijn cpu fan. Werkt primajonbeton1 schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 23:58:
zoiets als dit
Ik zou je cpu fan lekker automatisch laten regelen door Q-Fan, waarom zou je dat handmatig willen doen? Dan moet je altijd bedenken dat de fan harder gezet moet worden als je bijv. een game gaat spelen, of iets anders waarbij de CPU belast gaat worden..
Kater? Eerst water, de rest komt later
3 pins zijn toch altijd te regelen zonder dat je een fancontroller moet gebruiken?
3- of 4 pins fans zijn altijd zonder fancontroller te regelen (als het moederbord het tenminste ondersteunt, maar volgens mij is er geen enkel huidig bord die dat niet doet) , alleen de manier waarop dat gebeurt verschiltGraviton12 schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 11:29:
3 pins zijn toch altijd te regelen zonder dat je een fancontroller moet gebruiken?
Kater? Eerst water, de rest komt later
Is dr ook een hardware fan mate waar je 3 casefan´s op kan aansluiten en die je dan ook automatisch kan laten regelen? Want in mijn 300 case vind ik fan's toch echt wat te hard lopen nu zelfs in de laagste stand!
Tnx
(btw bestaan dr überhaupt Fan controllers die ook automatisch, softwarematig te regelen zijn?)
Tnx
(btw bestaan dr überhaupt Fan controllers die ook automatisch, softwarematig te regelen zijn?)
[ Voor 17% gewijzigd door tokko1 op 12-09-2009 13:44 ]
In de laatste best buy guide voor stil systeem vermelden ze deze
Dan weet je dat hij door Got getest is en goed bevonden
Dan weet je dat hij door Got getest is en goed bevonden
ja, bijv. de mCubed T-balancer is een fancontroller die via software en temperatuur sensoren te regelen is. Er zijn er wel meer die dat doen, heb alleen geen idee hoe die heten dat moet je dan even zelf opzoekentokko1 schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 11:42:
Heb geprobeerd te zoeken voor z'n softwarematig(automatisch oa) regelbare fan controller maar .. niet de goede term gevondenFlythe schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 22:37:
[...]
ja, bijv. de mCubed T-balancer is een fancontroller die via software en temperatuur sensoren te regelen is. Er zijn er wel meer die dat doen, heb alleen geen idee hoe die heten dat moet je dan even zelf opzoeken.
Pagina: 1