Toon posts:

Probleem met tweede router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Wij hebben thuis een Siemens Gigaset WLAN-dsl router die standaard bij InternetPlusBellen van KPN zat. Vanaf deze router gaat er een ethernet kabel naar mijn vaste computer in mijn kamer. Echter, ik heb ook een MacBook met een N-netwerkkaart, dus ik wil hier ook graag gebruik van maken. Ik heb vandaag de Belkin FD8235-4 v1 gekocht en deze aangesloten op de ethernet kabel die mijn kamer binnenkomt. Vanaf deze router gaat er nu weer een ethernet kabel in mijn vaste computer en moet dit mijn draadloze netwerk voor mijn MacBook worden.

Echter, ik heb geen internet en het werkt niet. Ik heb de instellingen van de router al doorgebladerd, maar ik kom er niet uit. Ik vermoed zelf dat het heeft te maken met het IP adres wat de Belkin router krijgt toegewezen vanuit de KPN router. Ik heb alleen geen idee wat ik zou moeten doen om het wel werkend te krijgen...

Wie heeft de oplossing?!

Alvast bedankt!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 19:03:
Ik heb de instellingen van de router al doorgebladers, maar ik kom er niet uit.
Wij ook niet als je niet veel meer informatie geeft. Instellingen, wel of geen IP-adres, etc etc.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Wij ook niet als je niet veel meer informatie geeft. Instellingen, wel of geen IP-adres, etc etc.
[/quote]

Voorzover ik weet zijn alle instellingen van de KPN router nog helemaal standaard. Dit is wat ik zie:

Internet status:
Connection Status: Connected
IP address: 86.**.***.***

Local Network:
IP address: 192.168.2.1
DHCP server: Enabled (6 clients)

Whireless network:
Status Enabled (1 Client)
SSID: SX....

Telephony:
VoiP accounts: 3 accounts (registered: 3 accounts)

De instellingen van de Belkin router zijn gereset, dus daar is nog helemaal niets aan veranderd. Moet ik nog meer info opzoeken? Of weten jullie zo voldoende?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2009 19:18 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dan moet je gaan bladeren in de settings van de Belkin, en die op Dynamic IP/DHCP zetten. Krijgt je PC wel een geldig IP-adres? Zit je Belkin misschien in dezelfde IP-range?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Allebei de routers hebben als eigen IP adres 192.168.2.1. Zou dit het probleem kunnen zijn?

De Belkin staat standaard al op Dynamic IP. Dynamic DHCP weet ik niet zeker, ga ik nu direct even checken.

Bedankt voor je antwoord alvast!

Edit: Overigens blijft op de Belkin router het lampje ' Internet' knipperen. De rest brandt wel allemaal goed, dus dat zou oke moeten zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2009 19:24 ]

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-02 23:16
Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 19:21:
Allebei de routers hebben als eigen IP adres 192.168.2.1. Zou dit het probleem kunnen zijn?

De Belkin staat standaard al op Dynamic IP. Dynamic DHCP weet ik niet zeker, ga ik nu direct even checken.

Bedankt voor je antwoord alvast!

Edit: Overigens blijft op de Belkin router het lampje ' Internet' knipperen. De rest brandt wel allemaal goed, dus dat zou oke moeten zijn.
Ja, dat is een probleem.

Probeer eens het IP van je Belkin naar 192.168.2.254 te veranderen en prik het de kabel die van het KPN ding komt in een van de LAN poorten van de Belkin. Zet ook even DHCP uit op je Belkin.

De makkelijkste manier is namenlijk om je Belkin als Switch en Access point te gebruiken. De router functie heb je niet nodig omdat dat al geregeld wordt door het KPN-apparaat.

[ Voor 12% gewijzigd door Appel op 11-09-2009 19:41 . Reden: toelichting ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het IP adres veranderd naar 192.168.2.245
De Belkin router is nu ingesteld als access pint.

De LAN-kabel die van de KPN router komt heb ik in de ' modem' ingang op de Belkin router geprikt.

Zoals ik het nu heb gedaan werkt het nog niet.. Doe ik iets verkeerd?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2009 19:58 . Reden: Correctie ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuses, de router had even tijd nodig:

Het internet op mijn vaste PC is weer terug. Nu even zorgen dat het draadloos ook gaat werken en dan ben ik helemaal gelukkig. Ontzettend bedankt voor jullie antwoorden alvast!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 19:59:
Mijn excuses, de router had even tijd nodig:

Ik internet op mijn vaste PC is weer terug. Nu even zorgen dat het draadloos ook gaat werken en dan ben ik helemaal gelukkig. Ontzettend bedankt voor jullie antwoorden alvast!
Mooi :)

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-02 22:55

Jiffy

God, you're ugly!

Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 19:52:
De LAN-kabel die van de KPN router komt heb ik in de ' modem' ingang op de Belkin router geprikt.
Dit is niet de bedoeling. De LAN-kabel die uit je KPN-router komt moet in een van de normale ethernetpoorten van de Belkin, niet in de modemingang. De modemingang is, oh verrassing, bedoeld om een modem op aan te sluiten, niet om naar een andere router/acccesspoint/switch te lopen.

Zorg dat je je draadloze netwerk goed dichtspijkert en tevens het standaardwachtwoord van de Belkin verandert. Laat er bij voorkeur ook nog even door iemand die er wat meer verstand van heeft naar kijken.

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Verwijderd

Topicstarter
De LAN kabel uit mijn KPN router zit nu in de modemingang van de Belkin. De Belkin is ingesteld als accesspoint. Dit is dus niet goed begrijp ik?

Alles wat ik wilde werkt, dus ik heb wel een beetje de neiging het zo te laten...
Mijn vaste PC heeft gewoon internet en ik heb m'n draadloze N-netwerk. Deze is uiteraard meteen goed beveiligd.

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-02 23:16
Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 20:19:
De LAN kabel uit mijn KPN router zit nu in de modemingang van de Belkin. De Belkin is ingesteld als accesspoint. Dit is dus niet goed begrijp ik?

Alles wat ik wilde werkt, dus ik heb wel een beetje de neiging het zo te laten...
Mijn vaste PC heeft gewoon internet en ik heb m'n draadloze N-netwerk. Deze is uiteraard meteen goed beveiligd.
Als het werkt dan is het goed.

Maar als het goed is heb je op de achterkant van je Belkin 5 LAN poorten. 4 die vlak naast elkaar zitten en eentje die er een stukje van verwijderd is.

De lan kabel moet in 1 van de 4 poorten.

Als dit jou router is dan moet ie niet in de gele poort maar in een van de zilveren.

[ Voor 9% gewijzigd door Appel op 11-09-2009 22:09 . Reden: Plaatje ]

Pagina: 1