Lap vind alles behalve eigen router

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-07 09:51
Hallo allemaal,

Ik heb een behoorlijk probleem. Ben voor een half jaar aan het studeren in Lissabon en heb echt internet nodig. Hier in huis staat een 2Wire modem/router die sinds ik hier woon (nu een week) het perfect deed vanaf het begin. Ik maakte verbinding vanaf een Acer 5600 laptop met XP erop.

Toen ging de aardlekschakelaar eruit en was dus alle stroom eraf. Stroom er weer op gezet en sindsdien ben ik de enige hier in huis die onze router niet meer vind met de laptop.

Mijn huisgenootjes (1x Windows XP laptop, 1x Macbook) konden direct weer op internet en alles zoals het was. Ik vind het netwerk simpelweg niet meer, waar ik ook ben in huis. Andere netwerken in de buurt pik ik wel op en bijvoorbeeld vandaag nog een nieuw netwerk geinstalleerd op de universiteit, kortom, met mijn laptop lijkt niets mis.

De router is inmiddels al gereset, dit hielp niets. Alle instellingen waren eruit, alles er weer ingezet zoals het was. En wederom hebben mijn huisgenootjes perfect internet, maar ik kan nog steeds de router niet vinden.

Er zit best wat spoed achter, maar dit gaat mijn pet teboven. Heeft iemand hier enig idee wat een mogelijke oorzaak kan zijn en hoe ik dit kan oplossen??

Heel erg bedankt voor alle info en hulp!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Heeft dit modem / router ook een Ethernet poort (meestal staat er LAN op).

Prik daar eens een UTP kabeltje in, en de andere uiteinde in je laptop. Kijk dan of je internet hebt.

ook nog zoiets: Waar is de laptop gekocht, en misschien weet je ook waar de modem / router vandaan komt (waarschijnlijk via de provider gekregen), maar ik wil het zeker weten.

Voor de experts: heeft te maken met kanaal indeling. Europa heeft volgens mij minder kanalen, dan de VS. (of andersom)

Haik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:22

itarix

404 soul not found

Het kanaal indeling verhaal zou goed kunnen.
In het buitenland mag je soms niet hoger dan kanaal 11
Probeer anders kanaal 6 daar weet je zeker van dat het mag.
Het kan zijn dat ie op automatisch staat op de router, in dat geval zou ik het toch handmatig op een kanaal zetten (6 dus voor test) Uit ervaring kan ik vertellen dat automatisch kanalen kiezen niet zo goed is voor het verbinden...

Probeer anders ook je draadloze netwerk kaart driver opnieuw te installeren en/of verwijder je netwerk profiel voor de zekerheid...

Om echt je OS uit te sluiten kun je met een live cd opstarten (bijvoorbeeld ubuntu)
Deze moet dan al wel een driver hebben dus als ubuntu je kaart helemaal niet ziet kan dat komen doordat hij geen driver heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
@ haik:

Er zit een Ethernet poort op. Ik zal straks proberen deze even aan te sluiten. Meld me over 15 minuten daarover.

De laptop is gekocht in Nederland (3 jaar geleden). De modem/router is verkregen via de provider Meo (onderdeel van Portugal Telecom - PT) en heeft is volgens mij gemaakt in Amerika (zit Amerikaanse stekker op namelijk).

Overigens: het werkte voorheen dus prima he! Met dezelfde instellingen voor zover mij bekend.

@ Itarix:

Heb (uit nood) al Windows opnieuw geinstalleerd (dus incl. drivers van netwerk kaart). Netwerk profielen van laptop dus ook gereset. Wat is ubuntu precies? Kun je dat uitleggen? Nogmaals: mijn netwerk vind wel ALLE andere netwerken hier in de buurt, alleen mijn eigen niet meer.

Kan ik rustig het kanaal wisselen zonder problemen te krijgen? Heb na het resetten van de router namelijk heel veel problemen gehad om het weer in orde te krijgen, dat liever niet meer :P

[ Voor 36% gewijzigd door Barns op 11-09-2009 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja wijzigen kanaal, geen probleem. Alleen doe dat niet als er iemand aan het internetten is via WiFi (als diegene via kabel zit, geen probleem). Jouw laptop moet ook via een kabel verbonden zijn.

Heb je de drivers voor je WiFi kaart van de Amerikaanse site gehaald of van de Europese? Wat voor merk kaart zit er in? Druk op Windowstoets en Pause. Tabblad Hardware, Knop device manager. Bij Network adapters (zo'n groen dingetje), wat staat daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
Oke het is een wonder. Bedraad (via LAN) werkt het internet. WLAN heb ik nog niet aan de praat, kan nog steeds de SSID niet vinden (terwijl mijn huisgenootjes dat wel kunnen).

Ik heb de kanalen nog niet veranderd. Wil eigenlijk eerst een paar andere mogelijkheden bij langs, voordat ik weer van alles verkloot (A)

Hoop ook dat iemand nu meer info kan geven aangezien ik WEL verbinding heb via LAN, maar het netwerk NIET kan vinden via WLAN.

Tot nu toe al top werk heren!! Thanks!

EDIT: @ haik:

Heb zojuist mijn netwerk kaart (Intel PRO/Wireless 3945ABG Network Connection) geupdate via "stuurprogramma bijwerken" optie. Lap opnieuw opgestart, nog steeds vind ik het signaal niet

[ Voor 21% gewijzigd door Barns op 11-09-2009 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het kan ECHT geen kwaad om de kanalen te veranderen. De andere gebruikers zullen er niets van merken.
Wat je NIET mag veranderen is de netwerksleutel en encryptie (WPA2 / WEP etc...) Maar kanaal is niet erg. Als de laptop wordt aangezet scant deze namelijk het hele spectrum af, op zoek naar de SSID, en niet naar kanaal.

Via een kabel zal altijd wel werken. Komt geen WiFi aan te pas.

Verander rustig maar je kanaal in bv. 1 of 2.... Geen probleem. Het kan zijn (bv bij Cisco AP's), dat het 1 á 2 minuten duurt voordat het is doorgevoerd. Dus wacht even na het veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
haik je bent een held! hij stond op kanaal 13. nu op kanaal 6 gezet en het werkt weer PERFECT heerlijk! je hebt mijn dag weer goed gemaakt.

ik zal mijn best doen om speciaal voor jou wat van het heerlijke portugese weer (30 graden) naar je toe te brengen ;) [holy]
Pagina: 1